Αρχική ΘΕΑΜΑ ΘΕΑΤΡΟ Παύλος Πιέρρος: “Λείπει πολύ η καλή κωμωδία απ’ την τηλεόραση”

Παύλος Πιέρρος: “Λείπει πολύ η καλή κωμωδία απ’ την τηλεόραση”

Παύλος Πιέρρος: “Λείπει πολύ η καλή κωμωδία απ’ την τηλεόραση”

Ο Παύλος Πιέρρος με αφορμή την επιτυχημένη πορεία της παράστασης “Γιατί Τώρα” στο Θέατρο 104, σε μια συνέντευξη εφ’όλης της ύλης στο Koitamagazine.gr και στον δημοσιογράφο Πάνο Σταματόπουλο!

O ταλαντούχος ηθοποιός αναφέρεται στην παράσταση “Γιατί Τώρα” στην οποία πρωταγωνιστεί την φετινή σεζόν και στην πρώτη του επαφή με το θέατρο – ντοκουμέντο αλλά στο φαινόμενο της βίας το οποίο απασχολεί έντονα την κοινωνία. Ακόμη ο ίδιος μιλάει για την απουσία της κωμωδίας στο γυαλί,  την έπαρση και στο πως την διαχειρίζεται αλλά και γι’αυτό που τον κάνει ν’ αγαπάει πολύ την δουλειά του.

Για λίγες ακόμα παραστάσεις σε συναντάμε στο έργο “Γιατί Τώρα” της Θεατρικής Ομάδας Ανδρομέδα,  στο Θέατρο 104.  Μίλησέ μας λίγο γι’ αυτό το έργο, αλλά και για το τι αποκομίζεις από την παρουσία σου σε αυτό.

Είναι ένα έργο «γροθιά στο στομάχι». Ξεκινάει κάπως εύθυμα και σιγά-σιγά βλέπεις ότι πίσω από τα φορετά χαμόγελα κρύβονται αρκετά τραύματα και πόνος. Όλοι οι χαρακτήρες πάσχουν και αντιμετωπίζουν διαφορετικά το «φορτίο» τους. Προσωπικά, είναι η πρώτη μου επαφή με το θέατρο- ντοκουμέντο. Είναι πολύ ιδιαίτερο κι έχει ένα ειδικό βάρος να δίνεις ζωή σε πραγματικές μαρτυρίες ανθρώπων.

 Η βία είναι ένα φαινόμενο που πάντα υπήρχε και μας έφερνε μπροστά σε ανεξέλεγκτες και σοκαριστικές καταστάσεις με τα τελευταία 2 χρόνια μετά και την έλευση της πανδημίας να συναντάμε συχνά στην επικαιρότητα βίαιες πράξεις και γεγονότα απέναντι σε παιδιά μικρής ηλικίας αλλά και γυναίκες τα οποία μας θορυβούν ακόμα περισσότερο για το μέλλον της κοινωνίας. Πώς αισθάνεσαι με όλη αυτή την γκρίζα επικαιρότητα αλλά και με τα φαινόμενα βίας που λαμβάνουν δράση στο σήμερα;

Καλώς ή κακώς η βία δεν έχει φύλο. Μπορεί το έργο, αλλά και γενικότερα η δράση της ομάδας «Ανδρομέδα», να εστιάζει στα θύματα γυναικών, όμως, όντας προσωπικά θύμα παρόμοιων περιστατικών δεν θα μπορούσα να τη διαχωρίσω. Καταδικάζω κάθε μορφή βίας. Συνεχίζει να με σοκάρει και να με αηδιάζει. Όμως, είναι σημάδι φωτός το ότι πλέον αρχίζουν τα θύματα να μιλούν ανοιχτά. Ευελπιστώ κάποια στιγμή να μην υπάρχουν άλλες ιστορίες για να ειπωθούν…

Στην καλλιτεχνική σου πορεία μέχρι και σήμερα μετράς αρκετές τηλεοπτικές εμφανίσεις σε σειρές αλλά συνεργασίες με καταξιωμένους ανθρώπους του χώρου. Νιώθεις περήφανος για τα όσα έχεις καταφέρει μέχρι στιγμής;  Υπάρχουν επιλογές που αν ξεκινούσες σήμερα,  θα απέφευγες ή από το καθετί έμαθες κάτι ;

Η ζωή, όπως και η δουλειά μας, έχει ταχύτατους ρυθμούς. Εκείνη τη στιγμή δεν το καταλαβαίνεις στο 100%, αλλά τώρα που έχει περάσει ο καιρός, σκεπτόμενος το παρελθόν πράγματι νιώθω περήφανος για όσα έχω καταφέρει και κυρίως για το πως. Όσο για το αν θα απέφευγα κάτι, σίγουρα αν είχα τη δυνατότητα θα συμβούλευα το νεότερο εαυτό μου για διάφορα, όμως αυτό δεν μπορεί να συμβεί. Οι δυσκολίες, ακόμα και οι τραυματικές εμπειρίες, ήταν μάλλον μαθήματα που έπρεπε να πάρω ώστε να γίνω αυτό που είμαι σήμερα.

Η μυθοπλασία τα τελευταία 3 χρόνια δείχνει ανοδική και σταθερή τροχιά με πολλές σειρές να λαμβάνουν θερμή ανταπόκριση από το κοινό με την κωμωδία βέβαια να λείπει αισθητά από το γυαλί. Εσύ παρακολουθείς το πρόγραμμα της τηλεόρασης αλλά και τις σειρές του σήμερα ώστε να έχεις μία ολοκληρωμένη άποψη για το τι παίζει στο καλλιτεχνικό πεδίο; Έχεις ξεχωρίσει κάποια δουλειά ;

Το «Πέτα τη φριτέζα» είχε κάνει τεράστια επιτυχία κι ίσως είναι η τελευταία καλή κωμωδία μέχρι σήμερα. Λείπει πολύ η καλή κωμωδία απ’ την τηλεόραση και δυστυχώς το κενό που έχει αφήσει, το ‘χει αναπληρώσει η λεγόμενη «Trash tv» και τα ριάλιτι. Σενάρια υπάρχουν, οπότε θα πρότεινα οι παραγωγοί να τα εμπιστευτούν και να επενδύσουν σ’ αυτά, όχι όμως άλλες φτηνοδουλειές.

Λόγω φόρτου εργασίας και προσωπικών ζητημάτων φέτος δεν έχω καταφέρει να παρακολουθήσω κάποια άλλη σειρά ή πρόγραμμα οπότε δεν έχω εικόνα.

Είσαι από τα άτομα  στο χώρο  που  παρότι μετράς  λίγα χρόνια παρουσίας , τα  βήματα σου είναι σταθερά και πολύ σημαντικά.  Η επιτυχία μιας δουλειάς,  η δημοφιλία του επαγγέλματος ακόμα και τα θετικά σχόλια που μπορεί ν ακούσεις σε κάνανε ποτέ να ” την δεις κάπως ” , κάτι που βλέπουμε δυστυχώς συχνά σε άτομα στο χώρο;  Εσύ πως απαντάς στην έπαρση;

Ποτέ μου δεν καβάλησα κανένα καλάμι κι ήμουν πάντα πολύ συνειδητοποιημένος και προσγειωμένος. Μάλιστα, πολλές φορές έχει χρειαστεί να χαλιναγωγήσω τους γύρω μου όταν πάνε να πάθουν το σύνδρομο της «κουκουβάγιας».

Παύλο τι είναι αυτό που σε κάνει ευτυχισμένο στην δουλειά του ηθοποιού και δε θ’ άλλαζες με τίποτα στον κόσμο;

Πάρα πολλά. Το λατρεύω το επάγγελμά μου και με γαληνεύει το γεγονός ότι μπορώ να το ασκώ μέχρι να κλείσω τα μάτια μου. Η ελευθερία που έχω. Το ότι ανακαλύπτω τον εαυτό μου καθημερινά. Το ότι όλες οι μέρες είναι για μένα «Σάββατο». Το ότι έρχομαι αντιμέτωπος με μεγάλα κείμενα και μπορώ να «ζήσω» σε άλλες εποχές. Κάθε μέρα μπορεί να κάνω και κάτι διαφορετικό. Τη μία να ‘μαι κακοποιός σε μια σειρά, την άλλη πρίγκιπας σε μία μεταγλώττιση και την επόμενη δικηγόρος σε μια θεατρική παράσταση. Και η λίστα συνεχίζεται…

Τα τελευταία δύο χρόνια το κίνημα #metoo έφερε στο φως της δημοσιότητας σημαντικές καταγγελίες συναδέλφων σου για περιστατικά βίας και κακοποιητικής συμπεριφοράς τα οποία θορύβησαν ολόκληρο τον χώρο και κάποιες περιπτώσεις βρέθηκαν απέναντι των δικαστικών εδράνων. 2 χρόνια μετά πώς νιώθεις για την έκβαση των γεγονότων και για το άνοιγμα που έφερε αυτό στο χώρο; Σήμερα θεωρείς ότι ο χώρος πατάει πλέον πάνω σε νέες βάσεις  με τέτοιες συμπεριφορές να μην βρίσκουν πάτημα να αναπτυχθούν; Θορυβήθηκαν άτομα μετά από αυτό που συνέβη που ίσως να  λειτουργούσαν χωρίς όρια με σύμμαχο την εξουσία που τους είχε δωθεί;

Καλώς έγιναν όσα έγιναν. Επιτέλους έσπασε το απόστημα. Βέβαια η έκβαση δεν ήταν η αναμενόμενη. Δεν θεωρώ ότι η δικαιοσύνη έπραξε τα δέοντα.

Όσο για το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, μπορώ μόνο να εικάσω, καθώς για να γνωρίζω θα σήμαινε πως έχω επαφές με άτομα με κακοποιητικές συμπεριφορές και φυσικά δεν έχω. Ένα από τα θετικά είναι ότι πλέον ξέρουμε ότι υπάρχει ένα ενεργό, ευαισθητοποιημένο και με καλά αντανακλαστικά σωματείο όπου μπορεί ο καθένας να απευθυνθεί.

Το τελευταίο διάστημα έγινε γνωστό ότι σε ακροάσεις του χώρου, κύριο task για τους υποψήφιους αποτέλεσε ο αριθμός των followers που μετρούν στα social media. Πώς κρίνεις όλη αυτή την κατάσταση αλλά και το γεγονός ότι μπορεί να επιλεχθούν άτομα για μία δουλειά λόγω της δημοφιλίας που έλαβαν από κάποιο άλλο πρόγραμμα;

Πράγματι είναι σημείο των καιρών να συμβαίνουν τέτοια περιστατικά, πράγμα τραγικό και απαξιωτικό, αλλά ευτυχώς δεν λειτουργούν όλοι έτσι, αλλιώς δεν θα είχα δουλειά κάθε χρόνο με τόσο «μικρό» προφίλ.

 Σήμερα στην ζωή σου χωράει νέα καλλιτεχνικό όνειρο που ζυμώνεις μέσα σου; Ονειρεύεσαι μ ρόλους , projects και συνεργασίες με ανθρώπους που θα ήθελες να βρεθείς στο μέλλον ή προτιμάς να ζεις το τώρα αφήνοντας όποιο μακροπρόθεσμο σχέδιο η σκέψη στην άκρη;

Σίγουρα έχω ακόμα πάρα πολλά όνειρα. Υπάρχουν κάπου εκεί στο βάθος, ώστε να μου «δείχνουν» το δρόμο, αλλά ζω το τώρα και φροντίζω το τώρα μου για να μπορέσω να πετύχω όσα θέλω.

 Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια; Ετοιμάζεις κάτι καινούργιο που αφορά το δεύτερο μισό της  σεζόν και το οποίο θα ήθελες να μοιραστείς μαζί  μας;

Υπάρχουν διάφορες συζητήσεις αλλά για την ώρα δεν είναι κάτι ανακοινώσιμο. Επίσης, κάτι ετοιμάζω φέτος εκτός υποκριτικής κι είμαι πολύ ενθουσιασμένος. Υπομονή μερικούς μήνες.

Πληροφορίες Παράστασης 

Η Θεατρική Oμάδα Ανδρομέδα

 παρουσιάζει την παράσταση

 «Γιατί Τώρα»

 Μαρτυρίες θυμάτων κακοποίησης που σώπασαν.

Μέχρι τώρα.

Στο Θέατρο 104

Ευμολπιδών 41, Αθήνα

Κάθε Σάββατο στις 9.15 μμ

& Κυριακή στις 7 μμ

 …«Ξαφνικές» μεταστροφές της συμπεριφοράς του. Εσύ φταις γιατί τον έκανες να νιώθει άσχημα. Προσπαθείς να προβλέψεις τα γεγονότα για να μη θυμώσει. Ενοχές. Φόβος. Απολογείσαι ότι δεν κάνεις τίποτα σωστά και κατηγορείς τον εαυτό σου γι’ αυτό. Δεν σε σέβεται, δεν σου φέρεται σα να είστε ίσοι. Χρειάζεται να ρωτάς, να παίρνεις άδεια για το οτιδήποτε. Δεν λες τη γνώμη σου, γιατί φοβάσαι την τιμωρία. Η τιμωρία της σιωπής. Αποφεύγεις με κάθε κόστος τη σύγκρουση, είναι αβάσταχτο όταν συμβαίνει. Προσπαθείς να μην κάνεις θόρυβο, να μη σε παρατηρεί στον χώρο. Απομόνωση. Τα σημάδια. Τίποτα δεν είναι εμφανές. Και οι ερωτήσεις που κάνουν όλοι: «Γιατί δεν έφυγες»… «Γιατί το λες τώρα»…

 Η Θεατρική Ομάδα Ανδρομέδα, από το 2018 μέχρι σήμερα, καταπιάνεται με το θέατρο ντοκουμέντο, θίγοντας κοινωνικοπολιτικά θέματα αιχμής της εποχής μας.

Φέτος, αποφάσισε να καταπιαστεί με την ψυχολογία των θυμάτων κακοποίησης, ένα θέμα που συζητιέται, επιτέλους, τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά τον ερχομό του κινήματος #metoo στην Ελλάδα.

Ιστορίες θυμάτων συναισθηματικής, λεκτικής, σωματικής και σεξουαλικής κακοποίησης, καθώς και τα αίτια που βρίσκονται πίσω από τη σιωπή των θυμάτων, γίνονται αφορμή για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου έργου με τίτλο «Γιατί Τώρα», που σκοπεύει στην ενημέρωση, τον προβληματισμό και, μακάρι, στην εξάλειψη του victim blaming.

Υπόθεση

Τρεις γυναίκες εργάζονται σε έναν φορέα που υποστηρίζει θύματα κακοποίησης. Έπειτα από μια καταγγελία, αναλαμβάνουν μια υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης ανηλίκων. Ένας νέος συνεργάτης εμφανίζεται. Οι μαρτυρίες πληθαίνουν. Η υπόθεση παίρνει μεγάλες διαστάσεις. Οι άνθρωποι σπάνε τη σιωπή τους. Προσωπικές αντιστάσεις, ντροπή, φόβος για την κοινωνική κατακραυγή. Όμως, όσο αυτές οι γυναίκες προσπαθούν να δώσουν φωνή και να στηρίξουν αυτούς που το έχουν ανάγκη, ζουν έναν εφιάλτη που κανείς δεν ξέρει. Μέχρι τώρα.

Σημείωμα της Ομάδας Ανδρομέδα

Μέσα από τη φετινή παράσταση θέλουμε να τονίσουμε την αναγκαιότητα και σημαντικότητα ύπαρξης ασφαλούς κοινωνικού πλαισίου και εξειδικευμένων δομών/φορέων για την υποστήριξη των θυμάτων κακοποίησης, ώστε οι άνθρωποι να επικοινωνούν ή/και να καταγγέλλουν τα βιώματά τους, χωρίς φόβο.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους τα θύματα κακοποίησης μπορεί να αργήσουν να μιλήσουν για το τραύμα τους.

Στοχεύουμε στην ενημέρωση και στην ευαισθητοποίηση του κοινού, για να αντιμετωπίσουμε, μέσω της τέχνης, όσους στέκονται, επικριτικά και καχύποπτα, απέναντι στα θύματα που άργησαν να καταγγείλουν τον κακοποιητή τους, κάνοντάς τους συχνά την ερώτηση «Γιατί τώρα;», ζητώντας, δηλαδή, τον λόγο από τα θύματα. Είναι επιτακτική η ανάγκη να εξαλειφθεί το φαινόμενο του victim blaming, γιατί αποθαρρύνει τα θύματα από τον αγώνα διεκδίκησης της δικαίωσής τους και διαιωνίζει την κουλτούρα της βίας.

«Γιατί Τώρα»

Θα το αντέξεις;

#metoo

Πληροφορίες για την Ομάδα Ανδρομέδα:

Η Θεατρική Ομάδα Ανδρομέδα έχει πραγματοποιήσει τέσσερις επαγγελματικές θεατρικές παραγωγές στο πρόσφατο παρελθόν:

Η πρώτη θεατρική παραγωγή της «Ανδρομέδας» (2018-19) ήταν οι «Γυναίκες από χώμα», έργο βασισμένο στις μαρτυρίες των οροθετικών γυναικών που διαπομπεύτηκαν το 2012.

Η δεύτερη θεατρική παραγωγή (2019-20) ήταν το «Κατανόησέ με ή σε Καταβροχθίζω», έργο βασισμένο σε μαρτυρίες παιδιών απ’ όλον τον κόσμο για την κακοποίησή τους και την καταπάτηση των δικαιωμάτων τους.

Η τρίτη θεατρική παραγωγή (2021) ήταν το «ΕΜΠΟΡΙΟ», έργο βασισμένο σε μαρτυρίες θυμάτων Εμπορίας Ανθρώπων.

Τέλος, η τέταρτη θεατρική παραγωγή (2022-23) ήταν το έργο, με τίτλο «Δεν είναι Παιχνίδι». Ένα έργο βασισμένο σε μαρτυρίες γυναικών και ανήλικων κοριτσιών που έχουν εκτεθεί σε κακοποιητικές συνθήκες στο διαδίκτυο.

Trailer: https://bitly.ws/XJV5

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Συγγραφή έργου/σύνθεση κειμένων: Θεατρική Ομάδα Ανδρομέδα

Σκηνοθεσία- Φωτισμοί: Αναστασία Τσούτση

Εικαστική Επιμέλεια: Σοφία Ρούβα

Σκηνογραφία: Άννα Βράτιτς & Ειρήνη Ρούμπη

Ενδυματολογική επιμέλεια: Φανή Γρύλλη

Επιμέλεια ήχου: Json (doma)

Φωτογραφίες/ Τeaser/ Trailer παράστασης: Ντάρια Κέσοβα

Γραφιστική Επιμέλεια: Nove Graphics

Τυπογραφείο για την έκδοση του προγράμματος- βιβλίου της παράστασης: Εκδόσεις ΚΨΜ

Καλλιτεχνική επιμέλεια προγράμματος: Δημήτρης Μακρής

Παραγωγή – Έρευνα για την επιμέλεια κειμένων: Θεατρική Ομάδα Ανδρομέδα

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη 

 Παίρνουν μέρος οι ηθοποιοί: Φανή Γρύλλη, Ντίνα Κούκου, Παύλος Πιέρρος, Αναστασία Τσούτση

 Στην παράσταση ακούγεται η φωνή του Θάνου Αλεξίου

* Το κείμενο της παράστασης διαμορφώθηκε έπειτα από έρευνα της ομάδας για το θέμα, μέσα από αξιόπιστες πηγές, ντοκιμαντέρ, και, κυρίως, μαρτυρίες ανθρώπων.

** Η παράσταση δεν ενδείκνυται για παιδιά κάτω των 16 ετών.

Πληροφορίες Παράστασης:

Παραστάσεις:  Από Σάββατο 25 Νοεμβρίου για 25 παραστάσεις

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Σάββατο στις 9.15 μμ & Κυριακή στις 7.00 μμ

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 13 €

Φοιτητές-ριες/ AμΕΑ/ άνω των 65/ Κάτοχοι κάρτας ανεργίας (ΟΑΕΔ)/: 10 €

Ατέλειες: 5 €

Διάρκεια παράστασης  65’

 


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθρο«Δωδέκατη Νύχτα ή ό,τι επιθυμείτε » στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης
Επόμενο άρθροΙουλία Καλλιμάνη: Κάνει την έκπληξη με ένα medley με ζεϊμπέκικα και το ολοκαίνουργιο hit «Έφυγε;» (βιντεοκλίπ)