Αρχική RETROLOVERS Αλίκη Βουγιουκλάκη Η κόρη του ήλιου 1971: Στα γυρίσματα της ταινίας (σπάνιο υλικό)

Η κόρη του ήλιου 1971: Στα γυρίσματα της ταινίας (σπάνιο υλικό)

Η κόρη του ήλιου αλικη

Η κόρη του ήλιου 1971: Παρασκήνια και πληροφορίες

Τίτλος κινηματογραφικής ταινίας: Η Κόρη του Ήλιου ή Τhe Daughter of the Sun

Είδος: Αισθηματική περιπέτεια

Α’ Προβολή: 27 Δεκεμβρίου 1971

Εισιτήρια: 315.258. Έγχρωμη. 92′

Σκηνοθεσία: Ντίνος Δημόπουλος

Σενάριο: Ντίνος Δημόπουλος

Φωτογραφία: Δήμος Σακελλαρίου

Μουσική σύνθεση: Μίμης Πλέσσας

Μακιγιάζ: Σταύρος Κελεσίδης

Μοντάζ: Βασίλης Συρόπουλος

Φωτογράφοι πλατό: Κώστας Σακκαδάκης, Γιώργος Αγριοστάθης

Σκηνικά: Μάρκος Ζέρβας

Κουστούμια: Σπύρος Βασιλείου

Ήχος: Γιώργος Μιχαλούδης

Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη

Εταιρία παραγωγής: Φίνος Φιλμ

104130056_626434737962731_5321683777429115641_n
Ο Κώστας Καρράς και η Αλίκη Βουγιουκλάκη στη σκηνή της σπηλιάς.

Ηθοποιοί: Αλίκη Βουγιουκλάκη , Κώστας Καρράς , Νίκος Γαλανός , Σπύρος Καλογήρου , Παντελής Ζερβός , Νότης Περγιάλης , Λαυρέντης Διανέλλος , Νίκος Τσούκας , Νόνικα Γαληνέα , Τζένη Ζαχαροπούλου , Δημήτρης Μπισλάνης , Φοίβος Ταξιάρχης , Γιώργος Νέζος , Λάμπρος Κοτσίρης , Γιώργος Χαραλαμπίδης , Χρήστος Δακτυλίδης , Στέλιος Λιονάκης , Γιώργος Οικονόμου, Κώστας Δάρρας , Νίκος Κικίλιας , Γ. Μεσσιακάρης , Κώστας Παληός , Παναγιώτης Μποτίνης , Γιάννης Σαββαϊδης , Βασίλης Μητσάκης , Νίκος Πασχαλίδης , Γιάννης Χειμωνίδης , Κώστας Σαββαϊδης , Γιάννης Πετρίδης , Ηρακλής Ανδρίτσος , Τάσος Ράμσης , Τάσος Παπαδάκης , Γιάννης Ξανθογιώργης , Κώστας Τσιάνος , Δημήτρης Ζακυνθινός , Μαρίκα Μαυροπούλου , Ειρήνη Κουμαριανού , Λίνα Κρασσά , Νίκος Μπίνας , Θωμάς Κωνσταντινίδης , Σταύρος Χατζηιωάννου , Μιχάλης Γιαννάτος , Παναγιώτης Ασημάκης , Λάκης Γκέκας , Χάρης Κεδίκος , Λ. Γιακουμής , Στέλιος Στρίτσος , Τζίμης Λυγούρας, Ηλέκτρα Λιανού, Σπύρος Γουριώτης.

αλικη
Η Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Νίκος Γαλανός σε μία από τις ερωτικές παρενοχλήσεις που τις έκανε όπως ήθελε το σενάριο.

Υπόθεση: Λίγο πριν το 1910, στον Θεσσαλικό κάμπο, οι μεγαλοτσιφλικάδες διαφεντεύουν τη ζωή των χωρικών, και ειδικότερα ο μεγαλοτσιφλικάς της περιοχής Στράτος Καρατζάς. ( Σπύρος Καλογήρου ). Η δυναμική κόρη ενός κολίγου, η Μάγια ( Αλίκη Βουγιουκλάκη ), που πρόκειται να παντρευτεί το νεαρό Λευτέρη ( Κώστας Καρράς ), ηγείται του αγώνα τους για καλύτερες συνθήκες ζωής και έρχεται αντιμέτωπη με τον Καρατζά και με την ανιψιά του Βγενιώ ( Νόνικα Γαληνέα ) , η οποία θέλει και εκείνη τον Λευτέρη. Η Βγενιώ κατορθώνει να τους χωρίσει, ο Λευτέρης φεύγει για στρατιώτης και ο Καρατζάς πείθει την Μάγια να τον παντρευτεί. Η επιστροφή, όμως, του Λευτέρη θα φέρει πολλές ανατροπές στις ζωές όλων.

αλικη κορη του ηλιου

Πιο αναλυτικά

Ο αρχικός τίτλος της ταινίας ήταν η ”Ηλιογέννητη” όπως έγραφαν τα δημοσιεύματα της εποχής, τελικά όμως επικράτησε ο τίτλος που ξέρουμε. Η ταινία έχει επικοδραματικό χαράκτηρα. Οι ήρωες ζουν στην Ελλάδα του 1910, σε μια περιοχή κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα. Οι Τούρκοι πασάδες νικήθηκαν και έφυγαν, αλλά τη θέση τους πήραν οι ντόπιοι τσιφλικάδες. αφέντες το ίδιο σκληροί. Έτσι τίποτε δεν είχε αλλάξει στη ζωή κολλήγων. Εξακολούθουσαν να ζουν κάτω από τραγικές συνθήκες, σε απόλυτη εξάρτηση από τους αφέντες.

Στον πλατύ απέραντο κάμπο ζει και η Μάγια. Μια όμορφη και νέα κοπέλα, που ξεπετάχτηκε γεμάτη ζωή και πάθος από το ξερό ρημαγμένο χωριό. Λουλούδι άγριο, γεμάτο χυμό και χρώματα, ασυμβίβαστη, ατίθαση, ακέραιη. Η Μάγια είναι η μόνη που τολμάει να ηγηθεί μιας πορείας γυναικών που ζητάει φάρμακα και τροφή για τους άρρωστους και να αγαπήσει αυτόν που εκείνη θέλει, περιφρονώντας τον έρωτα του αφεντικού της.

Γοητευμένος από την προσωπικότητά της ο τελευταίος νιώθει να κατακτιέται όλο και περισσότερο από αυτό το παράξενο, θαραλλέο κορίτσι. Αλλά εκείνη έχει δοσμένη την καρδιά της σε άλλον, στον Λευτέρη. Το ίδιο αυτό παλικάρι θέλει να παντρευτεί η ανιψιά του η Βγενιώ. Οι δύο ερωτευμένοι η Μάγια και ο Λευτέρης αποφασίζουν να κλεφτούν και να φύγουν, για να ζήσουν μία ελεύθερη ζωή.

Δεν τα κατάφερνουν. Οι άνθρωποι που αντιδρούν στην ένωση τους ο Καρατζάς και η ανιψιά του δημιουργούν εμπόδια. Ο νέος πιάνεται αιχμάλωτος από τους Τούρκους και ύστερα χάνεται. Η Μάγια μένει μόνη. Μπαίνει σην υπηρεσία του τσιφλικά, γίνεται προϊσταμένη του προσωπικού, αλλά δέχεται τις πιεστικές ερωτικές παρενοχλήσεις του γιου του. Η ιστορία περνά μέσα από πολλές έντονες φάσεις, ώσπου να δωθεί λύση.

Pictures7
Η Αλίκη σε διάφορα στιγμιότυπα από τα γυρίσματα της ταινίας. Πάνω αριστερά στο τροχόσπιτο της και κάτω αριστερά με τον Σταύρο Κελεσίδη και κάτω δεξία με τον Ντίνο Δημόπουλο

Στα γυρίσματα της ταινίας ”Η κόρη του ήλιου”

Τα γυρίσματα των σκηνών στο ”Τουρκικό” έγιναν στον δάσος του Διόνυσου, κυρίως βράδυ. Το συνεργείο της Φίνος Φιλμ φώτιζε άπλετα το χώρο. Δύο ηθοποιοί, ντυμένοι Τούρκοι στρατιώτες στέκοταν μπροστά σε ένα πρόχειρο τουρκικό φυλάκιο και αυτοκίνητα – ντεπόζιτα διοχέτευαν νερό στους σωλήνες σχηματίζοντας τεχνητή βροχή. Μισοβρεγμένος ο σκηνοθέτης Ντίνος Δημόπουλος πρωτοστατούσε στις προετοιμασίες. Έδινε εντολές σε τεχνικούς και ηθοποιούς. Ο Κώστας Καρράς με την Αλίκη Βουγιουκλάκη προχωρούσαν μουσκεμένοι από τη βροχή για να συναντήσουν ο ένας τον άλλον. Είχαν γίνει αχώριστοι στα γυρίσματα και έκαναν πολύ παρεά.

Στη ταινία υπάρχει η περιβόητη σκηνή με την Αλίκη να κάνει μπάνιο μέσα σ΄ένα βαρέλι και κάποια στιγμή να φαίνεται στο υπέροχο στήθος της. Αυτή η σκηνή όμως απαγορεύτηκε. Τέτοιο ”εθνικό” σκάνδαλο δεν ήταν δυνατόν να επέτρεπε ποτέ η λογοκρισία. Σε κάποιες άλλες σκηνές βέβαια όπως των βασανιστηρίων φαίνεται ευδιάκριτα το στήθος της που δήθεν έχει σχιστεί το φουστάνι της στα επίμαχα σημεία, όπως και στην αρχή του έργου με το κόκκινο φόρεμα.

αλικη η κορη του ηλιου

Τα εξωτερικά της ταινίας γυρίστηκαν σε ένα χωριό κοντά στην Κωπαϊδα, με κομπάρσους χωρικούς, που αντίκρυσαν πρώτη φορά κινηματογραφικούς προβολείς. Στο στούντο των Σπάτων γυρίστηκαν οι εσωτερικές σκηνές της ταινίας. Το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας ωστόσο γυρίστηκε σε φυσικούς χώρους. ”Είναι η πρώτη φορά που γυρίζω μία ταινία με επικοδραματικό χαρακτήρα και με αναφορά στην συγκεκριμένη εποχή. Προσπάθησαμε να δώσουμε τη σωστή ατμόσφαιρα, προσέχοντας τις λεπτομέρειες και τους χώρους. Δεν ήταν εύκολο. Τελικά ανακαλύψαμε ένα χωριό και τους πιο αληθοφανείς κομπάρσους που θα μπορούσαμε να βρούμε”. Είπε χαρακτηριστικά ο Ντίνος Δημόπουλος.

7 23 Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ
Με τους συνεργάτες της σε μία σκηνή από τα γυρίσματα στον κάμπο. Ο Δήμος Σακελλαρίου με το φωτόμετρο στο χέρι και τον Ντίνο Δημόπουλο τον σκηνοθέτη της ταινίας.

Δεν είναι διαφημιστικό κόλπο. Μάκαρι να ήταν!

Η Αλίκη και ο Δημήτρης περνούσαν μία σοβαρή κρίση στον γάμο τους εκείνη την εποχή. Στα γυρίσματα της ταινίας η Αλίκη ήταν πολύ στεναχωρημένη και έδωσε μάλιστα και μία συνέντευξη στο περιοδικό ”Επίκαιρα” περί του θέματος, στον Βασίλη Καββαθά.

”Έύχομαι να βρούμε την δύναμη και οι δύο και να ξεπεράσουμε αυτή την κρίση. Έαν δεν συμβεί αυτό δεν θα είμαστε ούτε οι πρώτοι ούτε οι τελευταίοι που χωρίζουν” έλεγε η Αλίκη μέσα στο τροχόσπιτο όπου είχε το καμαρίνι της για τα γυρίσματα.

”Έχουμε οπωσδήποτε προβλήματα μεταξύ μας, Θα τα λύσουμε όμως εγώ και ο Δημήτρης. Δεν πρέπει και δεν μπορεί κανείς να αναμιχθεί με αυτά”, πρόσθεσε.

Το  ωραίο πρόσωπο της πρωταγωνίστριας είχε σκιές θλίψης και βαθειάς στεναχώριας. Τα μάτια ήταν διαρκώς υγρά. Παραταύτα ήταν άψογη στις σχέσεις της με τους συνεργάτες της, οι οποίοι την αντιμετώπιζαν με σεβασμό και συμπάθεια. Αρχικά φορούσε μία μπλε μπλούζα και ένα επίσης μπλε παντελόνι. Το σενάριο απαιτούσε να φορέσει η Αλίκη ένα νυφικό φόρεμα. Αυτό μεγάλωνε τη συγκινήση της και της έφερνε λυγμούς.

Κάποιοι έλεγαν πως η ιστορία με τον χωρισμό της με τον Δημήτρη δεν ήταν παρά ένα διαφημιστικό κόλπο. ”Μακάρι να ήταν διαφημιστικό κόλπο. Άλλα δεν είναι. Τι θα ωφελούσε, ερωτώ τους αφελείς, η διαφήμιση αυτού του είδους, που στην ουσία αποτελεί δυσμήμιση; Εγώ και ο Δημήτρης είμαστε πάντα οι πρώτοι. Αν μπορούσα θα απέτρεπα να γράφονται αυτές οι ανευθυνότητες”, είχε δηλώσει η Αλίκη.

Εκείνη τη περίοδο έκαναν πρόβες για το έργο ”Βασίλισσα Αμαλία” στο ανακαινισμένο πρώην ”Μαξίμ”, από το οποίο ο ίδιος απόχωρησε ο Παπαμιχαήλ κάποια στιγμή. Δείτε σχετικό άρθρο εδώ: Βασίλισσα Αμαλία: Όλο το παρασκήνιο με Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ και Πρέκα

27Χ37 ΧΑΡΤΟΝΕΝΙΑ ΑΦΙΣΕΤΑ (1971) (2)

Μια νύφη που κλαίει

Η Αλίκη νηστική, καταπτοημένη και λυπημένη, επαλήθευσε περίτρανα το ”γέλα παλιάτσο”. Μέσα στο ήλιο, που την χτυπούσε κατακούτελα χόρευε σε μία γαμήλια τελετή. Κάτω από δύο σκιερές λεύκες, δίπλα σε ένα αχούρι, μπροστά σε ένα μεγάλο αγροτόσπιτο, στην καρδιά του κάμπου της Κωπαϊδας, γινότανε ο γάμος της. Σε μία στιγμή η νύφη βάζει τα κλάμματα. Έτσι την ήθελε τον σενάριο.

Η σκηνή επαναλαμβάνεται και δύο και τρεις φορές. Και η Αλίκη στις σκηνές αυτές είναι πραγματικα ανεπανάληπτη! Χωρικοί και κομπάρσοι αλλά και γνωστοί πρωταγωνιστές της ταινίας όπως ο Γαλανός, ο Καλογήρου, ο Διανέλος κοίταζαν την Αλίκη στα μάτιά. Γνωρίζουν καλά πως η Αλίκη αγαπά τον Δημήτρη και θα ήταν η πρώτη που θα έσπευδε κόντα του εάν δεν υπήρχαν οι διαφορές τους. (Βασίλης Καββαθάς, Επίκαιρα).

Το ζευγάρι που όλοι αγαπήσαμε δεν χώρισε τελικά το 1971, αλλά αργότερα. Φαίνεται πως η δημοσιότητα και οι εξωτερικοί παράγοντες τους έκαναν μεγάλο κακό, όσο κι αν ήθελαν να είναι μαζί.

Δείτε ακόμη:

Αφιέρωμα : ΤΟΛΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ – Τα δύσκολα χρόνια πριν την καταξίωση!

Η μαγική δίαιτα που έκανε η Αλίκη Βουγιουκλάκη

Η Αλίκη του καλοκαιριού (Φωτογραφίες και δηλώσεις της αξέχαστης σταρ)

Αφιέρωμα : Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΕ ΤΑ ΞΑΝΘΑ ΜΑΛΛΙΑ (50 Χρόνια μετά)

Υπολοχαγός Νατάσα: Στα παρασκήνια της θρυλικής ταινίας – Μέρος 1ο

Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google news και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Πληροφορίες από τα περιοδικά: Ρομάντσο, Φαντάζιο και Επίκαιρα. Αρχείο Χριστίνα Τερζή.


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΔείτε την σπάνια εικόνα της Παναγίας όταν ήταν τριών ετών
Επόμενο άρθροΈγιναν διαδηλώσεις Κατά της Υποχρεωτικότητας του εμβολίου σε όλη την Ευρώπη
Η αγάπη μου για το θέατρο και τον κινηματογράφο ξεκίνησε πριν 20 χρόνια περίπου. Στο αρχείο μου υπάρχουν πάνω απο 20.000 φωτογραφίες που σκιαγραφούν την χρυσή αυτή εποχή, που όλοι αγαπήσαμε. Τόμοι με περιοδικά και εφημερίδες (1940-1990) συνθέτουν το αρχείο αυτό για να σας δίνω κάθε δυνατή πληροφορία, σε κάθε άρθρο μου. Η δουλειά του συλλέκτη χρειάζεται πόλυ αγάπη , μεράκι , ατελειώτες ώρες ταξινόμησης καθώς και εύρεση υλικού σε καθημερινή βάση. Μαζί λοιπόν θα απολαύσουμε όλη εκείνη την επόχη αλλά και το σήμερα μιάς και το καλλιτεχνικό ρεπορτάζ είναι η μεγάλη μου αγάπη!