Αρχική ΘΕΑΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Τι πρέπει να νιώσεις βλέποντας το Jesus Christ Superstar

Τι πρέπει να νιώσεις βλέποντας το Jesus Christ Superstar

27994447_1755244364539785_929043228_n

Πολύς ντόρος γίνεται αυτές τις ημέρες για το musical, Jesus Christ SuperStar. Το θέμα είναι ότι γίνεται για λάθος λόγους. 

Φωτογραφίες: Γιάννης Βλασερός

Βαρέθηκα, να διαβάζω τα δελτία τύπου, από άλλα site και την αναφορά των διάσημων που παρεβρέθηκαν στις παραστάσεις. Βαρέθηκα να διαβάζω κλεμμένα άρθρα βασισμένα στην δική μου παρουσίαση.  Βαρέθηκα οικτρά τις επιθέσεις εναντίον της τέχνης. Βαρέθηκα και σιχάθηκα τον θρησκευτικό πόλεμο για ένα καλλιτεχνικό αριστούργημα.

Ας αναλύσω κάπου εδώ, τι πρέπει να αισθανθείς βλέποντας αυτό το musical. Και το λέω εγώ, που το είδα 5 φορές. Ναι πέντε φορές από 5 διαφορετικές θέσεις. Παρατήρησα κάθε σκηνή, κάθε χορογραφία, κάθε λέξη…

Μίλησα με τους πρωταγωνιστές, πέρασα αρκετές ώρες μαζί τους, αφού τους φωτογράφισα για την έντυπη έκδοση του Koita. Μίλησα με την χορογράφο, τις δημόσιες σχέσεις, με αρκετά παιδιά που συμμετέχουν στην παράσταση.

Είναι γνωστό στο χώρο η αγάπη μου για την rock μουσική. Χρόνια στα ραδιόφωνα και στα deck αυτή υπηρετούσα με πάθος και λύσσα. Αυτό το musical το περίμενα σαν μάννα εξ ουρανού. Ήμουν πεπεισμένη ότι θα κράξω, θα χλευάσω, ποιος σκηνοθέτης θα μπορέσει να αποδώσει κάτι τέτοιο; Ποιος ηθοποιός δεν θα φοβηθεί τις συγκρίσεις;

Την πρώτη φορά καθηλώθηκα με την έναρξη. Ένας Ματιάμπα, μοναδικός. Τόσο αριστουργηματικός, που μελέτησα κάθε σύσπαση του προσώπου του. Είναι η φετινή μου αποκάλυψη. Το κορμί παραδίνεται άνευ όρων στο ρόλο. Ένας ρόλος δύσκολος, αντιφατικός, σκληρός και απαιτητικός. Καλύτερος Ιούδας δεν θα μπορούσε να επιλεχθεί. Μιλήσαμε στην φωτογράφιση. Η πίκρα του μεγάλη για την αντίδραση της εκκλησίας. Δεν σχολίασε, δεν επεκτάθηκε. Σεμνότητα, ηρεμία και προσήλωση, να βγουν και οι φωτογραφίες μοναδικές.

Αιμιλιανός, ω Θεέ μου, από την κορυφή μέχρι τα νύχια ταλέντο. Χαίρομαι πολύ που τον γνώρισα προσωπικά και είδα πως είναι οι καλλιτέχνες, με γνώσεις. Ένας νέος με όνειρα. Χαμηλών τόνων, δεν τρελαίνεται για την δημοσιότητα, χαίρετε σαν μικρό παιδί όταν ακούει όμορφα λόγια. Στην σκηνή εντυπωσιακός, άρτιος, δουλεμένος. Θα λυπηθώ πολύ αν δεν ακούσω να γίνεται αστέρι παγκοσμίου φήμης.

Η Ήβη με μια φρεσκάδα αθωότητας, αναμφισβήτητα ωραία παρουσία και φωνή, στο ρόλο της Μαγδαληνής κάνει το ντεμπούτο της στο θεατρικό σανίδι. Έχει αυτή την σοβαρότητα που αρμόζει σε έναν τέτοιο ρόλο και τον έχει εμπλουτίσει με γλυκύτητα, σοβαρότητα και ήθος.

Πάμε ξανά στην παράσταση. Γεμίζει η σκηνή από καλλιτέχνες. Πόσο ταλέντο συσσωρευμένο σε μια σκηνή! Διάχυτο παντού, καμαρώνεις μια νέα γενιά, με ιδανικά, με στόχους, με όνειρα και μια ελπίδα ότι ο κόσμος θα αλλάξει. Η παράσταση αυτή άλλαξε λίγο τον τρόπο που σκέφτομαι και βλέπω την ζωή. Μα ναι! Υπάρχει ήλιος πίσω από το σκοτάδι.

Σοκαρίστηκα λίγο βλέποντας να γελάει και να ξεκαρδίζεται ο κόσμος, με την σκηνή  του Μουτσινά, την ώρα που σαν Ηρώδης σε tv Show εκπομπή ”βγάζει τα άπλυτα του Ιησού” στη φόρα. Που το είδανε το αστείο; Δείτε λίγο, είναι τραγική η στιγμή. Ίσως η τραγικότερη μετά το μαστίγωμα. Αν ερχόταν τώρα ο Ιησούς στη γη, κάπως έτσι δεν θα ήταν τα πράγματα; Έτσι δεν θα γινόταν ο δημόσιος διασυρμός του; Ναι έτσι, και οι τηλεθεάσεις θα βαρούσαν κόκκινο. Και, εσείς θα γελούσατε;

Δεν με νοιάζει αν ο Ιησούς αγαπούσε την Μαγδαληνή, δεν με νοιάζει τι λέει η εκκλησία. Δεν με ενδιαφέρει αν εκείνη ήταν ερωτευμένη μαζί του. Με ενδιαφέρει τι δίδαξε. Και αυτό ήταν η αγάπη. Και το έκανε πράξη, πέθανε και μαρτύρησε γι αυτήν. Και απαιτώ από την εκκλησία  να δει αυτό το έργο με αγάπη, όπως είδε και ο Χριστός την εταίρα Μαγδαληνή.

Το μαστίγωμα είναι η κορυφαία στιγμή, έτρεμα, δάκρυζα κάθε φορά και πιο πολύ. Πίσω εικόνες από τη βία που επικρατεί στις μέρες μας. Πόσο αληθινό και πόσο επίκαιρο αυτό το έργο; Πόσος φαρισαϊσμός μπορεί να κρύβεται πίσω από κάθε πικρόχολη κριτική; Πρέπει να ανακαλύψεις την ψευτιά που επικρατεί στις μέρες μας, την διπροσωπία, τα μίση, την ασυδοσία, τι περιμένεις; Δεν σου δίδαξε τίποτα εσένα που το είδες;

Έβαλα τα κλάματα και τώρα που γράφω αυτές, τούτες τις τρελές αράδες. Δεν ξέρω πως να βάλω στην άκρη το συναίσθημα και να σoυ περιγράψω αντικειμενικά αυτό που και συ πρέπει να δεις στο έργο αν δεν έχεις την δική μου πολυτέλεια να το δεις τόσες φορές.

H Μαρσέλλου σκηνοθέτησε το πιο διάσημο rock musical με τρόπο μοναδικό. Είναι απίστευτο, ότι έπιασε όλα μου τα συναισθήματα μαζί. Είναι αυτό που εγώ ήθελα να δω. Θυμάμαι κάποια στιγμή μικρή, όταν άκουγα το τραγούδι του Πολυχρονιάδη ”Αν ξανακατεβείς Χριστέ στη Γή μας” προσπαθούσα να περιγράψω πως θα ήταν τα πράγματα αν συνέβαινε αυτό. Έγραψα λοιπόν ότι σίγουρα θα γινόταν ραδιοφωνικό ρεπορτάζ, και όλα τα ραδιόφωνα της εποχής μαζί με τις εφημερίδες θα έβγαζαν έκτακτο παράρτημα. Ο Ιησούς θα ήταν πρωτοσέλιδο. Το έδειξα στην δασκάλα μου, την κυρία Περιστέρα, και με πήγε στο κατηχητικό, να μπω στην ίσια σκέψη του Χριστού γιατί κάτι κακό μου συνέβαινε, έτσι είπε. Οπότε, κυρία Μαρσέλλου εμένα προσωπικά, είναι σαν να δώσατε δύναμη να κάνω ακόμα πιο τρελές σκέψεις. Να μπορώ να φανταστώ έναν κόσμο όπως εγώ τον θέλω.

Ας πιάσω και το χορευτικό κομμάτι. Πως θα μιλούσε ο Ιησούς μέσα από χορευτικές κινήσεις; Πως μπορεί να αποδοθεί η ένταση, το μίσος , η αγάπη, τα νεύρα, ο θυμός, η συμπόνια, η λύπη μέσα από το χορό; Η απάντηση είναι Άννα Αθανασιάδη!!! Τι γλυκό πλάσμα! Ζηλεύω το περίσσιο ταλέντο της. Ο τρόπος που προσέγγισε την ιστορία και το τελικό αποτέλεσμα είναι θεϊκός. Έχει πέσει σκληρή δουλειά απ όλους τους συντελεστές και οφείλεις αγαπητέ θεατρόφιλε να το αναγνωρίσεις.

Λυπάμαι τα μάλα, για την τροπή ορισμένων αντιδράσεων, ακραίων γεγονότων με στόχο τον πόλεμο της θεατρικής παράστασης. Θα δεχτείς εσύ να συνεχιστεί κάτι τέτοιο; Σε μια ελεύθερη χώρα, με τόσο πολύ ταλέντο και λάτρεις των τεχνών θα καθίσεις αμέτοχος; Εγώ υψώνω την φωνή μου, η την πένα μου, για να υπερασπιστώ ότι ωραιότερο έχει παρουσιαστεί τελευταία στην Ψωροκώσταινα.

Το δικό μου αίσθημα και συναίσθημα, φωνάζει, πως ο δικός μου Χριστός, αγαπάει με πάθος, συγχωρεί, δεν κρίνει, δεν δικάζει, ξέρει να ακούει, έχει επιχειρήματα και ΔΕΝ τιμωρεί. Είμαι δε, και τόσο θαρραλέα που θα τολμήσω να πω, πως αν ξανακατέβαινε στη γη, τούτη δα την ώρα, σίγουρα θα περνούσε από το Ακροπόλ, σίγουρα θα δάκρυζε, σίγουρα θα χειροκροτούσε με πάθος στο φινάλε.

Είναι ένα έργο που πρέπει να δεις αλλιώς, πέρα από αυτό που δείχνει. Να σε βάλει σε σκέψεις, σε προβληματισμούς. Πως θες εσύ τον δικό σου Χριστό; Τον κόσμο που ζεις; Νομίζω πως το έργο όταν γράφτηκε δεν είχε σκοπό να προκαλέσει. Να διδάξει ήθελε. Να σε αφυπνίσει. Να σταματήσεις να είσαι στενόμυαλος. Οι χαρακτήρες είναι πιο ανθρώπινοι, δεν προσβάλλουν καμιά θρησκεία, δεν έχουν σκοπό να σε αποπροσανατολίσουν από την πίστη σου. Οι Andrew Lloyd Webber και Tim Rice όταν το έγραψαν σίγουρα ήθελαν να περάσουν δυνατά μηνύματα.

Είναι τόσοι οι ταλαντούχοι συντελεστές, τόσα τα παιδιά που συμμετέχουν. Που δεν θέλω να αδικήσω κανέναν, διότι πέραν των πρωταγωνιστών αν δεν ήταν στο σύνολο όλη αυτή η καλλιτεχνική παρέα τότε το αποτέλεσμα δεν θα ήταν και αυτό που θα παρακολουθήσετε. Γι αυτό λοιπόν θα τους αναφέρω και θα προσπαθήσω να πάρω συνέντευξη απ όλους γιατί έτσι το προστάζει η συνείδησή μου.

Και μην ξεχνάτε κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία-απόδοση: Θέμις Μαρσέλλου

Μουσική διεύθυνση-διδασκαλία ορχήστρας: Ηλίας Καλούδης

Φωνητική διδασκαλία: Δημήτρης Μπουζάνης

Χορογραφία: Άννα Αθανασιάδη

Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος

Κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού

Σχεδιασμός video: Κάρολος Πορφύρης

Πρωταγωνιστούν:

Ιησούς: Αιμιλιανός Σταματάκης

Iούδας: Ησαίας Ματιάμπα

Mαρία Μαγδαληνή: Ήβη Αδάμου και η Αντιγόνη Ψυχράμη για συγκεκριμένες παραστάσεις και ο Νίκος Μουτσινάς στον ρόλο του Ηρώδη

Πιλάτος: Βασίλης Αξιώτης

Kαιάφας: Γιώργος Ζαχαρόπουλος

Aννας: Στέλιος Κέλλερης

Σίμων Ζηλωτής: Κωνσταντίνος Φραντζής

Πέτρος: Μάριος Πετκίδης

Στους άλλους ρόλους οι: Γιώργος Γιαννίμπας, Απόστολος Κίτσος, Γιάννης Ζαράγκαλης, Αντώνης Βλάχος, Σταύρος Μπέκας, Χάρης Μωσαϊδης, Αιμίλιος Μωσαϊδης, Πέτρος Ιωάννου, Ραφαήλ Κριτούλης, Βαγγέλης Κρανιώτης,Φαίδων Φαρίντ, Μαρία Κοσμάτου, Νία Μπαλάφα, Κατερίνα Κτίστη, Ιωάννα Χυτήρη, Αγγέλα Σιδηροπούλου, Έλενα Στρατηγοπούλου, Αλεξάνδρα Καρακατσάνη

 

Πρεμιέρα: Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Τετάρτη 18:30, Πέμπτη  20.00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18.00 και 21:00, Κυριακή 17:30

Διάρκεια140’

ΕισιτήριαΤιμές ανά ζώνη: 15 ευρώ, 20 ευρώ, 25 ευρώ, 30 ευρώ, 40 ευρώ

Τηλ2103648303

 

Θέατρο Ακροπόλ

Ιπποκράτους 9-11

(Σταθμός Μετρό Πανεπιστήμιο)


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΜπισκότο king size (Skillet Cookie)
Επόμενο άρθροΒασίλης Τσιβιλίκας: Η κωμικότητα ενός ηθοποιού σε όλο της το μεγαλείο