Αρχική ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Μαυρίκιος Μαυρικίου: ”Όταν δεν σε χειροκροτούν προσπάθησε. Όταν σε χειροκροτούν προσπάθησε περισσότερο”

Μαυρίκιος Μαυρικίου: ”Όταν δεν σε χειροκροτούν προσπάθησε. Όταν σε χειροκροτούν προσπάθησε περισσότερο”

ΜΑΥΡΙΚΙΟΣ

Ο Μαυρίκιος Μαυρικίου παραχώρησε συνέντευξη αποκλειστικά στο περιοδικό Koita για την παράσταση “Σοφία Βέμπο σε θυμάμαι” σε κείμενο Τάνιας Χαροκόπου και σκηνοθεσία Μενέλαου Τζαβέλλα, στο θέατρο Χυτήριο από τις αρχές Δεκεμβρίου.

Γράφει η Ηλέκτρα Ζίζιουλα

Πρόσφατα, πραγματοποιήθηκε το open day του ΙΕΚ ΑΛΦΑ του ομίλου Ξυνή για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022. Είστε διευθυντής του ομίλου στα τμήματα Μουσικής – Τραγουδιού, Υποκριτικής, Σκηνοθεσίας, Παραγωγής, Ηχοληψίας και Μουσικής Τεχνολογίας. Πόσο μεγάλη είναι η ευθύνη ανάληψης ενός τόσο σημαντικού Τομέα; Ποιές είναι οι πρώτες εντυπώσεις από αυτό το εγχείρημα και ποιοί θα είναι οι κύριοι στόχοι σε αυτό το “ταξίδι”;

Τεράστια ευθύνη και τιμή ταυτόχρονα! Είμαι καθημερινά εκεί. Έχω δοθεί ψυχή τε και σώματι σε όλο αυτό αρχικά γιατί με γεμίζει, έπειτα επειδή νιώθω πως έχω πολλά να μάθω στα παιδιά και φυσικά επειδή κάθε φορά που τους κοιτάζω στα μάτια βλέπω τις αγωνίες και τα όνειρά τους, θυμάμαι εμένα μικρό και ταυτίζομαι. Ευχαριστώ πολύ τον όμιλο και τον κ.Ξυνή προσωπικά που μαζί καταφέραμε μέσα σε μόλις 2 χρόνια συνεργασίας να έχουμε περισσότερους από 200 σπουδαστές να εμπιστεύονται το άρτιο πρόγραμμα σπουδών μας και την υπερσύγχρονη υποδομή και εξοπλισμό μας. Στόχος μας όλοι οι σπουδαστές μας να κατακτήσουν την κορυφή και να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους με εφόδια όλα όσα τους μεταλαμπαδεύουμε καθημερινά. 

Τον Δεκέμβριο ανεβάζετε 2 καινούργιες παραγωγές, την “Σταχτοπούτα” και το “Lakis Gavalas – LifeWalk” Μιλήστε μας για αυτές.

Η Σταχτοπούτα, θεατρική παράσταση για μικρά και μεγάλα παιδιά ανεβαίνει υπό την μορφή μιούζικαλ  στο θέατρο Broadway σε σκηνοθεσία Βασίλη Πλατάκη και το “Lakis Gavalas – LifeWalk” είναι ένα φαντασμαγορικό show με στοιχεία επίδειξης μόδας που προκύπτει από την τεράστια καριέρα του αγαπημένου όλων Λάκη Γαβαλά ο οποίος θα αφηγηθεί όλα όσα ξέρουμε και όλα όσα δεν ξέρουμε από την παγκόσμια πορεία του στο χώρο της μόδας και όχι μόνο σε σκηνοθεσία Αντώνη Λουδάρου. Ταυτόχρονα συνεχίζει η παραγωγή μας “Μαντώ, η ηρωίδα της Μυκόνου” του Γεώργιου Κοζυράκη σε σκηνοθεσία Μενέλαου Τζαβέλλα την περιοδεία της σε Αθήνα, Μύκονο, Σύρο, Τήνο, επαρχία και άλλους προορισμούς.   

Σε τι ποσοστό νιώθετε ότι είστε καλλιτέχνης και σε τι επιχειρηματίας;

Νιώθω 100% καλλιτέχνης. Ο επιχειρηματίας προέκυψε όταν συνειδητοποίησα ότι δεν έβρισκα διεξόδους να εκφραστώ καλλιτεχνικά. Και όταν κατάλαβα ότι είναι κι άλλοι σαν εμένα, που δεν ήταν στο κύκλωμα ή δεν ήθελαν να υποκύψουν σε εκβιασμούς, έφτιαξα την “Music & Drama Productions”, την δική μου εταιρεία παραγωγής, για να μπορώ να κάνω όλα όσα ήθελα πραγματικότητα.

Τι σας έκανε να επενδύσετε στην παραγωγή θεατρικών παραστάσεων; Ποιό ήταν το έναυσμα για να καταπιαστείτε στον χώρο του θεάτρου; Ποιά χαρακτηριστικά πρέπει να διαθέτει κάποιος, για να γίνει κάποιος θεατρικός  παραγωγός;

Το αγαπώ το θέατρο. Μαζί με την μουσική θεωρώ πως είναι οι μεγαλύτερες και οι σπουδαιότερες μορφές τέχνης και έκφρασης. Αυτό που με έκανε να θέλω να το υπηρετήσω και σε επίπεδο παραγωγής ήταν ακριβώς αυτό, η σύνδεση του με την μουσική και η δημιουργία του μιούζικαλ. Στην πορεία βέβαια γνώρισα, γεύτηκα και γοητεύτηκα και από άλλα είδη θεάτρου όπως το δράμα, η κλασική κωμωδία, το μυστήριο, οι παραστάσεις ιστορικού περιεχομένου κλπ. Θεωρώ ότι ο  ιδανικός θεατρικός παραγωγός είναι αυτός που συνδυάζει τέλεια το συναίσθημα με τη λογική και μπορεί να κρατήσει άρρηκτα τις ισορροπίες ανάμεσα τους.  

Μαυρίκιος Μαυρικίου

Για εσάς ποιά ήταν η πιο ριψοκίνδυνη παράσταση;

Αναμφίβολα “Η Παριζιάνα”. Μια τεράστια παραγωγή με 40μελή θίασο, 10μελή ορχήστρα, 10 τεχνικούς και άλλους τόσους να δουλεύουν στο γραφείο παραγωγής μας καθημερινά για μία ολόκληρη σεζόν. Πανάκριβα φαντασμαγορικά σκηνικά, περισσότερα από 300 εντυπωσιακά κοστούμια και αμέτρητα φώτα. Μία παράσταση με τεράστια έξοδα και ευτυχώς με τεράστια έσοδα. 

Το θεατρικό  έργο “Κάντω Τζαβέλλα” σε σκηνοθεσία Μενέλαου Τζαβέλλα, με την υπογραφή του Θανάση Σταυρόπουλου και με ένα λαμπρό καστ ηθοποιών. Τι ήταν αυτό που σας γοήτευσε και ανεβάσατε το συγκεκριμένο έργο; Με ποιο σημείο αναφοράς της θεατρικής παράστασης ταυτιστήκατε περισσότερο;

Ξεκάθαρα το κείμενο του σπουδαίου Θανάση Σταυρόπουλου. Είχα πει ότι το Καλοκαίρι που μας πέρασε δεν θα έκανα παραγωγή αλλά μόλις το διάβασα είπα “αυτό το έργο θα το κάνω”! Το σημείο αναφοράς που ταυτίστηκα περισσότερα ήταν η “μνήμη”. Το να μην ξεχνάμε αυτούς που πολέμησαν και ίσως πολεμάνε ακόμα για εμάς, οι οποίοι μπορεί καμιά φορά να βρίσκονται και μέσα στο σπίτι μας. Να μην ξεχνάμε ακόμα τους ανθρώπους που μας στήριξαν όταν τους χρειαστήκαμε και είναι πάντα εκεί. Να μην ξεχνάμε και από πού και πώς ξεκινήσαμε. Να μην ξεχνάμε να θυμόμαστε και να μνημονεύουμε πρόσωπα και καταστάσεις. Η μνήμη. Η μνήμη. Η μνήμη. 

Όταν δεν πάει καλά εμπορικά μια παράσταση, ποιά είναι η μεγαλύτερη σας ανησυχία;

Να μην κινδυνεύσουν να μείνουν άνεργοι άνθρωποι, συνεργάτες και συνοδοιπόροι στο κάθε ταξίδι. Ευτυχώς μέχρι στιγμή κάθε φορά που πέσαμε, σηκωθήκαμε. Γι’ αυτό άλλωστε και είναι πολύ σημαντικό το κοινό να στηρίζει το καλό θέατρο και τις αξιόλογες παραγωγές. 

Τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούνται όλο και περισσότερα μιούζικαλ, εκτός  από την παραγωγή είχατε αναλάβει και την Ενορχήστρωση – Μουσική Διεύθυνση. Πείτε μας περιεκτικά για αυτήν την εμπειρία. Πιστεύετε ότι το μιούζικαλ, ως μια  μορφή τέχνης, η οποία συνδυάζει την υποκριτική, τη μουσική και το χορό έχει μεγαλύτερη επιρροή στο κοινό; “Αγγίζει” περισσότερο τα συναισθήματα του;

Το πιστεύω πραγματικά αυτό. Και επειδή είναι και η δουλειά μου, αυτό που σπούδασα και αυτό που έχω ήδη διακριθεί από ανθρώπους κα θεσμούς που σέβομαι και εκτιμώ, νιώθω ευλογημένος που μπορώ να το κάνω. Δεν υπάρχει σπουδαιότερο πράγμα σήμερα στην κοινωνία από το να μπορείς να κάνεις αυτό που ξέρεις και αυτό που αγαπάς. Πιστεύω ότι το μιούζικαλ ήρθε για να μείνει. Ο συνδυασμός λόγος – μέλος – κίνηση είναι συγκλονιστικός και σίγουρα “αγγίζει” τις ψυχές των ανθρώπων. Η εμπειρία μου ως ενορχηστρωτή και μαέστρου στο θέατρο Broadway, στο Ηρώδειο και σε τόσου άλλους χώρους που είχα την τιμή να διευθύνω μου έχει διδάξει ακριβώς αυτό. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να πω ένα ξεχωριστό ευχαριστώ στον κορυφαίο Μίμη Πλέσσα που με τίμησε δίνοντας μου την θέση του μαέστρου της Σύγχρονης Ορχήστρας “Μίμης Πλέσσας”

Αισθάνεστε άνθρωπος του θεάτρου; Παρακολουθείτε συχνά παραστάσεις;

Φυσικά και το αισθάνομαι και παρακολουθώ όσες περισσότερες παραστάσεις μου επιτρέπει το πρόγραμμα μου. Η μέρα μου ξεκινάει πολύ νωρίς και τελειώνει πολύ αργά καθημερινά. 

Ποιά είναι η σχέση της Κυβέρνησης με τον πολιτισμό;

Μπορεί να σας ξαφνιάσω αλλά δεν είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι δεν τους νοιάζει καθόλου. Θεωρώ πως έγιναν κάποια πράγματα για να στηρίξουν τον πολιτισμό. Όταν έρχεται κάτι τόσο μεγάλο και τόσο άγνωστο ταυτόχρονα δεν νιώθω ότι μπορώ εγώ να κρίνω και να κατακρίνω αν έγιναν ή όχι όλα όπως έπρεπε. Σίγουρα εκ των υστέρων αποδεικνύεται ότι κάποια πράγματα ίσως να μπορούσαν να γίνουν πιο σωστά αλλά αυτό συμβαίνει και στην καθημερινότητα μας. 

Τα μέτρα προστασίας του πάρθηκαν για τον κορωνοιό, ήταν αρκετά αυστηρά καθώς έπρεπε για πολύ καιρό να μείνουμε σπίτι με αποτέλεσμα να βγούμε από την ροή της καθημερινότητας. Εσάς πόσο σας επηρέασε αυτή η κατάσταση;

Αν εξαιρέσουμε τις καταστροφικές συνέπειες στην οικονομία, στην κοινωνία, την υγεία και τον πολιτισμό, για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, εμένα προσωπικά νιώθω ότι μου έκανε καλό σε πολλά θέματα. Βρήκα επιτέλους χρόνο να κάνω μία ενδοσκόπηση, να ασχοληθώ με πράγματα που δεν προλάβαινα πριν, να ιεραρχήσω προτεραιότητες, να γράψω μουσική, να μελετήσω τραγούδια, να γράψω τα παιδικά μουσικά βιβλία που ετοιμάζομαι να εκδώσω και τόσα άλλα. 

Θα πάμε σε ένα άλλο σημαντικό κεφάλαιο της ζωής σας, την μουσική. Πότε και πώς ξεκινήσατε να ασχολείστε με την μουσική;

Από 5 ετών, πολύ μικρός εξέφρασα την επιθυμία να μάθω πιάνο. Ευτυχώς οι γονείς μου με έγραψαν κατ’ ευθείαν σε ωδείο. Το πιάνο έφερε το τραγούδι, το τραγούδι την θεωρία, η θεωρία την αρμονία, το ένα το άλλο και έτσι στα 18 μου μπήκα στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού πανεπιστημίου Αθηνών. Ακολουθεί μία πολύ όμορφη πορεία με παρακολουθήσεις δεκάδων σεμιναρίων και master classes που μετρά ήδη περισσότερες από 50 διακρίσεις σε Κύπρο, Ελλάδα και Ευρώπη. Είμαι ευγνώμων για όλα αυτά και δεν ξέρω πόσα από αυτά θα είχαν συμβεί αν οι γονείς μου δεν ήταν δίπλα μου όλα αυτά τα χρόνια και αν εγώ προσωπικά δεν το πάλευα καθημερινά με ατελείωτες ώρες μελέτης.   

Ποιές ήταν οι πιο ενδιαφέρουσες συνεργασίες που κάνατε στα χρόνια που είστε  στον χώρο της μουσικής;

Μου είναι αδύνατον να τις ξεχωρίσω. Η γνωριμία και η συνεργασία μου με κορυφαίους δημιουργούς όπως ο Μίμης Πλέσσας, ο Γιώργος Χατζηνάσιος, ο Κώστας Χατζής, ο Γιώργος Κατσαρός, ο Γιώργος Κριμιζάκης, ο Μάριος Τόκας, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, αλλά και με σπουδαίους ερμηνευτές όπως η Μελίνα Ασλανίδου, ο Γιάννης Κότσιρας, ο Μίλτος Πασχαλίδης, η Γιώτα Νέγκα, η Μελίνα Κανά, η Λένα Αλκαίου και τόσοι άλλοι είναι μεγάλη προίκα.    

Τι θα λέγατε στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με την μουσική στην χώρα μας, κρίνοντας με την προσωπική σας εμπειρία;

Αυτό που λέω καθημερινά και στους μαθητές μου. Να χρησιμοποιούν τις αποτυχίες μόνο για να μάθουν και να μην σταματήσουν ποτέ να κυνηγάνε τα όνειρα τους πάντα με σεβασμό στον εαυτό τους και τους γύρω τους. Όταν δεν σε χειροκροτούν προσπάθησε. Όταν σε χειροκροτούν προσπάθησε περισσότερο.  

Ποιά είναι τα σχέδια σας για τον φετινό χειμώνα; Ετοιμάζετε κάποιες εμφανίσεις  με νέα projects;

Είναι τόσα πολλά και είναι και άλλα τόσα που ακόμα σχεδιάζουμε. Ενδεικτικά να σας πω πως ετοιμάζουμε εκδηλώσεις με την UNESCO Ν.Π. που με τίμησε πρόσφατα δίνοντας μου την θέση του Προέδρου Τέχνης – Μουσικής – Θεάτρου, ετοιμάζουμε τις καινούργιες παραγωγές μας με την Music & Drama Productions, ετοιμάζω ολοκαίνουργια δισκογραφική δουλειά που θα κυκλοφορήσει από την Heaven Music με 10 ολοκαίνουργια τραγούδια του σημαντικού Γιώργου Κριμιζάκη, ετοιμάζω συναυλίες με την “Σύγχρονη Ορχήστρα Μίμης Πλέσσας” που έχω την τιμή να διευθύνω, ετοιμάζουμε την έκδοση των μουσικών παραμυθιών μου που θα διδάξουν στα παιδιά πολλά και διάφορα με ευχάριστο τρόπο, βρίσκομαι καθημερινά στα κεντρικά του ΙΕΚ ΑΛΦΑ διευθύνοντας τα 6 καλλιτεχνικά τμήματα που μου εμπιστεύεται ο όμιλος ενώ παράλληλα βρίσκομαι και σε πρόβες με την εξαιρετική Γεωργία Ζώη για την πρεμιέρα της παράστασης μας “Σοφία Βέμπο σε θυμάμαι” σε κείμενο Τάνιας Χαροκόπου και σκηνοθεσία Μενέλαου Τζαβέλλα, στο θέατρο Χυτήριο αρχές Δεκεμβρίου. Το μόνο σίγουρο είναι πως απόψε, όταν κλείσω τα μάτια μου να κοιμηθώ η τελευταία μου σκέψη θα είναι… τι άλλο μπορώ να κάνω…;     

Δείτε ακόμη:


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΣπάνια φωτογραφία με την Λαμπέτη να ντύνεται νύφη το 1950
Επόμενο άρθροH Jennifer Lopez μαζί με τον Maluma, θα επιμεληθούν το soundtrack της ταινίας “Marry me”.