Απόκριες μιας άλλης εποχής
Αποκριάτικα πάρτι μιας άλλης επόχης. Εκκεντρικές στολές, μοντέρνες παρέες, πρωτότυπες στολές, θυέλλωδης έρωτες! Φτερά και πούπουλα ήταν κάθε χρόνο ένα μεγάλο γεγονός της Αθηναϊκης Αποκριάς. Από το καιρό της μεταπολεμικής Αθήνας ο κόσμος γλεντούσε μέχρι πρωϊας στην ρομαντική Πλάκα, ως και μετά τον πόλεμο.
Η Αθήνα του ακριβού γουστού, των μοναδικά ωραίων κυριών και των μεγάλων γλεντζέδων το πανήγυρι αυτό υο περίμεναν όλοι να το ζήσουν με φαντασία και χλιδή.
Ένας από τους πιο φημισμένους χορούς της Αποκριάς ήταν αυτός του ξενοδοχείου ”Μεγάλη Βρεταννία” (Χορός της Αμυγδαλιάς) όπου όλοι πήγαιναν ντυμένοι ντόμινο, με απαραίτητο αξεσουάρ τη μάσκα. Κανένας δεν αναγγώριζε τον άλλον και όλοι απολάμβαναν τα επακόλουθα του ”καλυμμένου” φλερτ.
Σε ένα τέτοιο χορό λέγεται ότι η Τζένη Καρέζη φλέρταρε για πρώτη φορά με τον πρώτο συζυγό της Ζάχο Χατζηφωτίου.
Τα πάρτυ του Γιώργου Ανεμογιάννη
Μοναδικής λάμψης επίσης οι χοροί του Ιππικού Ομίλου, της εταιρείας Θεατρικών Συγγραφέων, της ΧΕΝ – με τον Γιώργο Ανεμογιάννη, να στήνει απίστευτα σκηνικά των ξενοδοχείων ”Σέσιλ” και ”King George”, με το φαντασμαγορικό bal de tete που διοργάνωνε επί σειρά ετών η Καίτη Καλκάνη στο Tador Hall του ιστορικού ξενοδοχείου, του Ναυτικού Όμιλου Πειραιά.
Τα πάρτυ της Λητούς Καρακουζηνού
Άλλα πάρτι που γίνοταν θέμα συζήτησης ήταν κι αυτά της Λητούς Καρακουζηνού με καλέσμένους τον Οδυσσέα Ελύτη, τον Νίκο Χατζήκυριάκο-Γκίκα, τον βιομηχάνο Δημήτρη Καρέλλα, τον εφοπλιστή Μάρκου Νομικού, τον Σάκη και την Έλλης Μπότση, τον Ζάχο Χατζηφωτίου, τον νεαρό ποινικολόγο Αλέξανδρο Λυκουρέζο, όπου η ξανθή οικοδέσποινα της πλατείας Συντάγματος κέρδιζε πάντα το πρώτο βραβείο χάρη στις δημιουργίες του Τσαρούχη.
Αφιέρωμα: Ρετρό εξώφυλλα με τους ήρωες της Ελληνικής επανάστασης του 1821
Βασίλισσα Ζωζώ Σαπουντζάκη
Βασίλισσα του καρναβαλιού ανακηρύσσεται η Ζωζώ Σαπουντζάκη με διαφορά στήθους από την καλλονή και μόνιμη συνοδό του αντικιέρ Κώστα Χαριτάκη, Ρίκα Διαλυνά. Η Ζωζώ είχε μανία με τις μεταμφιέσεις και ο σχεδιαστής Γιώργος Μανούσκος δεν προλάβαινε να της ράβει εξαντρίκ τουαλέτες. Στο σπίτι της επίσης στην όδο Λήμνου την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς σκηνοθετούσε το δικό της σόου. Μερικές από τις μεταμφιέσεις της ήταν ΔΕΗ, γκέισα, αμαζόνα και Camaby street.
Λέγεται πως η ωραιότερη στιγμή του πάρτι όμως ήταν όταν χτυπούσε το κουδούνι ο Ζαμπέτας αργά τη νύχτα με την ορχήστρα του, και η διασκέδαση χτυπούσε κόκκινο κάτω από την ατελείωτη χρυσόσκονη και τον χαρτοπόλεμο.
Ζεύγος Μπρούδου
Το κάλεσμα όμως που χαλούσε κόσμο στην Αθήνα της δεκαετίας του 1950 ήταν αυτό του ζεύγους Μπρούδου στην μονοκατοικία της Τατοϊου στην Κηφισιά. Η λίστα των καλέσμενων περιλάμβανε όλα τα ”καυτά” ονόματα και εθεωρείτο ντροπή να μην είσαι καλεσμένος.
Κάθε χρόνο το θέμα άλλαζε. Όλοι συμφωνούν όμως ότι το πάρτι με θέμα ”Μια βραδιά στο λιμάνι” σημείωσε τη μεγαλύτερη επιτύχια. Και όχι άδικα, αφού όλες οι chic κυρίες των Αθηνών ήταν ντυμένες πόρνες!
Κώστας Βερνίκος
Τη δεκαετία του 1960 όλη η Άθηνα στη κυριολεξία δίνει το παρών στα μασκέ του εφοπλιστή Κώστα Βερνίκου στη Auberge στη Βαρυμπόμπη. Από τον τότε διάδοχο Κωνσταντίνο ως τον Νιάρχο και τις αδερφές του Ωνάση, Αρτέμιδα Γαρουφαλίδη και Καλλιρόη Πατρονικόλα. Ήταν όλοι εκέι!
9 Μούσες
Θρυλικά ήταν και τα πάρτι στις 9 Μούσες της όδου Ακαδημίας, με πολλά ζευγάρια και θρυλικούς έρωτες κατά καιρούς ως καλεσμένους, όπως ο Νίκος Μαστοράκης και η Μπέτυ Λιβανού ή ο Τόλης Βοσκόπουλος με την Ζωή Λάσκαρη.
Επίσης τα πάρτι του Ντίμη Κρίτσα με θέμα ”Μάγκες και κούκλες” ή ”Χόλιγουντ” δεν τα ξέχασε ποτέ κάνενας.
Τα πιο τρελά πάρτυ
Τα πιο τρελά μασκέ των δεκαετιών 1970 και 1980 διαδραματίζονταν στο Paramount του Γιάννη Κλεισούρα, στην Αυτοκίνηση του Μάκη Σαλιάρη.
Στο Trip της Πλάκας, στην Αρχιτεκτονική του Κίτσικη, στην Bora Bora του Σταυριανού, στο Place του Μαρούδα και φυσικά στο Εργοστάσιο του Μελετόπουλου. Τη δεκαετία του 1990 και του 2000 μεγάλη επιτυχία γνωρίζουν τα πάρτυ του Γιάννη Βαρδινογιάννη στο All Sport Club, του Λάκη Γαβαλά.
Χ.Τ.
Αντιγόνη Καρκανάκη: Η Κρητικιά που παράτησε τα πάντα για να σώσει ζωές
*Πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό αντλήθηκαν απο το περιοδικό Εικόνες του 2002 και από το περιοδικό BHMAγκαζίνο 2004.