Αρχική ΘΕΑΜΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Λεωνίδας Παπαδόπουλος: «Το θέατρο έχει γίνει κομμάτι της ζωής μας»

Λεωνίδας Παπαδόπουλος: «Το θέατρο έχει γίνει κομμάτι της ζωής μας»

14333613_10210697798271093_5843333328816031145_n

Ο Λεωνίδας Παπαδόπουλος είναι ένας ταλαντούχος σκηνοθέτης με αγάπη για έκφραση και δημιουργία. Άνθρωπος ιδιαίτερος και χαρισματικός.

Ο Λεωνίδας Παπαδόπουλος είναι ένας ταλαντούχος σκηνοθέτης με αγάπη για έκφραση και δημιουργία. Κάθε του θεατρική δουλειά είναι ιδιαίτερη και ξεχωριστή.

Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Σύγχρονου Θεάτρου Αθήνας Γ. Κιμούλη, αριστούχος απόφοιτος του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού προγράμματος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, υποψήφιος διδάκτωρ στο τμήμα Κλασικών Σπουδών του King’s College University of London, με αντικείμενο έρευνας την αρχαία ελληνική τραγωδία. Συνεργάστηκε, μεταξύ άλλων, ως ηθοποιός, με το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ, τα ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και Κοζάνης καθώς και με τους σκηνοθέτες: Ρ. Στούρουα, Ν. Μιλιβόγιεβιτς, Σ. Ουνκόβσκι, Μ. Κακογιάννη, Κ. Καζάκο, Ν. Νικολάου, Π. Μιχαηλίδη, Ν. Κοντούρη κ.ά. Έχει εργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη και έχει αναλάβει τη δραματουργική επεξεργασία σε παραστάσεις αρχαίου δράματος. Παράλληλα ασχολείται με τη διασκευή διηγημάτων για το θέατρο. Από το 2008 είναι μέλος της ελληνικής ερευνητικής ομάδας του Ευρωπαϊκού Δικτύου Έρευνας και Τεκμηρίωσης των Παραστάσεων του Αρχαίου Ελληνικού Δράματος.

Από εκεί και έπειτα έχει σκηνοθετήσει πολλές και επιτυχημένες παραστάσεις με την ίδια αγάπη και το ίδιο μεράκι. Τον φετινό θεατρικό χειμώνα, σκηνοθετεί την επιτυχημένη παράσταση «La Cocinera»  (Η Μαγείρισσα) τουEduardo Machado στο Θέατρο Αγγέλων Βήμα.  Ο ίδιος μέσα από το έργο και την επιλογή των ηθοποιών για την παράσταση, δείχνει τη μαεστρία του και την πολύπλευρη ταυτότητα που έχει αυτό το έργο.

Το φετινό θεατρικό χειμώνα, σκηνοθετείς την παράσταση «La Cocinera»  (Η Μαγείρισσα) του Eduardo Machado. Τι είναι αυτό που σε συναρπάζει σε αυτό το έργο και σε έκανε να το σκηνοθετήσεις;

Το έργο αφορά τον αγώνα μια γυναίκας να κρατήσει στο πέρασμα του χρόνου και σε πείσμα των καιρών, την υπόσχεση που έχει δώσει με κάθε τίμημα, όταν όλα γύρω της καταρρέουν. Αυτή η στάση διατηρεί μια ισχυρή ηθική αξία που με γοητεύει και μια εμμονή που κάνει ακόμη πιο τραγική την προδοσία, πόσο μάλλον όταν η ηρωίδα βρίσκει τη δύναμη να την ξεπερνά.

Μέσα από την μελέτη αυτού του έργου, βρήκες κοινά σημεία του κόσμου της Κούβας τότε, με την κοινωνία μας σήμερα;

Σε μια περίοδο κρίσης, δυστυχώς είναι εύκολο να ξεπουλήσεις, να πατήσεις επί πτωμάτων, να εκμεταλευτείς, διότι υπάρχει πάντα ένα ισχυρό άλλοθι.  Το θέμα είναι πόσο η συνείδηση του καθενός αφήνει περιθώρια εκτροπής. Όσο πιο δύσκολη η εποχή, τόσο πιο αναγκαίο το αίσθημα επιβίωσης, αρκεί αυτό να μην οδηγεί σε μια αλληλοεξόντωση και σε μια έκπτωση αξιών και ονείρων.

 

Τι είναι αυτό που σε ώθησε να επιλέξεις την κα Παλαιολόγου στο ρόλο της Cocinera και πως θα τον χαρακτήριζες αυτό τον ρόλο;

Ήταν μια ευτυχής συγκυρία η συνάντησή μας με την Αλεξάνδρα, και νομίζω ότι κατάφερε με το ταλέντο και την σκληρή δουλειά της να δημιουργήσει μια εξαιρετική ερμηνεία. Είναι ένας υπέροχος ρόλος και ένα ακόμη στοίχημα για την ίδια το οποίο κερδίζει επάξια.

Ποιες οι δυσκολίες που αντιμετώπισες κατά την διάρκεια της σκηνοθεσίας του;

Δεν υπήρξαν δυσκολίες. Ήταν μια δημιουργική περίοδος με γόνιμους προβληματισμούς, καλλιτεχνική ένταση και την ικανοποίηση μιας συλλογικής προσπάθειας για κάτι που αγαπάμε.

Ποιο το έναυσμα για να ασχοληθείς με τον κόσμο του θεάτρου και της τέχνης ευρύτερα;

Αρχικά ήταν μια υποσυνείδητη ανάγκη να εξωτερικεύσω έναν κόσμο που ντρεπόμουν να εκφράσω ως άνθρωπος, Από εκεί και πέρα η αγάπη για το θέατρο ήταν το πιο ισχυρό κίνητρο όπως και η ικανοποίηση των συγκινήσεων που αυτό μου προσέφερε αρχικά ως θεατή και αργότερα ως εργάτη του.

Μέσα στην πορεία σου, έχεις κάνεις σπουδές και στο τμήμα Κλασικών σπουδών του King’s College στο Λονδίνο, με αντικείμενο την αρχαία ελληνική τραγωδία. Ποια θεωρείς ότι είναι η δυναμική αυτού του θεατρικού είδους και ποια τα περιθώρια εξέλιξης του;

Το αρχαίο δράμα είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο του θεάτρου και μια πηγή γνώσης και μέτρου για κάθε άνθρωπο και καλλιτέχνη. Η θεωρητική επαφή μου μαζί του αλλά και η δυνατότητα να δουλέψω με εξαιρετικούς συνεργάτες ως δραματολόγος σε παραστάσεις αρχαίου δράματος. μου επιβεβαίωσε την πεποίθηση ότι το αρχαίο δράμα διαθέτει έναν απίστευτο πλούτο μυστικών και ανεξάντλητων ερμηνειών. Το αρχαίο δράμα ξεπερνάει την κάθε εποχή, με αποτέλεσμα η κάθε προσπάθεια που έχει ως στόχο να προκαλέσει ως μεταμοντέρνα, να φαντάζειπολλές φορές ξεπερασμένη.

Κλείνοντας, κι αφού σ’ευχαριστήσω θερμά, θα ήθελα να μου πεις ποιος πιστεύεις ότι είναι ο ρόλος του θεάτρου στην Ελλάδα του 2016;

Το θεατρο μεσα απο αυτη την ποσοτικη και πολυπρισματικη παρουσια του, εχει γινει κομματι της ζωης ολο και περισσοτερων ανθρωπων.

Αυτό έχει ένα θετικό πρόσημο παρά τις δυσκολίες που δημιουργεί και τις εκπτώσεις που πολλές φορές προϋποθέτει σε επίπεδο παραγωγής. Το θέατρο ωστόσο δεν είναι μόνο οι άνθρωποι που συμμετέχουν ενεργά στην παραστατική διαδικασία ως καλλιτέχνες αλλά και αυτοί που το παρακολουθούν. Η ιστορία,η εξέλιξή,όπως και η ευθύνη για το τι θέατρο θέλουμε να έχουμε ανήκει σε όλους. Κι εγώ σε ευχαριστώ θερμά!

 

Ένας σπουδαίος άνθρωπος από το χώρο της τέχνης με στόχους, όραμα και ποιοτική δουλειά. Σ’ευχαριστώ πολύ Λεωνίδα και σου εύχομαι τα καλύτερα από καρδιάς!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε άθλια ψυχολογική κατάσταση ο Φιλιππίδης: Τι είπε μέσα από τη φυλακή

Χρυσός Ολυμπιονίκης ο Στέφανος Ντούσκος στο Τόκιο!

Εσπευσμένα στο νοσοκομείο ο Ανδρέας Μικρούτσικος

Δείτε ακόμα:

Αυτά είναι τα trends των παπουτσιών για το 2021 που θα λατρέψεις!

Woman & Man Secret – Τεύχος 6ο [Ιούνιος – Ιούλιος 2021]

Tranoulis Parfume: Τι να προσέξεις όταν διαλέγεις αρώματα για το καλοκαίρι

Anta Beauty Salon: Ένα ανοιχτόμυαλο κομμωτήριο!

Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google news και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΑνδρέας Πασπάτης: Ένας γνήσιος και ταλαντούχος κωμικός
Επόμενο άρθροΕυαγγελία Ανδρεαδάκη: «Με ενδιαφέρει ο δοτικός χαρακτήρας της τέχνης»