Αρχική ΘΕΑΜΑ Είδαμε: “Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές”

Είδαμε: “Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές”

normal_orient_

Είδαμε: “Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές” . Άγκαθα Κρίστι, Ηρακλής Πουαρό, ένας φόνος, πολλοί ύποπτοι, και στο επίκεντρο το πολυτελέστατο Οριάν Εξπρές, το «τρένο των βασιλιάδων», στην κλασσική ταινία που διασκευάζει ξανά φέτος ο Κένεθ Μπράνα.

Σε μια μάλλον βιαστική πρώτη σκηνή, ο διάσημος «εκδικητής των αθώων» βρίσκεται στην Ιερουσαλήμ, όπου μαζί με την επιτυχημένη εξιχνίαση ενός περιστατικού κλοπής μαθαίνουμε το ιδιόρρυθμο και εκκεντρικό της προσωπικότητάς του. Η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή: στη διαδρομή από την Κωνσταντινούπολη προς το Καλαί της Γαλλίας, η αμαξοστοιχία εγκλωβίζεται στα χιόνια. Το επόμενο πρωί ο επιχειρηματίας και γκάνγκστερ Ράτσετ βρίσκεται νεκρός καταστρέφοντας το ήσυχο ταξίδι του Πουαρό. «Ας πιάσουμε έναν δολοφόνο, λοιπόν», λέει και θέλοντας και μη αναλαμβάνει να λύσει την υπόθεση. Το θύμα είχε φροντίσει να αποκτήσει πάμπολλους εχθρούς, αλλά το ερώτημα – κλειδί είναι ένα: πόσοι άνθρωποι πληγώθηκαν από τη δολοφονία Άρμστρονγκ;

Ανάμεσα στους δώδεκα σνομπ, εριστικούς και με πολλά μυστικά και ψέματα επιβάτες, τα στοιχεία του εγκλήματος είναι υπερβολικά πολλά για να είναι αληθινά. Κάπου εκεί ο καλύτερος –  όπως αυτοαποκαλείται –  ντετέκτιβ του κόσμου, μέσα από το αδιέξοδο χάνει τη σιγουριά του και μας δείχνει ένα λίγο πιο ανθρώπινο πρόσωπο την ίδια στιγμή που όλοι οι συνεπιβάτες του τον πιέζουν να καταδείξει τον ένοχο.

Ψάχνοντας εκείνη τη ρωγμή στην ανθρώπινη ψυχή που χρειάζεται για να οδηγηθεί κάποιος σε φόνο, ανακαλύπτει – και προφανώς αναθεωρεί – ότι μερικές φορές ο νόμος των ανθρώπων δεν είναι αρκετός κι ότι η δικαιοσύνη δεν διαθέτει πάντοτε ορθολογιστικό πρόσωπο.

Η σκηνοθεσία του Κένεθ Μπράνα είναι ενδιαφέρουσα, παιχνιδιάρικη, με πλάνα απ’ όλες τις πιθανές οπτικές γωνίες. Ωστόσο, η ατμόσφαιρα πετυχαίνει τον στόχο της περισσότερο στις άψογα γυρισμένες σκηνές και στήνοντας ένα πραγματικά υπέροχο, σχεδόν παραμυθένιο τοπίο μέσα στα χιόνια, την καταιγίδα και τη χιονοστιβάδα που χτυπά το τρένο, παρά στην κλιμακούμενη υποψία και περιέργεια για το ποιός ή ποιοί μπορεί να είναι οι θύτες. Το καστ πασίγνωστο κι αγαπημένο και οι ερμηνείες συνολικά καλές, όμως οι χαρακτήρες πλην του κεντρικού δεν διαθέτουν τον απαραίτητο χρόνο για να αναπτυχθούν βαθύτερα, παρά μόνο αποσπασματικά. Στα συν φυσικά και η μουσική του Πάτρικ Ντόιλ.

Θα καταφέρει ο ήρωας της Άγκαθα Κρίστι να βρει την άκρη; Λίγο πριν το τέλος, την απάντηση μας τη δίνει ο ίδιος: «Λέτε ψέματα και νομίζετε ότι κανείς δεν θα σας καταλάβει. Υπάρχουν όμως δύο άτομα που θα σας καταλάβουν – ο Θεός σας και ο Ηρακλής Πουαρό».

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Σκηνοθεσία: Κένεθ Μπράνα

Σενάριο: Μάικλ Γκριν

Πρωταγωνιστούν: Κένεθ Μπράνα, Ολίβια Κόλμαν, Πενέλοπε Κρουζ, Ουίλεμ Νταφόε, Τζόνι Ντεπ, Τζούντι Ντεντς, Τζος Γκαντ, Μανουέλ Γκαρσία-Ρούλφο, Ντέρεκ Τζακόμπι, Μαρουάν Κενζάρι, Λέσλι Όντομ Τζούνιορ, Μισέλ Φάιφερ, Σεργκέι Πολούνιν, Ντέιζι Ρίντλεϊ

Διάρκεια: 114’

Χώρα: Ηνωμένες Πολιτείες, Μάλτα


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΑπίστευτη Ανακάλυψη:ο μεγάλος βρετανός Γουίλιαμ Σαίξπηρ έγραψε τον “Άμλετ” βασιζόμενος στο έργο “Γκέστα Ντανόρουμ” του Σάξου Γραμματικού
Επόμενο άρθρο«Ψάρεψαν» καρχαρία 512 ετών (βίντεο)
Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικών-Ψυχολογίας) και συνέχισε τις σπουδές της στο Κέντρο Εκπαίδευσης Μεταφραστών «γλωσσολογία». Συνεργάστηκε με ιστοσελίδες Εναλλακτικής Δράσης και Ψυχολογίας στον τομέα της μετάφρασης και με τις καλλιτεχνικές ιστοσελίδες Mindradio, Culturenow και Fermou-Art στον τομέα κριτικής θεάτρου, κινηματογράφου και βιβλίου. Πλέον αρθρογραφεί στο περιοδικό Koita Magazine.