Αρχική ΘΕΑΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Ad astra – Κριτική ταινίας: Ένας Brad Pitt μετράει τ’ άστρα

Ad astra – Κριτική ταινίας: Ένας Brad Pitt μετράει τ’ άστρα

as astra

Σε ένα μέλλον με πολύ εξελιγμένη τεχνολογία και πλανήτες που στο σήμερα φαντάζουν αδύνατον να είναι κατοικημένοι από ανθρώπους, o Roy McBride θα ξεκινήσει μια ριψοκίνδυνη αποστολή τόσο στο πραγματικό, αχανές διάστημα όσο και στο εσωτερικό του, σκοτεινό σύμπαν.

Η ιστορία μας ξεκινά με μια εντυπωσιακή hold your breath σκηνή, όταν η μεγαλύτερη κεραία που έχει κατασκευαστεί για τη λήψη σημάτων εξωγήινης ζωής παθαίνει βλάβη. Ο Roy, που τη στιγμή εκείνη βρίσκεται ακριβώς πάνω της, χάνει την ισορροπία του και πέφτει στο (απόλυτο) κενό, κι εκεί μαθαίνουμε το πρώτο και κύριο χαρακτηριστικό του: οι καρδιακοί παλμοί του δεν ξεπερνούν τους 80 ακόμα κι όταν κινδυνεύει να χάσει τη ζωή του. Πρόκειται λοιπόν για έναν εξαιρετικά ψύχραιμο και πειθαρχημένο άνθρωπο που καταφέρνει να χειριστεί άψογα τις καταστάσεις. Ή μήπως όχι;

Στη συνέχεια, του αποκαλύπτουν ότι ο επίσης αστροναύτης πατέρας του Clifford McBride που συμμετείχε στο διαστημικό πρόγραμμα Λίμα και θεωρείται νεκρός εδώ και δεκαετίες, ίσως είναι ακόμα ζωντανός. Επιλέγεται έτσι να επισκεφτεί τον Άρη με σκοπό να ανακαλύψει τι είναι εκείνο που προκαλεί κύματα ενέργειας απειλητικά για τη γη και ταυτόχρονα να μεταφέρει ένα μήνυμα στον πατέρα του, τα ίχνη του οποίου χάνονται κάπου στον πλανήτη Ποσειδώνα.

Ο σκηνοθέτης James Gray δεν έχει πρόθεση να φτιάξει ένα αμιγώς sci fi φιλμ, ούτε να μας αποκαλύψει καινούρια μυστικά που αποδεικνύουν την ύπαρξη εξωγήινων. Πώς θα μπορούσε άλλωστε, αφού τα πάντα έχουν ήδη ειπωθεί από τους προκατόχους του; Δημιουργεί μια αλληγορική ταινία, μια οδυνηρή Οδύσσεια για τον πρωταγωνιστή στα σκοτάδια της Φύσης και του εαυτού του. Γι’ αυτό και στο δεύτερο μέρος το ζήτημα outer space περνά σε δεύτερη μοίρα και επικεντρώνεται στη σχέση πατέρα – γιου.

O Roy δεν είναι απλώς ένα τέρας ψυχραιμίας με εντυπωσιακή κυριαρχία στα συναισθήματα και τις πράξεις του. Είναι κι ένας άνθρωπος τραυματισμένος από τα 16 του από την εγκατάλειψη ενός πατέρα που θεωρούσε και εξακολουθεί να θεώρει ήρωα. Που ακούει δια ζώσης ότι εκείνος έφυγε χωρίς καμιά τύψη γιατί πάντα αναζητούσε να αγγίξει κάτι πολύ υψηλό, κάτι που τον κυρίευσε εμμονικά εξ ολοκλήρου, σε σημείο που η παρουσία της γυναίκας και του γιου του δεν αποτελούσε τίποτα παραπάνω από ένα περιττό και ανόητο εμπόδιο.

Απέναντι σε αυτόν στέκεται τώρα ο Roy, του οποίου η βίαιη αποστασιοποίηση της πατρικής φιγούρας τον ακρωτηρίασε συναισθηματικά και διάβρωσε όλες τις υπόλοιπες σχέσεις του, ακόμα και τις πιο στενές. Τώρα η καρδιά του χτυπάει σαν τρελή και φτάνει μέχρι ad astra για να ξαναενώσει έστω και με χίλια ζόρια τον κομμένο ομφάλιο λώρο. Και πάλι ο Clifford (αξιομνημόνευτη η μικρή συμμετοχή του Tommy Lee Jones) δοσμένος – αλλά και απογοητευμένος πλέον – στον στόχο του για άλλη μια φορά ξεφεύγει κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια του γιου του.

Η ταινία διαθέτει όμορφα διαστημικά «κάδρα» και υπέροχη φωτογραφία, ενώ καταφέρνει να περάσει στον θεατή εκείνο το σφίξιμο και τη μοναξιά μιας σιωπηλής απεραντοσύνης δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων μακριά από τη γη. Ερμηνευτικά μπορεί να χαρακτηριστεί και ως one man show, αφού το βάρος πέφτει ξεκάθαρα στον Brad Pitt που χειρίζεται τον ρόλο του προσεκτικά και πειστικά.

Για όσους πάντως περιμένουν ένα έργο δράσης με ταχείς ρυθμούς, ανατροπές και πιθανές εναλλακτικές απαντήσεις ή προβληματισμούς στα μυστήρια του διαστήματος, προφανώς το αποτέλεσμα δεν θα τους  ικανοποιήσει. Τροφή για σκέψη υπάρχει, αλλά δεν αφορά το διάστημα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Διάρκεια: 123 Λεπτά
Χώρα Παραγωγής/Έτος: BRA, USA/2019
Είδος: Περιπέτεια, Δράμα, Επιστημονικής Φαντασίας
Ηθοποιοί: Brad Pitt, Liv Tyler, Tommy Lee Jones, Donald Sutherland
Σκηνοθέτης: James Gray
Διανομή: Odeon


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΗράκλειο: Η απίστευτη αγγελία για εύρεση συντρόφου σε εφημερίδα!
Επόμενο άρθροΕλένη Ράντου: «Όταν ήμουν έγκυος σηκώθηκα και έφυγα από το σπίτι…»
Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικών-Ψυχολογίας) και συνέχισε τις σπουδές της στο Κέντρο Εκπαίδευσης Μεταφραστών «γλωσσολογία». Συνεργάστηκε με ιστοσελίδες Εναλλακτικής Δράσης και Ψυχολογίας στον τομέα της μετάφρασης και με τις καλλιτεχνικές ιστοσελίδες Mindradio, Culturenow και Fermou-Art στον τομέα κριτικής θεάτρου, κινηματογράφου και βιβλίου. Πλέον αρθρογραφεί στο περιοδικό Koita Magazine.