Οφείλουμε να απαλλαχτούμε από παράγοντες που μπορούν να μας αποσπάσουν την προσοχή.
Τόσο οι νέοι, όσο και οι πιο πεπειραμένοι οδηγοί είναι απαραίτητο για τη δική τους ασφάλεια, των συνεπιβατών τους, καθώς και των λοιπών χρηστών της οδού να αποφεύγουν να οδηγούν όντας αφηρημένοι, διότι τότε δεν είναι σε θέση να αντιληφθούν κάποιο τυχόν αιφνίδιο περιστατικό και κατ’επέκταση να ανταποκριθούν με την απαιτούμενη ταχύτητα αποτροπής του ή ακόμη δε δύνανται να εστιάσουν στις συνθήκες της οδού, γεγονός κρίσιμο, καθόσον αυτές είναι ευμετάβλητες.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται τα ατυχήματα. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνες, έξι στα δέκα τροχαία ατυχήματα, ιδίως όταν ο οδηγός είναι νεαρής ηλικίας, οφείλονται στην απόσπαση προσοχής. Πιο συγκεκριμένα, οι πέντε πιο συχνοί λόγοι που αποσπάται η προσοχή μας είναι οι εξής : 15% η συνομιλία με συνεπιβάτες, 12% η χρήση κινητού τηλεφώνου, 10% η αναζήτηση κάποιου αντικειμένου μέσα στο αυτοκίνητο, 9% η προσκόλληση του βλέμματος του οδηγού σε εξωγενείς του οχήματος παράγοντες , 8% η δυνατή μουσική, το τραγούδι και ο χορός.
Τόσο η λειτουργία τεχνικών συσκευών, όπως smartphones ή συσκευές πλοήγησης, όσο και ένας διαπληκτισμός ανάμεσα στον οδηγό και κάποιον συνεπιβάτη, συνιστούν παράγοντες που δύνανται να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού. Αποκαρδιωτικός είναι ο αριθμός των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους καθημερινά, όπως προκύπτει από τα στατιστικά δεδομένα του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) στις ΗΠΑ, βάσει των οποίων τουλάχιστον οκτώ άνθρωποι σκοτώνονται κάθε μέρα και περισσότεροι από 1.160 τραυματίζονται.
Λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερθέντα και ανταποκρινόμενος στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις, ο νέος Κ.Ο.Κ. προβλέπει ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση επιτρέπεται μόνο όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση θέτοντάς το σε λειτουργία ανοικτής ακρόασης ή όταν χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας.
Ερευνητές του Transport Research Laboratory του Ηνωμένου Βασιλείου, χρησιμοποιώντας ειδικό εξομοιωτή οδήγησης, εξέτασαν την επίδραση του κινητού τηλεφώνου στις αντιδράσεις των οδηγών. Τα αποτελέσματα της έρευνας για τους οδηγούς που κρατούσαν στο χέρι τους το κινητό έδειξαν ότι ο χρόνος αντίδρασής τους ήταν κατά 30% αυξημένος σε σύγκριση με εκείνους που είχαν επίπεδα αλκοόλης στο αίμα λίγο ψηλότερα από το επιτρεπόμενο όριο.
Οι οδηγοί που μιλούν σε κινητό κρατώντας το στο χέρι, χρειάζονται μισό δευτερόλεπτο περισσότερο να αντιδράσουν σε κάποιο αιφνίδιο περιστατικό συγκριτικά με εκείνους που οδηγούν χωρίς να χρησιμοποιούν κινητό. Για να κατανοήσουμε τη σπουδαιότητα του μισού αυτού δευτερολέπτου, αρκεί να γνωρίζουμε ότι στο μισό δευτερόλεπτο που θα καθυστερήσουμε να αντιδράσουμε, το αυτοκίνητο διανύει επιπρόσθετα 14 μέτρα για να ακινητοποιηθεί πλήρως, όταν κινείται με 110 χιλιόμετρα την ώρα. Συνοπτικά δηλαδή, ο χρόνος αντίδρασης των οδηγών που μιλούσαν στο κινητό ήταν 50% μεγαλύτερος σε σχέση με εκείνους που οδηγούσαν κανονικά. Καταλήγοντας, οδηγούμε συγκεντρωμένα με απενεργοποιημένο το κινητό μας και παραμερίζουμε κατά τη διάρκεια της οδήγησης οτιδήποτε δύναται να μας αποπροσανατολίσει, γιατί η ασφάλεια δεν μπορεί να περιμένει..!
Σχολή Οδηγών Γιαννούκας
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ Τ.Κ 15772
Τηλ : 210 77.91.888
Κιν : 6975 61.00.56
E-mail: xristos.giannoukas@gmail.com