Αρχική ΔΙΑΦΟΡΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΡΘΡΑ Δημήτρης Τσουκνιδής: «ΝΙΚΗΣΤΕ ΤΟ ΑΓΧΟΣ»

Δημήτρης Τσουκνιδής: «ΝΙΚΗΣΤΕ ΤΟ ΑΓΧΟΣ»

εικονα 10

Ένας πολυπράγμων νέος και πολλά υποσχόμενος καθηγητής με όραμα και στόχους, φιλοξενείται στο Koita-magazine!

Το όνομα του είναι Δημήτρης Τσουκνιδής. Δε θα πω πολλά για τον ίδιο και την σταδιοδρομία του καθώς θα τα διαβάσετε στις επόμενες γραμμές. Θα αναφέρω μόνο πόσο αγαπάει την επιστήμη του, πόσο βοηθάει μαθητές και γονείς, πάντα με γνώμονα τον άνθρωπο και τις θεραπευτικές ιδιότητες που προτείνονται σε αυτόν!

Η ψυχική μας υγεία είναι το Α και το Ω στην ζωή. Το άγχος μας κυριεύει καθημερινά. Και ειδικά τους νέους, κατά την περίοδο των εξετάσεων. Είμαι σίγουρος πως μετά από αυτήν την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε με τον Δημήτρη, θα μπείτε κι εσείς στην διαδικασία να αναθεωρήσετε πολλά και να σκεφτείτε λίγο παραπάνω εσάς!

Πες μας λίγα λόγια για εσένα, σαν να συστήνεσαι στο αναγνωστικό μας κοινό.

Βεβαίως, Θανάση. Γεννήθηκα στη Λάρισα και μεγάλωσα στον Βόλο. Είμαι καθηγητής Φιλοσοφίας, πτυχιούχος του τμήματος Φιλοσοφίας της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών, με πεδίο εμβάθυνσης την Προτασιακή Λογική και τη Φιλοσοφία της γλώσσας. Από το 2006 μέχρι και σήμερα διδάσκω το μάθημα της Έκθεσης σε μαθητές Λυκείου εργαζόμενος σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια των Αθηνών και αποτελώ ιδρυτικό στέλεχος του Κοινωνικού Φροντιστηρίου Βόλου στο οποίο διδάσκω ανιδιοτελώς σε μαθητές της Γ’ Λυκείου για πέντε συναπτά έτη. Τα τελευταία δέκα χρόνια έχω ως κύρια επαγγελματική ενασχόληση τη συμβουλευτική γονέων και εφήβων καθώς είμαι Νευρογλωσσολόγος, πιστοποιημένος σύμβουλος ψυχικής υγείας και διπλωματούχος κλινικός Υπνοθεραπευτής.

Επίσης, είμαι συγγραφέας ενός σχολικού βοηθήματος για την Έκθεση της Γ’ Λυκείου και ενός βιβλίου που αφορά την εκπαιδευτική μέθοδο “RE.B”, η οποία παρουσιάστηκε επίσημα από εμένα στο 6ο συνέδριο της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Τέλος, αρθρογραφώ σε τακτική βάση στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο και είμαι εισηγητής βιωματικών σεμιναρίων τα οποία εκπονούνται υπό την αιγίδα αναγνωρισμένων εκπαιδευτικών φορέων, όπως η προαναφερθείσα επιστημονική ένωση.

Ποιο ήταν το έναυσμα που σε ώθησε να ασχοληθείς με την συμβουλευτική;

Πριν από αρκετά χρόνια αντιμετώπισα σε προσωπικό επίπεδο κάποιες δυσκολίες, όπως οι περισσότεροι άνθρωποι αντιμετωπίζουμε κάποια στιγμή στη ζωή μας. Πιο συγκεκριμένα δεν μπορούσα να χρησιμοποιήσω τον ανελκυστήρα για τις μετακινήσεις μου κατά τη διάρκεια των μαθημάτων μου και δεν μπορούσα να επιβιβαστώ σε αεροπλάνο και να ταξιδέψω μ’  αυτό. Αυτές οι δύο προσωπικές δυσκολίες αποτέλεσαν την “σκανδάλη” που με ώθησε να ασχοληθώ με τον Νευρογλωσσικό Προγραμματισμό και την Υπνοθεραπεία.  Όταν λοιπόν διαπίστωσα ότι σε συντομότατο χρονικό διάστημα ξεπέρασα  εύκολα και αποτελεσματικά αυτές τις δύο δυσκολίες, σκέφτηκα πως ήθελα να σπουδάσω και να εκπαιδευτώ πάνω στον Νευρογλωσσικό Προγραμματισμό και την Υπνοθεραπεία ώστε να βοηθήσω και άλλους συνανθρώπους μου οι οποίοι αντιμετωπίζουν παρόμοια ή άλλης φύσεως καθημερινά προβλήματα που δεν τους επιτρέπουν να έχουν ποιότητα στη ζωή τους.  Και τελικά το έκανα…

εικονα 1
Ο καθηγητής Δ. Ι. Τσουκνιδής κατά τη διάρκεια εφαρμογής υπνοθεραπευτικής τεχνικής χαλάρωσης.

Μέσα απ’ την εμπειρία σου ως εκπαιδευτικός, πώς θεωρείς ότι επιδρά το άγχος στη ζωή των μαθητών;

Ας αναφέρω ένα αρκετά συχνό παράδειγμα: ένας μαθητής έχει τη λέξη «σχολείο» ως αρνητική άγκυρα. Στον Νευρογλωσσικό Προγραμματισμό “αρνητική άγκυρα” ονομάζεται το εξωτερικό ερέθισμα (συνήθως κάτι που βλέπουμε ή ακούμε) το οποίο μας εισάγει σε μια αρνητική κατάσταση. Αυτή λοιπόν η αρνητική άγκυρα του μαθητή μπορεί να δημιουργήθηκε για πολλούς λόγους. Ίσως επειδή μια δασκάλα του τον έχει στο παρελθόν ντροπιάσει ή επιπλήξει.  Έτσι, ο μαθητής αυτός κάθε φορά που βρίσκεται στο σχολείο ή φέρνει στο νου του τη σχολική αίθουσα ή έστω ακούει απλώς τη λέξη «σχολείο», εισέρχεται αυτομάτως σε αρνητική κατάσταση. Αυτό σημαίνει ότι αρχικά κάνει αρνητικές σκέψεις, επειδή ενδεχομένως ξαναζεί νοητικά εκείνη τη ντροπιαστική σκηνή με τη δασκάλα.

Στη συνέχεια, αυτές οι αρνητικές σκέψεις – εάν δεν σταματήσουν – τον οδηγούν σε ένα αρνητικό συναίσθημα (π.χ. φόβο), το οποίο με τη σειρά του θα πυροδοτήσει τους «αρνητικούς» νευροδιαβιβαστές, όπως για παράδειγμα την κορτιζόλη, την ονομαζόμενη ορμόνη του στρες.

Προφανώς, ο μαθητής σε τέτοια κατάσταση το τελευταίο που θα πετύχει είναι η συγκέντρωση στο μάθημα και η κατανόηση των όσων διαδραματίζονται στον χώρο της σχολικής αίθουσας.

εικονα 3
Από το τελευταίο σεμινάριο του καθηγητή Δ. Ι. Τσουκνιδή “Νικήστε το άγχος των εξετάσεων”.

Με την ιδιότητα του Νευρογλωσσολόγου, με ποια επιστημονικά κριτήρια θα έλεγες ότι το άγχος αποτελεί κακό σύμβουλο για τους μαθητές;

Ο μηχανισμός είναι ο εξής: όταν ο εγκέφαλος αναγνωρίσει έναν πιθανό κίνδυνο θέτει σε λειτουργία τον άξονα “HPA” (“Hypothalamic – Pituitary – Adrenal axis”). Ο άξονας  Υ-Υ-Ε (Υποθάλαμος – Υπόφυση – Επινεφρίδια) συνθέτει το ορμονικό σύστημα που ρυθμίζει την αντίδραση του σώματος στο στρες και γι’ αυτό απελευθερώνει διάφορες ορμόνες, όπως την κορτιζόλη, για να μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε τον κίνδυνο. Σύμφωνα  με την επιστημονική έρευνα οι μαθητές που παρουσιάζουν αυξημένη δραστηριότητα του άξονα Υ-Υ-Ε παρουσιάζουν προβλήματα στη μνήμη και την εγκεφαλική λειτουργία, καθώς διαταράσσεται η φυσική χημεία του εγκεφάλου.

Σε πρακτικό επίπεδο, η μακροπρόθεσμη παραγωγή υψηλών επιπέδων κορτιζόλης δημιουργεί δύο βασικά προβλήματα: από τη μία εξασθενεί το ανοσοποιητικό σύστημα των παιδιών  με αποτέλεσμα οι μαθητές αυτοί να αρρωσταίνουν συχνότερα και από την άλλη οδηγεί στον «θάνατο» των εγκεφαλικών κυττάρων του ιππόκαμπου, της εγκεφαλικής αυτής δομής που συμμετέχει στη μεταφορά πληροφοριών από τη βραχυπρόθεσμη μνήμη στη μακροπρόθεσμη.  

Δημήτρη, τι είναι με απλά λόγια ο Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός;

Εύστοχη ερώτηση Θανάση διότι – παρόλο που ο Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός είναι ευρέως διαδεδομένος στην Αμερική, την Αγγλία και την υπόλοιπη Ευρώπη – στην Ελλάδα γνωρίζουν ελάχιστοι για αυτόν. Ο Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός (Neuro-Linguistic Programming) είναι ένα πεδίο που αναπτύχθηκε στις αρχές του 1970 από τον Richard Bandler (μαθηματικός) και τον John Grinder (γλωσσολόγος). Οι δύο αυτοί άνθρωποι μοντελοποίησαν δύο κορυφαίους επιστήμονες της ψυχοθεραπείας και της ψυχιατρικής: την Virginia Satir (οικογενειακή ψυχολόγος) και τον Milton Erickson (ψυχίατρος και “πατέρας” της σύγχρονης κλινικής υπνοθεραπείας).

εικονα 10
Ο καθηγητής Δ. Ι. Τσουκνιδής ως κεντρικός ομιλητής στο 6ο συνέδριο της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων αναλύοντας την εφαρμογή τεχνικών Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού στην εκπαίδευση.

Με απλά λόγια οι Bandler και Grinder εκμαίευσαν τις επιτυχημένες στρατηγικές της Satir και του Erickson και δημιούργησαν τις τεχνικές του Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού με βάση τις οποίες μπορούμε να αλλάξουμε σήμερα τη ζωή μας κάνοντας γρήγορες και μόνιμες αλλαγές.

Μίλησε μου λίγο για τα βιωματικά σεμινάρια των οποίων ηγείσαι. Τι περιλαμβάνουν, ποιοι οι στόχοι που έχουν και κατά πόσο είναι εξοικειωμένο το κοινό με αυτά;

Ναι, Θανάση, είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια είμαι κεντρικός ομιλητής σε σειρά βιωματικών σεμιναρίων. Αναφορικά λοιπόν με αυτά μπορώ να καταθέσω ότι παρουσιάζω – πάντα με διαδραστικό τρόπο – τις αποτελεσματικότερες τεχνικές Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού για να απαλλαγούν οι μαθητές εύκολα από την εμφάνιση στρες και άγχους κατά την περίοδο των εξετάσεων. Ουσιαστικά εκπαιδεύω τους συμμετέχοντες να χρησιμοποιούν τον εγκέφαλό τους με ευεργετικό τρόπο ώστε να δημιουργήσουν μια ακόμα πιο ευτυχισμένη ζωή.

Με άλλα λόγια, μετά το τέλος των σεμιναρίων, τα παιδιά αποκτούν σημαντικά “εργαλεία” τα οποία χρησιμοποιούν κάθε  φορά που αισθάνονται ότι έχουν την ανάγκη ηρεμίας και συγκέντρωσης.

εικονα 6
Συνεδρία ύπνωσης. Κατά τη διάρκεια του υπνωτικού φαινομένου “arm catalepsy”.

Τα σεμινάρια αυτά απευθύνονται κυρίως σε μαθητές όλων των βαθμίδων που αντιμετωπίζουν τις εξετάσεις (πανελλαδικές, ξένων γλωσσών) ή γενικότερα τα γραπτά διαγωνίσματα του σχολείου ως  στρεσογόνα γεγονότα και σε μαθητές που αντιμετωπίζουν κρίσεις πανικού κατά τη διάρκεια μιας γραπτής ή προφορικής εξέτασης. Αναφορικά με την εξοικείωση του κοινού στις τεχνικές του NLP έχω να παρατηρήσω πως, μολονότι οι συμμετέχοντες είναι ελάχιστα ή καθόλου εξοικειωμένοι με αυτές, κατορθώνουν τελικά πολύ γρήγορα να τις χρησιμοποιήσουν με εξαιρετικά αποτελέσματα.  

Τι σου λένε οι γονείς και οι μαθητές γι’ αυτά;

Στο σημείο αυτό θα μου επιτρέψεις Θανάση να αναφέρω ατόφιες κάποιες από τις μαρτυρίες μαθητών οι οποίοι συμμετείχαν στο τελευταίο σεμινάριό μου στον Πύργο διότι πιστεύω πως είναι καλύτερο να μιλήσουν εκείνοι για τα θετικά αποτελέσματα που αποκόμισαν και όχι εγώ.

“Στην ομιλία του κυρίου Τσουκνιδή άκουσα χρήσιμα στοιχεία και έμαθα κάποιες συγκεκριμένες τεχνικές τις οποίες θα χρησιμοποιώ κάθε φορά που θέλω να αλλάξω την κατάσταση μου προς το καλύτερο”   Δήμητρα Κουφωλιά, μαθήτρια Γ’ Λυκείου

“Το κλίμα που επικρατούσε κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου  του κυρίου Τσουκνιδή ήταν ευχάριστο και γι’ αυτό τον λόγο αισθανόμουν εξαιρετικά άνετα γεγονός που μου επέτρεψε να εφαρμόσω “ζωντανά” μπροστά στους υπόλοιπους συμμετέχοντες – με τη βοήθεια του κυρίου Δημήτρη – την τεχνική της “θετικής Άγκυρας”  η οποία με έκανε να αισθανθώ αυτομάτως πολύ καλύτερα.”  Νίκος Μαρινόπουλος, μαθητής Γ’ Λυκείου

“Επειδή η μεταδοτικότητα του κυρίου Δημήτρη ήταν τεράστια, κατανόησα και εφάρμοσα όλες τις τεχνικές με ευχάριστο τρόπο. Ανεπιφύλακτα, θα ενθάρρυνα κάποιον φίλο ή συμμαθητή μου που αντιμετωπίζει θέματα να λάβει βοήθεια από τον κύριο Δημήτρη.” Μαριάννα Παναγοπούλου, μαθήτρια Γ’ Λυκείου

“Ήταν πραγματικά μια υπέροχη εμπειρία και για εμάς τους γονείς αλλά και για τα παιδιά μας που πραγματικά ανακάλυψαν δραστικούς τρόπους αντιμετώπισης του άγχους των εξετάσεων! Πολλά μπράβο στους υπεύθυνους του Θεματικού Πάρκου για την πρωτοβουλία τους να φέρουν στον τόπο μας τέτοιους λαμπρούς επιστήμονες! Πολλά συγχαρητήρια!” Ερατώ Αργυρίου, μητέρα     

εικονα 4
Συνεδρία ύπνωσης. Κατά τη διάρκεια ερικσονιανής υπνωτικής επαγωγής.

Τι σημαίνει “υπνοθεραπεία” και ποια η αξιοπιστία της;  

Ουσιαστικά με τον όρο “υπνοθεραπεία”  περιγράφουμε την χρήση της ύπνωσης για θεραπευτικούς σκοπούς. Ως ύπνωση περιγράφεται μία κατάσταση χαλάρωσης με παράλληλη εσωτερική εστίαση της προσοχής.  Παρόλο που – σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία – η υπνοθεραπεία αποτελεί χρήσιμη παρέμβαση για την αντιμετώπιση πολλών ψυχολογικών αλλά και ιατρικών προβλημάτων η οποία συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών, στην Ελλάδα τώρα αρχίζουν να γίνονται γνωστά τα οφέλη της.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών οι μετα-αναλύσεις των διαφόρων μελετών υπογραμμίζουν ότι η κλινική ύπνωση ως συμπληρωματική παρέμβαση, παράλληλα με άλλες ιατρικές ή ψυχολογικές παρεμβάσεις, συμβάλλει στη διαχείριση των συμπτωμάτων και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών. Οι παρεμβάσεις ύπνωσης για την αντιμετώπιση του πόνου έχουν κριθεί ως «αποτελεσματικές» από το Εθνικό Ινστιτούτο Αξιολόγησης της Τεχνολογίας της Υγείας των Η.Π.Α. (1996), ενώ ο Ηammond (2010) στην ανασκόπηση της αποτελεσματικότητας της εφαρμογής τεχνικών ύπνωσης σε προβλήματα που σχετίζονται με το άγχος καταλήγει στο συμπέρασμα ότι αντιπροσωπεύουν μια γρήγορη, οικονομική και ασφαλή εναλλακτική παρέμβαση σε σχέση με τη φαρμακευτική αγωγή, και ενδείκνυνται ιδιαίτερα για προβλήματα που αφορούν καταστάσεις άγχους.

εικονα 7
Συνεδρία Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού. Κατά τη διάρκεια εφαρμογής της τεχνικής της “αγκύρωσης”.

 Πώς λειτουργεί η υπνοθεραπεία ως θεραπευτικό εργαλείο;

Η υπνοθεραπεία παρουσιάζει εντυπωσιακά αποτελέσματα ήδη από τις πρώτες συνεδρίες. Βεβαίως, δεν λειτουργεί πάντα και με όλους τους ανθρώπους το ίδιο αποτελεσματικά.  Ωστόσο, με βάση την εμπειρία μου, λειτουργεί τις περισσότερες φορές, με τους περισσότερους ανθρώπους σε εξαιρετικά ικανοποιητικό έως άριστο βαθμό. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που χρησιμοποιείται παγκοσμίως ως θεραπευτικό εργαλείο από επιστήμονες παγκόσμιου βεληνεκούς όπως ο αναγνωρισμένος Ψυχίατρος και Αναπληρωτής Πρόεδρος της Ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Stanford, David Spiegel, ο οποίος αποτελεί έναν από τους πιο αξιοσέβαστους επιστήμονες των Η.Π.Α. στην κλινική χρήση της ύπνωσης.  

Επικουρικά να αναφέρω εδώ για όσους ίσως διστάζουν ακόμα να επωφεληθούν από τα αποδεδειγμένα οφέλη της υπνοθεραπείας ότι η κατάσταση ύπνωσης είναι μία απόλυτα φυσική κατάσταση στην οποία μπαίνουμε όλοι οι άνθρωποι καθημερινά και μάλιστα πολλές φορές την ημέρα. Για παράδειγμα μια υπνωτική κατάσταση που έχει συμβεί σε όλους μας είναι όταν βλέπουμε απολύτως συγκεντρωμένοι μία υπέροχη ταινία που μας αρέσει πολύ και την ίδια στιγμή μιλούν γύρω μας άνθρωποι, αλλά εμείς δεν δίνουμε καμία σημασία σε ό,τι λένε, ακριβώς επειδή είμαστε έντονα απορροφημένοι στην ταινία μας. Και όταν τελειώνει η ταινία ρωτούν εμάς:  “γιατί δεν μου απάντησες σε αυτό που σε ρώτησα;” και εμείς φυσικά δεν απαντήσαμε στην ερώτηση όχι επειδή ήμασταν αγενείς, αλλά απλώς επειδή ήμασταν “υπνωτικά συγκεντρωμένοι” στην ταινία. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και κατά τη διαδικασία της ύπνωσης. Δηλαδή ο άνθρωπος που υπνωτίζεται ουσιαστικά εισέρχεται σε μία εξαιρετικά χαλαρωμένη κατάσταση ηρεμίας και είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στη φωνή του υπνοθεραπευτή, χωρίς να δίνει καμία σημασία στο υπόλοιπο εξωτερικό περιβάλλον (π.χ. στους ήχους που ακούγονται από τον δρόμο).

εικονα 11
Ο καθηγητής Δ. Ι. Τσουκνιδής ως κεντρικός ομιλητής του βιωματικού σεμιναρίου με θέμα το άγχος των μαθητών κατά την περίοδο των εξετάσεων εφαρμόζοντας τεχνικές Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού με εθελοντή μαθητή. Πύργος, Απρίλιος 2018

Πώς αντιμετωπίζεται η υπνοθεραπεία από τους συμμετέχοντες και ποια τα αποτελέσματα που έχει προσφέρει σε αυτούς;

Το 60% των ανθρώπων με τους οποίους έχω συνεργαστεί έως τώρα είναι παιδιά και το 40% είναι ενήλικες. Τα παιδιά αντιμετωπίζουν την υπνοθεραπεία  με δεκτικότερο τρόπο καθώς την αντιλαμβάνονται ως ένα θεραπευτικό παιχνίδι. Ενδεικτικά να επισημάνω κάποιες περιπτώσεις παιδιών με τα οποία χρησιμοποίησα φέτος υπνοθεραπευτικές τεχνικές. Μαθητής της Β’ Λυκείου με θέμα παρατεταμένης ενασχόλησης  με τον διαδικτυακό κόσμο και έντονης προσκόλλησης στη συσκευή του κινητού του, παραμελούσε τα μαθήματά του. Μετά από συζήτηση με τη μητέρα του και την επιθυμία του ίδιου, εφαρμόσαμε επιτυχώς υπνοθεραπευτικές τεχνικές και κατόρθωσε – εστιάζοντας περισσότερο στα μαθήματά του – να καλυτερεύσει την επίδοσή του στο σχολείο. Επίσης, τη φετινή χρονιά εργάστηκα με μαθήτρια της Γ’ Λυκείου η οποία παρουσίαζε έντονο κνησμό, αγχωγενούς – σύμφωνα με τη γνωμάτευση του δερματολόγου της – αιτιολογίας. Εδώ εφάρμοσα υπνοθεραπευτική προσέγγιση της Αμερικανικής Ένωσης Κλινικής Ύπνωσης με αποτέλεσμα τη σταδιακή μείωση των συμπτωμάτων.           

Από την άλλη, οι ενήλικες είναι συνήθως περισσότερο σκεπτικοί και γίνονται ένθερμοι υποστηρικτές της υπνοθεραπείας μόνο εφόσον συνειδητοποιήσουν τα θετικά αποτελέσματα που αποφέρει η θεραπευτική αυτή μέθοδος στη ζωή τους.

Αναφορικά με τα αποτελέσματα σε ενήλικες θα αναφερθώ στη μαρτυρία της τελειόφοιτης φοιτήτριας Ιατρικής, Πολυξένης Σαμαρά, με την οποία συνεργάστηκα πριν λίγες εβδομάδες και για να συμπληρώσω την αφήγησή μου, χωρίς να κουράσω με μακροσκελείς αναλύσεις, θα σας παραθέσω αυτούσια τα λόγια της: “Αποφάσισα να λάβω βοήθεια μέσω υπνοθεραπείας έτσι ώστε να αντιμετωπίσω το άγχος και να καλυτερεύσουν οι αποδόσεις μου σχετικά με το διάβασμα και τους καθημερινούς στόχους που θέτω.  Το γεγονός ότι βρίσκομαι σε μία σχολή με τόσο απαιτητική καθημερινότητα, πιεστικούς ρυθμούς και υψηλές απαιτήσεις με οδήγησε σε πολύ αγχωτικές περιόδους στη ζωή μου. Γνωρίζοντας τον κύριο Τσουκνιδή και παρακολουθώντας την επιστημονική του ενασχόληση με την υπνοθεραπεία αποφάσισα να τη δοκιμάσω. Τα αποτελέσματα που αποκόμισα ήταν θεαματικά και άμεσα. Όχι μόνο κατόρθωσα να μειώσω τον παράγοντα “άγχος” στη ζωή μου, αλλά και να πιστέψω περισσότερο στον εαυτό μου, να συγκεντρωθώ βαθύτερα στους στόχους μου και να αποδώσω το αποτελεσματικότερο δυνατόν στις εξετάσεις και στην προετοιμασία τους.

Συστήνω αυτή τη μέθοδο σε οποιονδήποτε αντιμετωπίζει παρόμοιο πρόβλημα με αυτό που εγώ άφησα πίσω μου και θεωρώ πως η δοκιμή από μόνη της, θα τον πείσει για τη σιγουριά και την αξιοπιστία της μεθόδου.”   

Όσον αφορά την ατομική συμβουλευτική, πώς θα μπορούσαν τα παιδιά να αντιμετωπίσουν τυχόν στρεσογόνες καταστάσεις;

Για να αντιμετωπίσουν τα παιδιά τυχόν στρεσογόνες καταστάσεις που αντιμετωπίζουν στο σπίτι ή στο σχολείο υπάρχουν αρκετές – επαληθευμένα επιτυχείς- τεχνικές. Εγώ στα πλαίσια της ατομικής συμβουλευτικής χρησιμοποιώ τόσο τεχνικές του Νευρογλωσσικού  Προγραμματισμού όσο και την Υπνοθεραπεία, με σκοπό να επιλύσω το θέμα του κάθε ανθρώπου τόσο σε επίπεδο συνειδητού νου όσο και σε επίπεδο υποσυνείδητου νου.

Το σημαντικότερο όμως από όλα είναι να συνειδητοποιήσουν όσοι άνθρωποι διαβάζουν τώρα αυτές τις λέξεις ότι το οποιοδήποτε πρόβλημα υπάρχει, μπορεί σταδιακά και μεθοδικά να επιλυθεί.   

ειοονα 9
Ο καθηγητής Δ. Ι. Τσουκνιδής ως κεντρικός ομιλητής στο Aegean College κατά τη διάρκεια εφαρμογής τεχνικής Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού με εθελόντρια από το κοινό. Αθήνα, Μάιος 2017

Ποιοι είναι οι πτυχιακοί τίτλοι που κατέχεις στον τομέα της συμβουλευτικής και τι καινούριο ετοιμάζεις το προσεχές διάστημα πάνω σε αυτό τον τομέα;

Θανάση, θεωρώ ιδιαιτέρως σημαντικό το πρώτο σκέλος της ερώτησής σου καθώς οι αναγνώστες μας πρέπει να γνωρίζουν ότι στον χώρο του Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού και της Υπνοθεραπείας υπάρχουν δυστυχώς και άνθρωποι αναξιόπιστοι, με ελλιπείς γνώσεις και χαμηλό ηθικό διαμέτρημα. Γι’ αυτό τον λόγο ο κάθε άνθρωπος έχει υποχρέωση να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικός με τον θεραπευτή που θα επιλέξει.

Συνεπώς, οι πτυχιακοί τίτλοι που κατέχω στον τομέα της συμβουλευτικής είναι συνολικά πέντε:  α) κλινικός Υπνοθεραπευτής, β) Νευρογλωσσολόγος, γ) Θεραπευτής Χρονογραμμής. Ο φορέας πιστοποίησης των παραπάνω τίτλων είναι το Αμερικανικό Συμβούλιο Υπνοθεραπείας και Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού. Επίσης κατέχω πτυχίο Ερικσονιανής Υπνοθεραπείας (φορέας πιστοποίησης πτυχίου: Sussex Hypnotherapy Centre, Μεγάλη Βρετανία) και πιστοποίηση επιμόρφωσης στα χαρακτηριστικά και τις θεραπευτικές εφαρμογές της Ύπνωσης με φορέα πιστοποίησης το ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ και Ακαδημαϊκό Υπεύθυνο Προγράμματος τον κύριο Παπαρρηγόπουλο Θωμά, Αναπληρωτή Καθηγητή Ιατρικής Σχολής Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.  

Τέλος, το προσεχές διάστημα ετοιμάζω κάτι πρωτοποριακό για τα δεδομένα της χώρας μας στον τομέα της συμβουλευτικής και κυρίως της Υπνοθεραπείας έχοντας στο πλευρό μου ως συνεργάτες μου υπνοθεραπευτές, ψυχολόγους και ψυχιάτρους αποκλειστικά από την Αμερική και τη Μεγάλη Βρετανία. Ωστόσο, την παρούσα στιγμή δεν μπορώ να ανακοινώσω κάτι περισσότερο.

Για περισσότερες πληροφορίες κι επικοινωνία:

Dimitris Tsouknidis

NLP Seminars in Greece

tsouknidisdimitris@gmail.com

Τηλέφωνο επικοινωνίας με τον καθηγητή κύριο Δ. Ι. Τσουκνιδή: 6974502607


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΘα σας πέσει το σαγόνι… Δείτε για πρώτη φορά την κούκλα κόρη του Τζιμ Κάρεϊ! Ιδια ο μπαμπάς της
Επόμενο άρθροΔείτε το τρέιλερ του MAMMA MIA! Here We Go Again (Έκπληξη ο Πάνος Μουζουράκης)