Αρχική ΔΙΑΦΟΡΑ Ζώνη Ασφαλείας στα πίσω καθίσματα : Μας «δένει» με τη ζωή !

Ζώνη Ασφαλείας στα πίσω καθίσματα : Μας «δένει» με τη ζωή !

zones asfaleias

Ένα άρθρο του xristos giannoukas για τις ζώνες ασφαλείας στα πίσω καθίσματα που δημοσιεύτηκε στην Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας.”μεταφρασμένο στα ελληνικά”

Ζώνη Ασφαλείας στα πίσω καθίσματα : Μας «δένει» με τη ζωή

Το μεγαλύτερο λάθος που απαντάται τόσο στη χώρα μας, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι ότι η οδήγηση αντιμετωπίζεται ως μια απλή, εύκολη και ακίνδυνη καθημερινή συνήθειά μας, απόρροια της πεποίθησης του σύγχρονου οδηγού ότι κάποιο τροχαίο ατύχημα δεν πρόκειται να συμβεί στον ίδιο. Στατιστικά έχει αποδειχθεί ότι θα εμπλακούμε σε ένα τουλάχιστον σοβαρό ατύχημα στη ζωή μας, οφειλόμενο είτε σε δικό μας σφάλμα, είτε σε κάποιου τρίτου.

Πρέπει, λοιπόν, να γίνει σαφές ότι η οδήγηση αποτελεί μία από τις πιο επικίνδυνες καθημερινές μας δραστηριότητες, για αυτό και η τήρηση των κανόνων της οδικής κυκλοφορίας αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ασφαλή μας μετακίνηση και ακόμη για την ίδια την επιβίωση τόσο τη δική μας, όσο και των συνανθρώπων μας.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι με την πάροδο των χρόνων έχει, ευτυχώς, ριζώσει στο μυαλό της πλειοψηφίας των οδηγών η χρήση της ζώνης ασφαλείας. Παρατηρείται, δυστυχώς όμως, ότι η χρήση ζώνης ασφαλείας είναι αυξημένη μόνο από τους επιβάτες των έμπροσθεν καθισμάτων, κυρίως στο υπεραστικό οδικό δίκτυο και μειωμένη στο εσωτερικό των πόλεων, με ποσοστά 88% έναντι 72% αντίστοιχα.

Αποκαρδιωτικό είναι το ποσοστό της χρήσης της ζώνης ασφαλείας από τους επιβάτες των οπίσθιων καθισμάτων, το οποίο δεν ξεπερνά το 19%, δηλαδή περίπου μόνο ένας στους πέντε επιβάτες πίσω καθισμάτων χρησιμοποιεί ζώνη ασφαλείας. Τα ποσοστά είναι εξίσου αποκαρδιωτικά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αφού σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη στην Ευρώπη, ένας στους τρεις επιβάτες δε φοράει τη ζώνη ασφαλείας στο πίσω κάθισμα.

Τι είναι εκείνο, όμως, που κάνει τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων να αμελούν να φορούν τη ζώνη τους είναι αυτό που θα έπρεπε να μας απασχολεί. Ας μην εθελοτυφλούμε, κύρια αιτία είναι η έλλειψη παιδείας, ανθρωπισμού και οδηγικής παιδείας. Δεν είναι μόνο η άγνοια των βασικών οδηγικών γνώσεων που μας σκοτώνει, δηλαδή ο οδηγικός αναλφαβητισμός, αλλά και η άρνηση συμμόρφωσης στην εκάστοτε νομοθεσία.

Αδυνατώ να πιστέψω ότι οι συνεπιβάτες των πίσω καθισμάτων δεν αντιλαμβάνονται ότι και σε αυτά τα καθίσματα η χρήση της ζώνης είναι υποχρεωτική, και αυτό γιατί, όπως είναι κοινώς γνωστό, οι ζώνες ασφαλείας δε λειτουργούν σα διακοσμητικό αξεσουάρ, αλλά σαν προληπτικό μέτρο ασφαλείας. Συνακόλουθα, η ατιμωρησία της εν λόγω παράβασης έρχεται να επιτείνει την ψευδή πεποίθηση των επιβατών των πίσω καθισμάτων ότι οι πίσω θέσεις ενός οχήματος είναι ασφαλέστερες από εκείνες έμπροσθεν.

Ας επιχειρήσουμε να αναλογισθούμε με βάση την κοινή λογική γιατί πρέπει και οι επιβάτες των οπίσθιων καθισμάτων να χρησιμοποιούν τις ζώνες τους. Φανταστείτε τι θα συμβεί στην περίπτωση μιας μετωπικής σύγκρουσης … ο πίσω επιβάτης που δε φορά τη ζώνη ασφαλείας θα εκτοξευθεί σχεδόν με την ταχύτητα που είχε το όχημα και θα προσγειωθεί στον μπροστινό του επιβάτη πολλαπλασιάζοντας τις πιθανότητες να δημιουργήσει μια ορμή ικανή για έναν πολύ σοβαρό τραυματισμό ή ακόμη χειρότερα, ικανή να αποβεί το ατύχημα ακαριαία θανάσιμο. Μία άλλη πιθανή εκδοχή είναι εκείνη της εκτόξευσης του πίσω επιβάτη που δε φορά τη ζώνη του, που θα λειτουργούσε σαν ένα αναχαιτιστικό εμπόδιο, εκτός του οχήματος, από τον ανεμοθώρακα ή ακόμη και από τα παράθυρα, ανάλογα με τον τρόπο σύγκρουσης.

Για να το κατανοήσoυμε καλύτερα, ας πάρουμε ως παράδειγμα, ένα όχημα το οποίο κινείται μόλις με 50 km/h, έναν επιβάτη που κάθεται σε κάποιο από τα πίσω καθίσματα, δε φορά ζώνη ασφαλείας και ζυγίζει 70 kg. Για να υπολογισθεί η ορμή με την οποία θα προσγειωθεί ο επιβάτης αυτός στον μπροστινό του συνεπιβάτη, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη τους θεμελιώδεις κανόνες της φυσικής. Με βάση τη θεωρία της ορμής, η ορμή ενός σώματος συνίσταται στο γινόμενο της μάζας του σώματος με την ταχύτητά του. Άρα, στην παραπάνω περίπτωση της μετωπικής σύγκρουσης, ο εν λόγω επιβάτης θα πέσει πάνω στον μπροστινό του συνεπιβάτη με βάρος 50km/h x 70kg = 3500 kg, δηλαδή με βάρος ίσο με αυτό ενός ελέφαντα.

Είναι εμφανές από όσα προειπώθηκαν, ότι η άγνοια ως προς τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας ταυτίζεται με εγκληματική παράλειψη. Συνοψίζοντας, είτε καθόμαστε στα μπροστινά καθίσματα, είτε στα πίσω, σεβόμαστε την ανθρώπινη ζωή και το δείχνουμε έμπρακτα φορώντας τη ζώνη ασφαλείας. Πόσες καρδιές θα χτυπούσαν ακόμη αν φορούσαν τη ζώνη ασφαλείας ? Λαμβάνουμε, λοιπόν, προληπτικά μέτρα, γιατί η ασφάλεια δεν μπορεί να περιμένει … !!


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθρο«Όπλο» για σώμα και νου τα χόρτα της Κρητικής γης
Επόμενο άρθροΗ Jane Fonda χορεύει χασάπικο σε μουσική Μ. Χατζιδάκι ενώ ο Nat King Cole τραγουδά ΄΄In the cool of the day΄΄