Αρχική ΔΙΑΦΟΡΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΡΘΡΑ Οι μαθητές εξερευνούν τις τεχνολογίες του μέλλοντος στο Maker Space

Οι μαθητές εξερευνούν τις τεχνολογίες του μέλλοντος στο Maker Space

unnamed (9)

Οι μαθητές εξερευνούν τις τεχνολογίες του μέλλοντος στο Maker Space του δήμου Αθηναίων – Ανοιχτή Ημέρα Επιστήμης και Τεχνολογίας για όλους τους Αθηναίους το Σάββατο 9 Ιουνίου.

Προγραμματισμός για ρομπομαχίες, ταξίδι στο διάστημα με συσκευές εικονικής πραγματικότητας, κατασκευή εκπαιδευτικών παιχνιδιών που θα χρησιμοποιηθούν στη σχολική τάξη με τρισδιάστατους εκτυπωτές και μηχανήματα κοπής λέιζερ: ο δήμος Αθηναίων ανοίγει τις πόρτες του καινοτόμου ψηφιακού εργαστηρίου Maker Space σε μαθητές, εκπαιδευτικούς δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου και παιδαγωγούς.

Στις 9 Ιουνίου, από τις 10:00 έως τις 17:00 θα πραγματοποιηθεί στο Σεράφειο του δήμου Αθηναίων (Πειραιώς & Π. Ράλλη), με τη συμμετοχή του δημάρχου Αθηναίων, Γιώργου Καμίνη, Ανοιχτή Ημέρα Επιστήμης και Τεχνολογίας για γνωριμία με το εργαστήριο του Maker Space για όλους τους Αθηναίους.

«Με το Maker Space δίνουμε στα παιδιά μας την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τα εργαλεία του μέλλοντος. Σε έναν κόσμο ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, το καλύτερο εφόδιο που μπορούμε να τους δώσουμε είναι η δυνατότητα να είναι δημιουργοί, και όχι απλά παθητικοί χρήστες της τεχνολογίας», αναφέρει ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης.

“H μεγαλύτερη καινοτομία του Maker Space είναι ότι φέρνει την ψηφιακή τεχνολογία στα μέτρα των μαθητών και εκπαιδευτικών. Κλειδί της επιτυχίας του, όπως και του εκπαιδευτικού προγράμματος «Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα» στο οποίο εντάσσεται, είναι ότι θέτει σε πρώτο πλάνο τις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας”, δηλώνει ο Αλέξανδρος Καμπούρογλου, Γενικός Διευθυντής του Athens Partnership.

Το Maker Space αποτελεί βασικό στοιχείο του καινοτόμου προγράμματος «Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα» του δήμου Αθηναίων, το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με το Εργαστήριο Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων (TUC ΤΙΕ Lab) του Πολυτεχνείου Κρήτης με αποκλειστικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και τον συντονισμό του Athens Partnership.

Περισσότεροι από 1150 μαθητές είχαν ήδη την ευκαιρία για γνωριμία με τις εφαρμοσμένες ψηφιακές τεχνολογίες μέσα από βιωματικές δράσεις και πειραματισμούς στο Maker Space του δήμου Αθηναίων, την πρώτη δημοτική δομή στην Ελλάδα εξοπλισμένη με μηχανήματα και ψηφιακά εργαλεία σχεδιασμού, εκτύπωσης και κατασκευής (laser cutters, 3d printers, CNC router, vinyl cutter κ.ά.).

Οι εκπαιδευτικές και επιμορφωτικές δράσεις του Maker Space εντάσσονται στην τρίτη φάση υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος «Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα» του δήμου Αθηναίων. Στην πρώτη φάση του προγράμματος, έγιναν αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις αναβάθμισης σε 24 σχολεία του δήμου Αθηναίων, ενώ στη δεύτερη φάση, δημιουργήθηκαν 87 «Εκπαιδότοποι», εκπαιδευτικές κατασκευές που εμπλουτίζουν τα εργαλεία της μάθησης και το περιβάλλον του σχολείου, με την ενεργή συμμετοχή μαθητών και δασκάλων.

«Αναγνωρίζοντας τη συμβολή της σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας στη διαμόρφωση ενός πρότυπου και ευχάριστου περιβάλλοντος μάθησης στα σχολεία, είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που στηρίζουμε το Maker Space, ένα εγχείρημα που κλείνει μέσα του τον πειραματισμό, τη δημιουργία και την καινοτομία, στοιχεία που επιθυμούμε, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, να αναδεικνύουμε και από την πλευρά μας μέσα από τις δωρεές μας. Το Maker Space αποτελεί βασικό στοιχείο του καινοτόμου προγράμματος «Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα» που στηρίζουμε με αποκλειστική δωρεά στο πλαίσιο της ευρύτερης συνεργασίας του ΙΣΝ με τον Δήμο Αθηναίων», δήλωσε η Αρίστη Σταθακοπούλου, εκπρόσωπος του τμήματος διαχείρισης δωρεών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Ανοιχτή ημέρα για όλους | Σάββατο 9 Ιουνίου | 10:00 – 17:00

Οι μαθητές εξερευνούν
Μέσα από σεμινάρια STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά), τα παιδιά μεταφέρονται νοερά στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και προβληματίζονται παρακολουθώντας λεπτομέρειες για τη ζωή των αστροναυτών. Πειραματίζονται με τη μαγεία της φυσικής και τις μουσικές νότες που μπορεί να κρύβει μέσα του ένα μήλο. Ακόμα, προγραμματίζουν ρομπομαχίες και βοηθούν άλλα ρομποτάκια που έχουν καλλιτεχνικές ανησυχίες. Με αυτούς και πολλούς ακόμα δημιουργικούς τρόπους, τα παιδιά εξερευνούν στην πράξη τις εφαρμογές της ψηφιακής τεχνολογίας, πέρα από την οθόνη του υπολογιστή.

“Όταν αποδέκτης ενός εγχειρήματος είναι το παιδί, τότε κάθε προσπάθεια παίρνει ακόμα μεγαλύτερη αξία. Μέσα από το πρόγραμμα “Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα” και τώρα το Maker Space, στόχος μας είναι αφενός να βελτιώσουμε τη σχολική καθημερινότητα για τους μαθητές, αφετέρου να τους επιτρέψουμε να ανακαλύψουν και να αξιοποιήσουν τις δεξιότητες και τα ιδιαίτερα ταλέντα τους” σημειώνει η Αντιδήμαρχος για το Παιδί, Μαρία Ηλιοπούλου. Το Maker Space υπάγεται στην Αντιδημαρχία για το Παιδί, Διεύθυνση Παιδικής Ηλικίας, Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης του δήμου Αθηναίων.

Και οι δάσκαλοι στα θρανία του μέλλοντος
Περισσότεροι από 220 εκπαιδευτικοί έχουν επίσης ήδη συμμετάσχει σε επιμορφωτικά εργαστήρια στο Maker Space και στη δημιουργία κατασκευών με παιδαγωγικό χαρακτήρα που θα μεταμορφώσουν την τάξη σε έναν ευχάριστο τόπο μάθησης. Μέσα σε 8 εβδομαδιαία σεμινάρια στα οποία οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν εθελοντικά στον ελεύθερό τους χρόνο, καλούνται να σχεδιάσουν και, με την καθοδήγηση των Αρχιτεκτόνων-ερευνητών του Πολυτεχνείου Κρήτης, να δημιουργήσουν το δικό τους πρωτότυπο παιχνίδι.

Ο Κωστής Ουγγρίνης, Καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης και Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα συμπληρώνει: «To Maker Space δείχνει στα παιδιά ότι η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία δεν αφορά το μακρινό μέλλον. Μπορούν σήμερα να την εξερευνήσουν με βάση τα ενδιαφέροντά τους, καθώς και ανακαλύψουν καθημερινές εφαρμογές της.»

Πληροφορίες:
Αλέξανδρος Κανδαράκης, Υπεύθυνος Επικοινωνίας Athens Partnership
ka@athenspartnership.org, 6972800801


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΜάκης Δελαπόρτας: «Στην Αλίκη Βουγιουκλάκη χρωστάω το ξεκίνημα μου»
Επόμενο άρθροΚρητικός έφτιαξε μοτοσυκλέτα που κινείται με… τσικουδιά!
Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικών-Ψυχολογίας) και συνέχισε τις σπουδές της στο Κέντρο Εκπαίδευσης Μεταφραστών «γλωσσολογία». Συνεργάστηκε με ιστοσελίδες Εναλλακτικής Δράσης και Ψυχολογίας στον τομέα της μετάφρασης και με τις καλλιτεχνικές ιστοσελίδες Mindradio, Culturenow και Fermou-Art στον τομέα κριτικής θεάτρου, κινηματογράφου και βιβλίου. Πλέον αρθρογραφεί στο περιοδικό Koita Magazine.