Αρχική ΘΕΑΜΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Λάζαρος Βαρτάνης: «Με φοβίζει η αποξένωση που έφερε η τεχνολογία»

Λάζαρος Βαρτάνης: «Με φοβίζει η αποξένωση που έφερε η τεχνολογία»

Patroklos-Skafidas-1223

Λάζαρος Βαρτάνης: «Με φοβίζει η αποξένωση που έφερε η τεχνολογία». Ο νέος και ταλαντούχος ηθοποιός Λάζαρος Βαρτάνης, σε μια εποικοδομητική συνέντευξη στο Koitamagazine!

Είναι από τους νέους ηθοποιούς της γενιάς του, αγαπά το θέατρο και το υπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όταν ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι. Ερμηνεύει ρόλους μέσα από τους οποίους συγκινεί, προβληματίζει και συναρπάζει το κοινό.

Στις 9 και 10  Ιουνίου, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Off Off Athens 9 2017,  ο Λάζαρος Βαρτάνης θα παρουσιάσει το έργο ”Μall” σε σκηνοθεσία Αναστάση Πινακουλάκη  στο Θέατρο Επί Κολωνώ. 

Λίγο πριν ανέβει στη σκηνή μου μίλησε για την ιδιαιτερότητα αυτού του έργου, για το ρόλο του στην παράσταση αλλά μοιράστηκε μαζί μου και σκέψεις για την τέχνη του θεάτρου ευρύτερα. 

Λίγα λόγια για το έργο:

To Mall αφορά την φανταστική ιστορία αρπαγής ενός ανήλικου αγοριού από έναν πωλητή του καταστήματος παιχνιδιών Neverland. Αυτό που δυσχεραίνει την ανακριτική διαδικασία είναι πως οι κάμερες ασφαλείας δεν συνδέουν τον φερόμενο ως δράση και το αγνοούμενο αγόρι. Τελικά, είναι η Neverland το κατάστημα παιχνιδιών που κανένα παιδί δεν θα θέλει να φύγει;

 

Ποιο το έναυσμα που σε ώθησε να ασχοληθείς με την υποκριτική;

Ειλικρινά δε γνωρίζω. Από πιτσιρίκι ήξερα πως αυτό θα ήθελα να κάνω όταν μεγαλώσω. Ευτυχώς το τόλμησα και – με μικρές εξαιρέσεις – δεν το έχω μετανιώσει.

Στις 9 και 10 Ιουνίου θα πρωταγωνιστήσεις στην παράσταση «Mall» του Αναστάση Πινακουλάκη στα πλαίσια του Φεστιβάλ Off Off Athens 2017 του θεάτρου Επί Κολωνώ. Πες μας λίγα λόγια γι’ αυτό το έργο.

Θα κλέψω απροκάλυπτα την πρώτη παράγραφο του δελτίου τύπου μας γιατί περιγράφει το έργο εξαιρετικά: μ«Μετά από την κήρυξη αγνοούμενου ενός 9χρονου αγοριού από εμπορικό κατάστημα της Αθήνας, ο Χρήστος Λαζάρου, υπάλληλος του Neverland, εμφανίζεται ως μάρτυρας στο αστυνομικό τμήμα. Η μαρτυρία του τον οδηγεί αυτόματα στον ανακριτή και καταδικάζεται σχεδόν αμέσως για έγκλημα πρώτου βαθμού. Παραμένει όμως ζητούμενο της ανακριτικής διαδικασίας και αναπάντητο ερώτημα, με ποιον τρόπο έφυγε το 9χρονο αγόρι από το κατάστημα και που βρίσκεται αυτή την στιγμή αφού οι κάμερες ασφαλείας δεν αποτελούν τεκμήριο της ομολογίας του φερόμενου ως δράστη».

Ποιο το μήνυμα που θέλει να περάσει;

Ότι τα παιδιά δεν είναι παιχνίδια. Χρειάζονται το ολοκληρωτικό δόσιμο των γονιών τους. Σε μια μελέτη μου, σε γνωστό εμπορικό κέντρο, διαπίστωσα, για παράδειγμα, ότι οι γονείς αφήνουν τα παιδιά τους σε μίνι παιδότοπους και ασχολούνται παραπέρα με το κινητό τους. Κατανοώ ότι χρειάζονται και αυτοί λίγο τον χρόνο τους αλλά δε νομίζω πως είναι καλή ιδέα να αφήνεις το παιδί σου ελεύθερο από το οπτικό σου πεδίο σε έναν τόσο πολυσύχναστο χώρο. Ούτε να πετάς τις στιγμές που θα μπορούσες να μοιραστείς μαζί του.

Ποια τα στοιχεία εκείνα που καθιστούν το έργο επίκαιρο στο φιλοθεάμον κοινό;

Δεν έχω δει ποτέ στο θέατρο έργο που να επικεντρώνεται στον απαγωγέα και τα κίνητρα του. Παρόλο που σοκάρομαι και διαφωνώ καθέτως, οριζοντίως και πλαγίως με τέτοιες συμπεριφορές, θεατρικά – στα πλαίσια της μυθοπλασίας – έχει ενδιαφέρον το να δεις και την άλλη πλευρά. Συμμετείχα πρόσφατα σε μια παράσταση, στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, που μας χάρισαν κάτι μπλουζάκια που έγραφαν ότι «Στο θέατρο επιτρέπονται τα πάντα». Το δανείζομαι.

Τι σε ιντρίγκαρε εσένα μελετώντας το ρόλο σου μέσα στο έργο;

Ξεκινάω από το βασικό. Μονόλογος. Για πρώτη φορά εντελώς μόνος μου σε μια σκηνή. Είναι κάτι που δεν το είχα ονειρευτεί. Το αντίθετο. Ήμουν αρνητικός στην ιδέα του να συμβεί κάτι τέτοιο.

Τελικά ο Αναστάσης με έπεισε πολύ εύκολα γιατί έγραψε κάτι που το θεωρώ εξαιρετικό. Στη συνέχεια ήρθαν νέες προκλήσεις. Πως σκέφτεται ένας άνθρωπος που απαγάγει κάποιον; Και ειδικά ένα παιδί με αναπηρία. Πως το δικαιολογεί μέσα του; Είναι τέρας; Σίγουρα. Το θέμα είναι εγώ πως θα τον δικαιολογήσω μέσα μου. Ψάχνω, βλέπω, μελετάω.

Δεν μπορώ να παίξω το ρόλο του κακού ως κακός. Μετά τον Άλαν Αρμαντέιλ, στο «Αρμαντέιλ» του Κωνσταντίνου Ασπιώτη, είναι από τους δυσκολότερους ρόλους που μου έτυχαν. Ευτυχία.

Τι αυτό που σε κάνει να φοβάσαι στην εποχή μας και τι αυτό που σε κάνει αντίστοιχα να ελπίζεις;

Με φοβίζει η αποξένωση που έφερε η τεχνολογία. Όλοι είμαστε πίσω από ένα κινητό πατώντας «Like» ή βγάζοντας «Selfie» με χαρούμενες πόζες. Ή αναρτούμε στο «Facebook» κάθε προσωπική σκέψη και στιγμή μας. Αναρωτιέμαι ποιον αφορούν όλα αυτά. Δε λέω, όλα χρειάζονται αλλά με μέτρο. Ελπίζω ότι είναι σημάδια των καιρών και θα μπει φρένο γρήγορα.

Πως φαντάζεσαι τον εαυτό σου σε μερικά χρόνια από τώρα;

Ένα όνειρο έχω. Να συνεχίσω να κάνω το θέατρο που μου αρέσει, με την αισθητική που μου αρέσει και να το κάνω καλά.

Ποιος θεωρείς ότι είναι ο ρόλος της τέχνης στην εποχή μας και ποιες οι συνέπειες της δράσης της;

Νοιώθω μικρός ηλικιακά και θεατρικά για να μιλήσω για τέχνη. Σίγουρα το να δεις μια παράσταση ή το live ενός αγαπημένου σου τραγουδιστή ή μια έκθεση ζωγραφικής και να ξεχαστείς, να γεμίσεις όμορφα συναισθήματα, να γελάσεις ή να κλάψεις, θεωρώ ότι είναι σημαντικό για την ψυχή.

Ποια τα σχέδια σου στο εγγύς μέλλον;

Ταυτόχρονα με το «Mall» κάνω πρόβες για μια ταινία με τίτλο «Ο Συλλέκτης» σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Βουρνά. Επίσης εκεί έχω έναν εξαιρετικά ιντριγκαδόρικο ρόλο. Τα γυρίσματα προβλέπονται για τέλη Ιουνίου. Μετά σίγουρα διακοπές γιατί η χρονιά ήταν φουλ και για χειμώνα περιμένω κάτι πολύ πολύ πολύ δυνατό που μακάρι να πραγματοποιηθεί.


Συντελεστές:

Θεατρική Ομάδα Neverlanders
Κείμενο / Σκηνοθεσία: Αναστάσης Πινακουλάκης
Διαμόρφωση σκηνικού χώρου: Έφη Γκαραβέλα
Επιμέλεια κίνησης: Κορίνα Κόκκαλη
Φωτισμοί: Τάκης Λυκοτραφίτης
Φωτογραφίες / Βίντεο: Πάτροκλος Σκαφιδάς

Ερμηνεύει:
Λάζαρος Βαρτάνης

Διάρκεια: 48 λεπτά

Δείτε επίσης:

Θλίψη. Πέθανε ο Ανέστης Βλάχος

Λίντα Άλμα: «ΑΓΑΠΗ μου πως θα μπορέσω να περάσω την υπόλοιπη ζωή μου, χωρίς εσένα»

Όταν ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ αποχαιρέτησε την Αλίκη Βουγιουκλάκη [Aφιέρωμα & Video]

Τζένη Καρέζη: Η αξέχαστη σταρ μέσα απο φωτογραφίες και δικά της λόγια

Ο κορυφαίος των κορυφαίων Μάνος Κατράκης

Ξεχασμένες ελληνικές ταινίες που χρήζουν επανεκτίμησης

Έφυγε από τη ζωή η Νινή Τζάνετ – Αδερφή του Αλέκου Τζανετάκου

Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google news και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΤα στέκια των καλλιτεχνών στην Αθήνα
Επόμενο άρθροΠαναγιώτης Κούδας: «Δεν μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τα πάντα σαν αστεία στη ζωή μας»