Αρχική ΘΕΑΜΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ Παραστάσεις που αξίζει να δεις μέσα στην ανοιξιάτικη θεατρική Αθήνα

Παραστάσεις που αξίζει να δεις μέσα στην ανοιξιάτικη θεατρική Αθήνα

collage

Άνοιξη στην πόλη, άνοιξη και στις θεατρικές σκηνές που ανεβάζουν έργα ξεχωριστά, κλασικά, επίκαιρα που φαίνεται να κερδίζουν το ενδιαφέρον του κοινού.

Είναι τόσο διαφορετικά, αλλά και τόσο ίδια μεταξύ τους. Ερμηνείες που σε εντυπωσιάζουν από την πρώτη στιγμή. Έργα που σου υπενθυμίζουν στοιχεία του εαυτού σου, των αγαπημένων σου, της ιστορίας σου, κλπ.

Πάμε να δούμε κάποιες παραστάσεις που ξεκίνησαν ήδη, άλλες που συνεχίζονται κι άλλες που κάνουν πρεμιέρα σε λίγες ημέρες και έχουν τεράστιο ενδιαφέρον:

«Ο Γλάρος» – Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης

Ο-ΓΛΑΡΟΣ-1

Ο Γλάρος είναι το πιο αυτοβιογραφικό έργο του Τσέχωφ που περιστρέφεται γύρω από τον έρωτα και το θέατρο. Το νόημα της δημιουργίας, τη ζωή των καλλιτεχνών,  το νέο και το παλιό, το αμφίρροπο του έρωτα. Όλα μοιάζουν σα να υπάρχουν στην τέχνη προτού υπάρξουν στη ζωή, σαν η ίδια η ζωή μας να είναι  φτιαγμένη από τη ζωή της τέχνης.  Οι ήρωες γίνονται θεατές της ίδιας τους της ζωής, σαν άλλη προέκταση της πλατείας του θεάτρου.  Η Ομάδα Χρώμα και ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής παρουσιάζουν τον Γλάρο του Άντον Τσέχωφ.

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου, Κλέων Γρηγοριάδης, Θανάσης Δήμου, Τζίνα Θλιβέρη, Μάγδα Λαδά, Νικόλας Μακρής, Ηλέκτρα Νικολούζου, Γιώργος Παπαπαύλου, Ένκε Φεζολλάρι, Γιάννης Χαρτοδιπλωμένος

(Από 19 Απριλίου) 

«Ο ηλίθιος» – Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Poster_final5-2-1021×580

Το έργο του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι «Ο ηλίθιος» παρουσιάζεται από την Παρασκευή 13 Απριλίου, στην Κεντρική Σκηνή Δημήτρης Ροντήρης του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα, γράφεται εξ ολοκλήρου στην Ευρώπη, μακριά από τη Ρωσία, σε μια εποχή απελπισίας, δριμύτατης φτώχειας και νοσταλγίας του Φιοντόρ για την πατρίδα. Με τις επιληπτικές κρίσεις να τον βασανίζουν και τις προσωπικές υπαρξιακές αγωνίες να τον ταλανίζουν, γεννιέται «Ο ηλίθιος», ένα μυθιστόρημα, που, όπως σημείωνε ο ίδιος ο συγγραφέας, «σχετίζεται με την απόδοση της εικόνας ενός πραγματικά καλού και θετικού ανθρώπου».

Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Νίκος Διαμαντής.

Παίζουν:  Πέτρος Φιλιππίδης: Πρίγκιψ Λέων Νικολάγιεβιτς Μίσκιν, Γιάννης Στάνκογλου: Παρφιόν Σεμιόνοβιτς Ραγκόζιν, Μαρία Κίτσου: Ναστάζια Φιλίπποβνα Μπαράσκοβα, Λένα Παπαληγούρα: Αγλαΐα Ιβάνοβνα Επάντσινα, Γιώργος Κωνσταντίνου: Ιβάν Φιοντόροβιτς Επάντσιν, Γιώτα Φεστα: Λιζαβέτα Προκόφιεβνα Επάντσινα, Ιωάννης Παπαζήσης: Ιππόλυτος Τερέντιεβ, Στάθης Ματζώρος: Γαβριλα Αρνταλιόνοβιτς Ιβόλγκιν, Γιώργος Δεπάστας: Λουκιάν Τιμοφέγιεβιτς (Λέμπεντεβ ), Χάρης Χιώτης: Κόλια Αρνταλιόνοβιτς Ιβόλγκιν. Συμμετέχει η χορωδία Libro Coro. Στην παράσταση συνεργάζονται οι: Δήμητρα ΣτάικουΜαίρη ΒούλγαρηΜελίνα ΚέντογλουΣοφιάνα – Ανθίπη Φωτίδη, Ελένη Κερολάρη, Βέρα ΜακρομαρίδουΒεατρίκη ΜίναMαρία Νεφέλη Δούκα

«Ο Μισάνθρωπος» – Σύγχρονο Θέατρο

photo 5

Η Constantly Productions παρουσιάζει στο Σύγχρονο Θέατρο από τις 20 Απριλίου την παράσταση «Ο Μισάνθρωπος», σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη. Η πιο πικρή κωμωδία του Μολιέρου, σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, μετάφραση Γιάγκου Ανδρεάδηκαι διασκευή για έξι πρόσωπα της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη σε νέα ελληνική έμμετρη απόδοση 1.600 στίχων. Το ανέβασμα αυτό εμπνέεται από τη θεατρικότητα της κοινωνίας καθώς αυτή συνδιαλέγεται με το απροσποίητο και την αιχμηρή, γυμνή ειλικρίνεια του πρωταγωνιστή – σαν να μην πέρασε μια μέρα από τον Ιούνιο του 1666 όπου το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Μισάνθρωπος ο Μιλτιάδης Φιορέντζης (Οικογένεια Τσέντσι, Young Lear, Το βιβλίο της Ανησυχίας). Στο ρόλο της Σελιμένης η Βασιλική Τρουφάκου (Αδερφοί Καραμάζοφ, Αντιγόνη, Ειρήνη).  Ορόντης ο Θύμιος Κούκιος (Αύγουστος), Ελιάνθη η Δανάη Επιθυμιάδη (Ήταν όλοι τους παιδιά μου), Φιλήντας ο Ορέστης Καρύδας (Οιδίπους Επί Κολωνώ) και Αρσινόη η Μελίνα Θεοχαρίδου (Όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα).

«Γιατί Μαμά;» – Θέατρο Αλκμήνη

ΓΙΑΤΙ-ΜΑΜΑ-2

Μετά την επιτυχημένη παρουσίαση στο Studio Μαυρομιχάλη το φθινόπωρο του 2016 και τη συνέχειά της στον Χώρο Τέχνης 14η Μέρα το 2017 με συνεχόμενα soldout και πολύ καλές κριτικές,  η παράσταση «Γιατί Μαμά»για τρίτη χρονιά στο Θέατρο Αλκμήνη. Αφορμή στάθηκε και η  υποψηφιότητα της ηθοποιού Λίζυς Ξανθοπούλoυ για την ερμηνεία της στο έργοΥποψήφια ερμηνεία για το διαγωνιζόμενο βραβείο μονολόγου“Αντιγόνη Βαλάκου“, από την Ακαδημία Ελληνικών Βραβείων Τέχνης και τα Κορφιάτικα Βραβεία!  Η παράσταση είναι αυστηρά ακατάλληλη για παιδιά. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Αριστοτέλης Μαγουλάς. Ερμηνεύει η Λίζυ Ξανθοπούλου.

Merlin Monroe- “Συνέντευξη με το θάνατο” – Akroasis Theatre & Bar

MERLIN-3-1068×687

Προάστιο Μπρέντγουντ Λος Άντζελες 5 Αυγούστου του 1962. Ενώ η είδηση για τον θάνατο της Μέριλιν Μονρόε έχει ξεκινήσει να ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο με ταχύτητα, η ίδια κλεισμένη σε μια ντουλάπα με σκούπες ετοιμάζεται να δώσει  την τελευταία της συνέντευξη.  Ένα σπαρακτικό έργο για τη ζωή και το θάνατο της μεγάλης ντίβας που το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Κινηματογράφου έχει κατατάξει έκτη στη λίστα με τις 25 μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών, γραμμένο από τη Βασιλεία Δημηνίδου.

(Από 24 Απριλίου)

 

Ουρανία – Θέατρο 104

OURANIA1

Η Ουρανία είναι φίλη σου, αλλά μάλλον δεν το ξέρεις. Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα ν’ ανήκεις στους 240 φίλους της στο facebook. Στην πραγματική ζωή είναι κάπως δύσκολο να τη συναντήσεις μιας κι η Ουρανία δε βγαίνει απ’ το σπίτι, παρά μόνο για ένα πολύ συγκεκριμένο λόγο… Η Ουρανία είναι ερωτευμένη. Πολύ. Και φοβάται περισσότερο. Η Ουρανία χαίρεται, θυμώνει, γελάει και κλαίει. Η Ουρανία έχει σκοτεινά μυστικά. Έχει κι ένα μεγάλο Όνειρο, αλλά αυτό θα σου το εκμυστηρευτεί μόνο αν σε εμπιστευτεί πραγματικά. Η Ουρανία είναι ένας αμφίθυμος μονόλογος πάνω στο όνειρο και τη ματαίωση του, πάνω στον απόλυτο έρωτα και την ολοκληρωτική μοναξιά. Μα πάνω απ’ όλα είναι η πορεία ενός νέου ανθρώπου σε έναν κόσμο που δεν κατανοεί. Ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος με τρυφερότητα και χιούμορ καταγράφει την ψυχοσύνθεση μιας νέας γυναίκας εγκλωβισμένης σε ένα παιδικό δωμάτιο και ο Γιώργος Σουλειμάν προσεγγίζει με ευαισθησία τις πιο κρυφές πτυχές μιας αιχμηρής προσωπικότητας. Η ανερχόμενη Δανάη Μπάρκα στον ομώνυμο ρόλο εναλλάσσει πρόσωπα και συναισθήματα δημιουργώντας μια ηρωίδα που θα μείνει στο μυαλό και την καρδιά σας για πολύ καιρό. Το τραγούδι “μέχρι Θανάτου” έγραψε ειδικά για την παράσταση ο Θέμης Καραμουρατίδης σε στίχους του Γεράσιμου Ευαγγελάτου.

 

Η Ευθαλία του Γαλατά – Θέατρο Μικρό Γκλόρια

DSC_0140_low

“Η Ευθαλία του Γαλατά”, σε σκηνοθεσία Ρέϊνας Εσκενάζυ, βασίζεται στο βιβλίο “Φαχισέ Τσίκα”, του βραβευμένου συγγραφέα Θωμά Κοροβίνη. Πρόκειται για πραγματική καταγραφή γεγονότων και αποτελεί ένα θαυμάσιο δείγμα μυθιστορηματικής βιογραφίας. Ο Θωμάς Κοροβίνης εξαιρετικός γνώστης της Ελληνικής ιστορίας της Πόλης, μεταφέρει μέσα από τα πάθη της Ευθαλίας, τον πόνο, την κραυγή, την αμαρτία και τον έρωτα, ντυμένα με παραδοσιακή μουσική και ιδιαίτερα τραγούδια της Ελληνικής Ανατολής. Η Ευθαλία, είναι το κορίτσι από την Κερασούντα, το ορφανό του πολέμου που κατάφερε να επιβιώσει, μέσα στην προσφυγιά, τη γενοκτονία, με την ελπίδα για μια καλύτερη ζωή. Η Ευθαλία, είναι η γυναίκα που έζησε, αλλά και συγκλονίστηκε από τον έρωτα.  Η παράσταση ανεβαίνει από 18 Απριλίου  στο θέατρο ΜΙΚΡΟ ΓΚΛΟΡΙΑ, καθώς και εκτός Αθηνών,για  περιορισμένες εμφανίσεις.  Ευθαλία η Νικολέττα Βλαβιανού. Αφήγηση, μουσική και τραγούδι: Ελένη Καρβέλη, Ελεάννα Φινοκαλιώτη

«Δε θα μείνω πολύ» – AkroasisTheatre&Bar

29855769_10216389568035351_58725036_n

Η παράσταση «Δε θα μείνω πολύ» παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο του 2009 σε σκηνοθεσία Ροζαμάλιας Κυρίου και ηθοποιούς τη Βίλη Σωτηροπούλου και τον Νίκο Ποριώτη. Στη συνέχεια, το 2010, με τίτλο ΄΄33 φορές να φύγεις’’ σκηνοθετήθηκε με μεγάλη επιτυχία από τον Γ. Κακλέα, με ηθοποιούς την Ελένη Ράντου και τον Αρη Σακελλαρίου. Το 2013 επανήλθε υπό την ευφάνταστη σκηνοθετική ματιά του Γιώργου Νινιού με ηθοποιούς την ΚατερίναΜπιλάλη και τον Νίκο Ποριώτη. Η επιτυχημένη πορεία του αντέχει στην πάροδο του χρόνου, αφού σε αντίθεση με τον τίτλο του, είναι ακόμα εδώ και το 2018! Αυτή τη φορά τα σκηνοθετικά ηνία έχει πάρει ο νέος ταλαντούχος σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Κυριακού και θα παρουσιαστεί σε έναν πολύ όμορφα ανακαινισμένο θεατρικό χώρο στην Κυψέλη, που φιλοδοξεί να γίνει το νέο σημείο αναφοράς στα καλλιτεχνικά δρώμενα. Παίζουν οι: Κατερίνα Μπιλάλη, Νίκος Ποριώτης

(Από 20 Απριλίου)

 

«Το Κιβώτιο» – Studio Μαυρομιχάλη 

TO-KIBWTIO-PHOTO_5

Μετά από 3 χρόνια επιτυχίας στο Studio Μαυρομιχάλη, 5 τελευταίες παραστάσεις για το εμβληματικό μυθιστόρημα του Άρη Αλεξάνδρου, «Το Κιβώτιο», μέχρι την Παρασκευή 11 Μαΐου.  «Το Κιβώτιο» παρουσιάζεται σε μορφή θεατρικού μονολόγου σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή και Κλεοπάτρας Τολόγκου, με τον Φώτη Μακρή  στον κεντρικό ρόλο. Εκτός από το Studio Μαυρομιχάλη, στα 3 χρόνια επιτυχίας, η παράσταση ταξίδεψε σε 28 πόλεις σε όλη την Ελλάδα καθώς και στη Πάφο της Κύπρου (στα πλαίσια της πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης 2017).  Ο Φώτης Μακρής ερμηνεύει, σε έναν συγκλονιστικό μονόλογο, τον ταραγμένο αυτόν ήρωα που σταδιακά αμφισβητεί κάθε είδους πεποίθηση. Το Κιβώτιο, είναι το μοναδικό μυθιστόρημα του Άρη Αλεξάνδρου και έχει χαρακτηριστεί ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας. Το έργο ερμηνεύθηκε από αλληγορία για τον εμφύλιο και ως καταγγελία ενάντια σε κάθε είδους εξουσία, αλλά και ως ένα σχόλιο στον δυτικό πολιτισμό.

«The Curing Room» – Πολυχώρος Vault

the-curing-room-3

Τελευταίος Κύκλος Παραστάσεων: Aπό την Παρασκευή 13 Απριλίου έως το Σάββατο 12 Μαίου.  Η παράσταση “The Curing Room” βραβεύτηκε ως το Καλύτερο Ψυχολογικό θεατρικό θρίλερ από την Ακαδημία Ελληνικών Βραβείων Τέχνης στα 36α Κορφιάτικα Βραβεία (ήταν υποψήφιο για 3 βραβεία : Ψυχολογικό θεατρικό θρίλερ, Α΄ Αντρικής Ερμηνείας για τoν Στέλιο Ψαρουδάκη και Μουσικής θεατρικού έργου για το Μάνο Αντωνιάδη).

«ΤΟ ΦΙΝΤΑΝΑΚΙ» του Παντελή Χορν – Θέατρο Χυτήριο 

2414757

Ένα ερωτικό δράμα εποχής έρχεται στην αυλή του Θεάτρου Χυτήριο. Το κλασσικό έργο του Π. Χορν ζωντανεύει και φέρνει άρωμα παλιάς Αθήνας στην αυλή του Θεάτρου Χυτήριο από 7 Μαΐου και κάθε Δευτέρα & Τρίτη 19:30-21:00. Μια αθηναϊκή αυλή την περίοδο του μεσοπολέμου. Οι οικονομικές δυσχέρειες δοκιμάζουν τις αξίες και την ηθική καθημερινών ανθρώπων και φέρνουν στην επιφάνεια τα κοινωνικά προβλήματα της εποχής. Ήρωες καθημερινοί – απλοί άνθρωποι μεταφέρουν την εποχή μέσα από την ηθογραφική ματιά του συγγραφέα.

Η Τούλα, το φιντανάκι, ερωτεύεται το νεαρό Γιάγκο. Εκείνος όμως προδίδει τον έρωτα της για τα μάτια της όμορφης Εύας, μιας έμπειρης γυναίκας με γνωριμίες που εκείνος μπορεί να εκμεταλλευτεί. Όταν αποκαλύπτεται η εγκυμοσύνη της Τούλας, η κυρά- Κατίνα, μια γυναίκα «ελευθέρων ηθών» θα θελήσει να βοηθήσει το Φιντανάκι και την οικογένειά του, φέρνοντας στην επιφάνεια ηθικά διλήμματα και καταστάσεις που δοκιμάζουν τον χαρακτήρα όλων των ηρώων. Ένα έργο διαχρονικό γεμάτο εικόνες από τα παλιά αλλά και ομοιότητες με την ηθική παρακμή και τα διλήμματα του σήμερα. Σκηνοθεσία: Ευτυχία Αργυροπούλου. Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Μαρία Αντουλινάκη, Ευτυχία Αργυροπούλου, Μάνος Γερωνυμάκης, Αλίκη Ζαχαροπούλου, Παναγιώτης Καρμάτης, Κωνσταντίνος Νιάρχος, Αγγελική Παρδαλίδου.

«80» – Booze Cooperativa Theater

p1cav7ah6g1em1ub1690ep31dk74

Θεατρική Παράσταση του Μιχάλη Δημητρίου. Μια ογδοντάχρονη γυναίκα την ημέρα των γενεθλίων της ταξινομεί τη ζωή της σε στιγμές και καταλήγει στο συμπέρασμα πως έζησε ογδόντα μέρες ευτυχίας, ογδόντα μήνες δυστυχίας και ογδόντα χρόνια αδιαφορίας. Από το μυαλό της αρχίζουν να ξεπηδούν αναμνήσεις και ολόκληρη η ζωή της περνάει μπροστά από τα μάτια της σαν να τη ξαναζεί. Ερμηνεία: Ελένη Ανδρεάδου, Σκηνοθεσία: Μιχάλης Δημητρίου, Κείμενο: Γιώργος Κατσιφής

(Παραστάσεις: 24, 26, 27, 30 Απριλίου και 3, 4 Μαίου)

«Ένας μήνας στην εξοχή» – Θέατρο Διάχρονο

2348229

Το αριστούργημα του Ρώσου μυθιστοριογράφου, ποιητή και θεατρικού συγγραφέα Ιβάν Τουργκένιεφ «Ένας μήνας στην εξοχή» παρουσιάζει εφέτος το Διάχρονο Θέατρο της Μαίρης Βιδάλη. Το έργο ανεβαίνει σε μετάφραση από το πρωτότυπο του Ιβάν Ντοντακόφ.
Έργο γραμμένο το 1850 (ανέβηκε στη Σκηνή το 1872). Στο αγρόκτημα του Αρκάντι Σεργκέγιεβιτς Ισλάγεφ και της Ναταλίας Πετρόβνα, ο έρωτας διακόπτει για λίγο τη ζωή του σπιτιού. Η σκηνοθεσία είναι της Κατερίνας Μαντέλη, τα σκηνικά-κοστούμια της Ιωάννας Κατσιαβού, οι φωτισμοί του Γιώργου Δανεσή, η καλλιτεχνική διεύθυνση της Αδαμαντίας Μαντελένη.  Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Μαίρη Βιδάλη, Πέτρος Αποστολόπουλος, Δημήτρης Δρακόπουλος, Βέρα Μακρομαρίδου, Κωνσταντίνος Νιάρχος, Τάσος Μπλάτζιος, Λαμπρινή Λίβα, Ρούλα Αντωνοπούλου, Τάκης Δεληγιάννης. Τραγουδά στα ρώσικα η Αλμπίνα Ζαχαριάδου.

 

 

 


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροReview: “Να η ζωή που φεύγει…” – “Μικρά τίποτα… Μεγάλα κάτι”
Επόμενο άρθροΑπίστευτη Αποκάλυψη της Τζόυς Ευείδη για το Ρετιρέ! «Ακούγαμε το Βρισίδι που Έριχνε..»