Αρχική ΘΕΑΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ “ΑΣΑΝΣΕΡ” , τώρα είσαι αντιμέτωπος με τις φοβίες σου

“ΑΣΑΝΣΕΡ” , τώρα είσαι αντιμέτωπος με τις φοβίες σου

Εγκλωβισμός , ασφυξία , φόβοι και εμμονές , μια ψυχωτική αλληγορία εκτός σπηλαίου , στην πραγματικότητα , σε ένα ασανσέρ που όλοι φοβόμαστε να αναπνεύσουμε , να φωνάξουμε « Βοήθεια» .

Αντιμέτωπος με τον φόβο σου , σαν παιχνίδι που παίζει ένας θεατρικός συγγραφέας με τις λέξεις , με τις πληγές και τα αβάσταχτα πάθη των ανθρώπων , θα δεις την Πόπ – Τραγωδία  «ΑΣΑΝΣΕΡ» σε σκηνοθεσία Φρώσος Κορρού .

Εκείνος που άγγιξε το σενάριο με την πένα του , με την φαντασία του αλλά και την διαλογή του με την φιλοσοφία των φόβων και των πραγμάτων ,   ο Σταυριανός Κιναλόπουλος  , μοιάζει από εκείνους που αγγίζουν τα όρια του παράδοξου , ουτοπικού διδάγματος , απλώνοντας τα πλοκάμια του σε κάθε πτυχή , σε κάθε κρυφό , μυστικό και κάπου αλλόκοτο απόσπασμα της ζωής  . «Αντιφάσκει» με κάποιες δόσεις παράνοιας  αλλά και ψυχωτικών ρευμάτων που έγιναν με κάθε λογής τρόπο αντιληπτά , αισθητά  .

Μια γυναίκα , η Νανά , ένας άνδρας , ο  Όμηρος – ο δεύτερος ισόβιος στην μίζερη και αντικοινωνική ζωή του – είναι οι κόμβοι  της σκηνής . Εκείνοι από μια πρώτη όψη δεν εντείνουν , δεν δημιουργούν την αίσθηση πως πρόκειται για δυο ανθρώπους που κάτι θα μας  διδάξουν , κάτι θα μας ομολογήσουν , κάτι θα μας αποκαλύψουν για τις αμαρτίες που σέρνουν τον άνθρωπο .

Μια σκηνοθεσία που επιμελήθηκε ορθά η Φρώσο Κορρού ενώ  φάνηκε το απαιτητικό της αποτέλεσμα σε κάθε απόδοση των ηθοποιών .

Ξάφνου , τα μάτια ανοίγουν διάπλατα , τα δάκρυα εξαφανίζουν τις κόρες των ματιών μου και μέσα σε ένα πολύπλευρο δωμάτιο όλα γίνονται ασφυκτικά .

Όλα βουλιάζουν και το μυαλό ενσαρκώνει  μια παράξενη μορφή , μια μορφή που η  Εύη Τσάφου και ο Νίκος Γκέλια μεταλαμπαδεύουν στο ένστικτο τους καθενός μας ξεχωριστά , στην ψύχη μας που εκείνη , τη δεδομένη στιγμή χαλιναγωγείται και χειραγωγείται από δυο αθώα πλάσματα – ή κακόβουλα .

Η Νανά  είναι μια κακομαθημένη κόρη επιχειρηματία :  « Η ελευθερία ένα κλουβί είναι  , απλώς με καλύτερη θέα » λέει . Λίγο ανώριμη και απόλυτη είναι τα επίθετα που προδίδουν οι εκφράσεις της , εκείνη όμως ψάχνει για την επιβεβαίωση , λέει ψέματα για τους φόβους της για να προκαλέσει κάτι που μόνο η ίδια αναγνωρίζει . Είναι μια γυναίκα που αντανακλά ακριβώς στην προσωπικότητα των ανθρώπων που σκέφτονται  την καλοπέραση , την εξωτερική τους εμφάνιση , την ομορφιά , αγνοώντας κάθε εσωτερικό βάθρο που μπορεί να κρύβει ο Όμηρος ή ο κάθε όμηρος .

Η Εύη Τσάφου μετέδωσε  πολλές χρωματικές απόψεις : κωμικές , δραματικές ή άπλα συναισθηματικές . Αξιοσημείωτο είναι πως υπήρξαν έντονοι ρευματισμοί , η ίδια προσπάθησε να προσαρμοστεί πέρα  από το άγχος της ,  που κάπου θα μπορούσε να γίνει αντιληπτό από τους θεατές  . Θα το αντικαθιστούσαμε μάλλον με μια λέξη «δημιουργικό» διότι η εναλλαγή των ρόλων της μέσα σε κλάσματα δευτερόλεπτου εναπόθεσε ένα πείσμα  και μια πίστη.

Ο Όμηρος φροντίζει την άρρωστη μητέρα του , η ζωή του θα έπρεπε να είχε έναν και μοναδικό τίτλο : «Αδιάφορη» . Δεν είχε ποτέ σεξουαλικές επαφές , είναι μια μοναχική  ψυχή , ευαίσθητη , ευάλωτη δίχως όμως κανένα ενδιαφέρον . Φοβάται να αφεθεί , φοβάται τον έρωτα , φοβάται να ζήσει όμως φοβάται και να πεθάνει . Δεν γνωρίζουμε αν είναι η μοναδική του εναπομένουσα ελπίδα να βρει δουλεία πάντως είναι μια αφορμή για όσα θα ακολουθήσουν .

Ο Νίκος Γκελια , ήταν λίγο πιο πρακτικός και προσηλωμένος σε όλες του τις κινήσεις , στα λόγια του , στις εκφράσεις του , στις εναλλαγές του . Οι πνιχτές του κραυγές εκδηλώθηκαν  όταν έπρεπε να τοποθετηθεί σε δυο «κάδρα» , στον  καλό κ’ άγαθο  αλλά και στον ψυχοπαθή κακοποιό , τον άπιστο και ένα απόβρασμα που θέλησε  να προξενήσει μονό πόνο . Κι όμως ! Όσο δύσκαμπτο κι αν είναι το κατάφερε . Σε κάποια  σημεία ίσως να θέλαμε λίγη παραπάνω δόνηση,  ένταση και  ζωηράδα στην χολή του όταν εκφραζόταν υποκριτικά .

Σεναριακά απρόσμενο , δελεαστικό αλλά και ασύλληπτο κάτι που μαρτύρησε  την προσπάθεια που πρέπει να καταβάλει  ο θεατής ώστε να αναλογιστεί και να αφομοιώσει όσα του απλώνονται μπροστά του , σε έναν θίασο δυο ατόμων .

Βλέπεις μια ψύχωση , αντιλαμβάνεσαι μια λαχτάρα , μια κατάθεση ανείπωτης αλήθειας που όμως ειπώθηκε βίαια και με τον πιο αιχμηρό τρόπο .

Ό, τι ειλικρινά δημιούργησε μια καχυποψία ήταν κάποιες εμβόλιμες σκηνές διαφορετικών ιστοριών που δεν τις περιμέναμε αλλά ήταν εκρηκτικές , συναισθηματικά ηχηρές και σε πιο υψηλή τάση…κραυγαλέες .

ΑΣΑΝΣΕΡ

Συντελεστές :

Κείμενο: Σταυριανός Κιναλόπουλος

Σκηνοθεσία- Κίνηση: Φρόσω Κορρού

Ηθοποιοί : Νίκος Γκέλια, Εύη Τσάφου

Κουστούμια-Σκηνικά: Βασίλης Μπαρμπαρήγος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Αντιγόνη Παπαδάκου

Φωτογραφία: Μαριέττα Πλακωτάρη

Μακιγιάζ: Νάσια Γκάτσιου 

Σχεδιασμός Αφίσας : Ιωάννα Μαρασιώτη

Καθε Τετάρτη & Πεμπτη στις 21:00 στο FAUST Bar-Theater, Καλαμιωτου 11, Μοναστηράκι

 


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΗ σκοτεινή πλευρά του άνδρα Σκορπιού
Επόμενο άρθροΜαγεία: Γυάλινα ιγκλού σαν διάφανες μπάλες στην Ισλανδία