Αρχική ΘΕΑΜΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Νάνσυ Μπούκλη: «Άπειρα τα περιθώρια εξέλιξης του θεάτρου, άπειρα τα περιθώρια εξέλιξης...

Νάνσυ Μπούκλη: «Άπειρα τα περιθώρια εξέλιξης του θεάτρου, άπειρα τα περιθώρια εξέλιξης της εξέλιξης γενικώς»

normal_SLIDER

Η νέα και ταλαντούχα Νάνσυ Μπούκλη φιλοξενείται στο Koita-magazine.

Το νεαρό της ηλικίας της, το πηγαίο της ταλέντο, η  αστείρευτη αγάπη και η δυναμική της για το θέατρο, την κάνουν ξεχωριστή στο φιλοθεάμον κοινό.

Είναι ό,τι πιο όμορφο κι ελπιδοφόρο να βλέπεις νέα παιδιά να αναβλύζουν από δράση, ενέργεια και φρέσκες ιδέες. Η Νάνσυ Μπούκλη είναι μια ηθοποιός πολλά υποσχόμενη, που ερμηνεύει και σκηνοθετεί με πάθος, εξελίσσοντας αυτό το θείο δώρο, που ονομάζεται ταλέντο.

Μου μίλησε για τη συνεργασία της με το Δημήτρη Λιγνάδη στο Εθνικό Θέατρο, για τα επιτυχημένα ”Περιστατικά” που σκηνοθετεί για 2η χρονιά στο Tempus Verum-Εν Αθήναις αλλά και για τα επικείμενα σχέδια της.

Δεύτερη χρονιά παραστάσεων για τα ‘’Περιστατικα’’, στο Tempus Verum. Πώς εξηγείς την θερμή αποδοχή που έλαβε η παράσταση από κοινό και κριτικούς;

Σε αυτό που είναι. Τρεις ηθοποιοί, με ζωντάνια, χιούμορ και ωραία ενέργεια, ο Γρηγόρης, η Άννα κι η Μαριάννα βρίσκονται, σ’ έναν χώρο. Ξεκινούν να ετοιμάζουν αυτόν τον χώρο, για να μεταφέρουν στη σκηνή, πολύ σημαντικά περιστατικά, από ζωές ανθρώπων που βρήκαµε στο βιβλίο του Χαρµς, αλλά και δικά τους, από τις δικές τους ζωές. Ο απόηχός της κάθε ιστορίας που οδηγεί αρµονικά στην επόµενη, η σιωπή και η παύση, όπου χρειάζονται, είναι ο συνδετικός κρίκος τους. Ενώ αφηγούνται, υπάρχουν στιγµές που οι τρεις αυτοί άνθρωποι, «γίνονται» τα περιστατικά αυτά. Και ό, τι ήθελε προκύψει!

Τι πραγματεύεται το έργο;

Είναι μικρές καθημερινές ιστορίες βγαλμένες από τη ζωή, οι οποίες δεν λύνονται στο τέλος τους, αντιθέτως µένουν σε µια εκκρεµότητα. Μιλούν για νεκρούς, µια Όλγα Πετρόβνα και το τσεκούρι της, κάτι περίεργες γριές, έναν νεαρό µ’ ένα κίτρινο γάντι, ένα κηροπήγιο που δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του και άλλα πολλά, πολύ σημαντικά που θα μεταφέρονται στη σκηνή. Μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας, φόβου και αϋπνίας. Τι είναι άραγε αληθινό και τι ψέμα; Τι είναι παράλογο και τι συμβαίνει στ’ αλήθεια;

Ποιο ήταν το έναυσμα που σε ώθησε να σκηνοθετήσεις αυτή την παράσταση;

Το ίδιο το κείμενο και πόσο με/μας αφορά. Μου κέντρισε το ενδιαφέρον ο τρόπος γραφής του Χαρµς, και η κοινή βάση των µικρών αυτών ιστοριών. Συμβαίνουν τα πιο περίεργα πράγματα, αποτυπωμένα με απλότητα και καθαρότητα.

Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που καθιστούν το έργο επίκαιρο στο φιλοθεάμον κοινό;

Το έργο είναι επίκαιρο, μιας και συμβαίνει αυτόν τον καιρό, τώρα.

Πέραν τούτου, σε απολαύσαμε και στην κεντρική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, στο έργο ‘’ ΠέερΓκυντ’’ του Ίψεν, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη. Ποιος ήταν ο ρόλος που υποδύόσουν και πως θα τον χαρακτήριζες;

Για τον ΠεερΓκυντ, ήμουν η Σόλβαϊγ, όπου στα Νορβηγικά σημαίνει δρόμος προς τον ήλιο, το φως. Νομίζω πως αυτό χαρακτηρίζει και διατρέχει σε όλο το έργο αυτή την κοπέλα.

Πως προέκυψε αυτή η ευτυχής καλλιτεχνική συγκυρία;

Την άνοιξη του 2016, με είδε ο Δημήτρης Λιγνάδης στην ακρόαση που είχε κάνει για την παράσταση ‘Ρωμαίος και Ιουλιέτα’ και μετά στην παράσταση ‘Περί Φύσεως’, των bijoux de kant. Μου είπε τότε λοιπόν, πως είχε κάτι στο μυαλό του και συναντηθήκαμε για να μου πει παραπάνω. Ο τρόπος που περιέγραφε το όραμά του και τον χαρακτήρα της Σόλβαϊγ, με έκαναν να τον εμπιστευτώ και να είμαι σίγουρη πως θα ήμουν σε καλά χέρια. Όπως και έγινε και τον ευχαριστώ πολύ που ήμουν φορέας αυτού του κειμένου και όχι μόνο.

Αν σε ρωτούσα, γιατί έγινες ηθοποιός, τι θα απαντούσες;

Ενστικτωδώς. Αυτό ένιωσα πως ήθελα να κάνω.

Ως μία ταλαντούχα ηθοποιός κι ανήκοντας στη νέα καλλιτεχνική γενιά, ποιος θεωρείς ότι είναι ο ρόλος του θεάτρου στην εποχή μας και ποια τα περιθώρια εξέλιξης του;

Άπειρα περιθώρια εξέλιξης του θεάτρου, άπειρα περιθώρια εξέλιξης της εξέλιξης γενικώς! Και όλοι οι ρόλοι, από το θέατρο μέχρι τους ανθρώπους, αλλάζουν σύμφωνα με την εποχή και της ανάγκες μας, τις οποίες τις φτιάχνουμε εμείς. Όλα εμείς τα καθορίζουμε, με τον χρόνο του ο καθένας και όσο μπορεί.

Υπάρχει κάποιος ρόλος που θέλεις διακαώς να υποδυθείς στο μέλλον;

Πιστεύω πως οι ωραίες συνεργασίες με ανθρώπους και κείμενα παίζουν ρόλο και θα ήθελα, αν είναι δυνατό, να συνεργαστώ με όλους και να τα δοκιμάσω όλα!

Ποια είναι η φράση που σε χαρακτηρίζει περισσότερο στη ζωή σου;

Δεν έχω κάποια φράση. Αν είχα, θα την άλλαζα συνέχεια, όπως αλλάζω κι εγώ.

Αν δεν είχες ασχοληθεί με την υποκριτική, ποιο επάγγελμα θα έκανες;

Ξεναγός. Πάλι αφήγηση δηλαδή μιας ιστορίας.

Κλείνοντας κι αφού σ’ ευχαριστήσω θερμά, θα ήθελα να μου πεις τι περιμένουμε από εσένα καλλιτεχνικά, στο εγγύς μέλλον;

Τον Απρίλιο, θα σκηνοθετήσω στο Φεστιβάλ της Πειραματικής του Εθνικού Θεάτρου, με θέμα τη γυναίκα. Ο τίτλος της παράστασης θα είναι: Γ_ ν _ _΄_ _ (διαβάζεται γυνή). Θα εστιάσουμε στη σχέση του γυναικείου φύλου με τα παιδιά, την αδερφή, τον σύζυγο, τον εραστή, τη φίλη, τη μητέρα. Τα κείμενα της παράστασης προέρχονται από το θέατρο, τη λογοτεχνία και το σινεμά. Στη σκηνή θα παρακολουθήσουμε στιγμές από την ‘Περσόνα’ , το ‘Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα’, τον ‘Θείο Βάνια’, από το ‘Κουκλόσπιτο’, τον ‘Άμλετ’, τη ‘Λυσιστράτη’, τη ‘Σονάτα του Σεληνόφωτος’ και άλλα πολλά μπλεγμένα με προσωπικές ιστορίες των ηθοποιών επί σκηνής. Χωρίς να επικεντρωθούμε στους χαρακτήρες, θα είναι μια σκηνική σύνθεση στην οποία θα ερευνηθεί η σχέση της γυναίκας και οι ρόλοι που καλείται να παίξει στη ζωή της, ανά τα χρόνια. Μεχιούμορ και πάθος!

 

Η παράσταση ”Περιστατικά”  παίζεται κάθε Τετάρτη στις 19:00, μέχρι και τις 28 Φεβρουαρίου στο  Tempus Verum-Εν Αθήναις.


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΠαστίτσιο με λαζάνια και είμαστε αλάνια!
Επόμενο άρθροSophia Hadjipanteli: H Ελληνίδα με τα μεγάλα φρύδια που λάτρεψε το Instagram