Αρχική ΘΕΑΜΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Βερόνικα Δαβάκη: «Έχω ακόμα μια αίσθηση πως κάτι κυοφορείται. Ελπίζω όταν ανθίσει...

Βερόνικα Δαβάκη: «Έχω ακόμα μια αίσθηση πως κάτι κυοφορείται. Ελπίζω όταν ανθίσει να είμαι εδώ»

Η ταλαντούχα ηθοποιός Βερόνικα Δαβάκη σε μια εποικοδομητική συνέντευξη, στο Koita-magazine!

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κρήτη. Εκεί παρακολούθησε μαθήματα πιάνου, θεωρίας μουσικής, αγγλικών , γαλλικών και ασχολήθηκε με το ερασιτεχνικό βόλεϊ.

Στην Αθήνα πρωτοβρέθηκε σε ηλικία 17 ετών ως φοιτήτρια της Νομικής Σχολής Αθηνών.
Πριν ακόμα γραφτεί στη σχολή της Νομικής μπήκε τυχαία στο κτίριο της φοιτητικής λέσχης του ΕΚΠΑ, στην οδό Ιπποκράτους, την ώρα των εγγραφών της φοιτητικής θεατρικής ομάδας ‘Αφαντοι’.

Στους Άφαντους παρέμεινε δύο χρόνια και έλαβε μέρος στις παραστάσεις «Ο θείος μακΠάτο και το χάπι» του Α.Μποάλ και «Μήδεια» του Μποστ όπου ενσάρκωσε τη Μήδεια. Παράλληλα σπούδαζε κλασικό τραγούδι (A. Μπόγρη) , πιάνο και θεωρία μουσικής.

Το 2007 έδωσε με επιτυχία εξετάσεις στη δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν. Το 2012 έγινε δεκτή στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στο τμήμα Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης. Παρακολούθησε επίσης σεμινάρια ακροβατικών (ξυλοπόδαρα) και τεχνικής clown-“Draw me laughter” στη σχολή Καλών Τεχνών της Ουτρέχτης με τον N. Farman.

Ως φοιτήτρια στο Θέατρο Τέχνης συμμετείχε στην αναβίωση της παράστασης «Όρνιθες» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Κ. Κουν και μουσική Μ. Χατζιδάκι. Στη συνέχεια συμμετείχε στις παραστάσεις «Ο κύριος Πούντιλα και ο δούλος του ο Μάτι» (Κρατικό Θέατρο β.Ελλάδος. Σκηνοθεσία Κ. Καζάκος ) , «Άθαφτοι νεκροί»(ομάδα Γέφυρα. Σκηνοθεσία Λ. Παπαδόπουλος ), «Γράμμα στη μητέρα» (θεατρικό φεστιβάλ Κροατίας. Σκηνοθεσία Σ. Κακαρελίδου), «Ο αφέντης Πούντιλα και ο δούλος του ο Μάτι» (Θέατρο Τζένη Καρέζη. Σκηνοθεσία Κ. Καζάκος) «Ζέβρα Πιτζαμα» (Θέατρο Badminton. Σκηνοθεσία Α. Παναγιωτοπούλου – Φ. Ευαγγελινός) «Ηρακλής» (Θέατρο olvio . Σκηνοθεσία Δ. Δεγαίτης) «Μαρίκα» ( Γυάλινο Μουσικό Θέατρο. Σκηνοθεσία Α. Χωματιανός), «Ο κουρέας της Σεβίλλης» (Θέατρο Κιβωτός. Σκηνοθεσία Κ. Ρουγγέρη), «Πλούτος» (Φεστιβάλ Επιδαύρου. Σκηνοθεσία Γ. Κιμούλης).

Τα τελευταία τρία χρόνια συμμετέχει επίσης ως τραγουδίστρια σε μουσικά σχήματα με ρεμπέτικο και σμυρνέικο ρεπερτόριο. Τον χειμώνα του 2015 τραγούδησε το ρεπερτόριο της Μαρίκας Νίνου στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο στην παράσταση «Μαρίκα», ένα μουσικό θέαμα.

Την Άνοιξη του 2016 ανέβασε σε συνεργασία με τους Bijoux de Kant την μουσική παράσταση «Ρεμπέτικη Ακολουθία του Νυμφίου», βασισμένη σε κείμενα της Ακολουθίας του Νυμφίου συνοδευόμενα από βυζαντινότροπους αμανέδες και τραγούδια. Το καλοκαίρι του 2017 συνεργάστηκε με τον συνθέτη και σολίστα Θοδωρή Οικονόμου σε μια βραδιά αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη όπου ερμήνευσε τα τραγούδια του.

Την τρέχουσα θεατρική περίοδο ενσαρκώνει την θεά Ήρα στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης στο έργο «Η γέννηση του κόσμου και ιστορίες των θεών του Ολύμπου» σε σκηνοθεσία της Κ. Ρουγγέρη ενώ παράλληλα συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία στην παράσταση «Νίκη» στο Θέατρον Ελληνικός Κόσμος σε σκηνοθεσία Σ. Φασουλή.

Επίσης, ασκείται στο ακορντεόν πλάι στον Η. Βαβάτσικα.

Ποιο ήταν το έναυσμα που σε ώθησε  να ασχοληθείς με την υποκριτική;

Δεν υπήρξε έναυσμα.  Πάντα πίστευα πως μια ζωή δεν θα ήταν αρκετή!

Τη φετινή θεατρική σεζόν σε απολαμβάνουμε στο ρόλο της θεάς Ήρας στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης στο έργο  «Η γέννηση του κόσμου και ιστορίες των θεών του Ολύμπου» σε σκηνοθεσία της Κ. Ρουγγέρη. Με τι έργο έρχεται σε επαφή το φιλοθεάμον κοινό; 

Το έργο είναι σπονδυλωτό. Αποτελείται από μικρές ιστορίες των θεών της πολυπρόσωπης ελληνικής μυθολογίας. Θεοί και θεότητες, νύμφες, χάριτες, μούσες, γόνοι παράξενων συνδυασμών, ζωόμορφα πλάσματα ή πρόσωπα με μυθικές δυνάμεις , θάλασσες από νερό η λάβα, μαγικά λουλούδια, κοχύλια και κολιέ κατακλύζουν τη σκηνή.  Δεν θα μπορούσαμε βέβαια να συμπεριλάβουμε ολόκληρη τη μυθολογία. Η κα Ρουγγέρη εστιάζει σε κεντρικά σημεία όλων αυτών των ιστοριών και τα μεταφέρει στο κοινό συνυπολογίζοντας την ανθρώπινη διάσταση τους!  Με γνώση, σεβασμό αλλά και πολύ χιούμορ. Τα παιδιά βλέπουν να συμβαίνει αυτό που άκουσαν από τους γονείς και τους δασκάλους ή διάβασαν στα βιβλία τους.

Πως αισθάνεσαι για τον ρόλο που υποδύεσαι και ποια χαρακτηριστικά αυτού του ρόλου υιοθέτησες ή βρίσκεις κοινά με εσένα;

Οι αρχαίοι θεοί είναι ανθρωπόμορφοι.  Δεν είναι τελειότεροι από τους ανθρώπους , δεν είναι πιο ενάρετοι, δεν είναι πιο ηθικοί. Είναι μόνο δυνατότεροι και αιώνιοι. Την συμπαθώ πολύ την Ήρα. Με ελκύει ο αυθορμητισμός της,  η παρόρμηση, η έλλειψη αυτολογοκρισίας που εντοπίζω σ ‘εκείνη.   Σκέφτεται κάτι που θα μπορούσε ένας οποιοσδήποτε θνητός να σκεφτεί. Μόνο που εκείνη το πράττει κιόλας! Η Ήρα παραδέχεται και ορίζεται από την αγάπη και τον έρωτα της για τον Δια. Αυτό καμία φορά την οδηγεί σε ακρότητες…. αυτές τις ακρότητες εγώ τις οικειοποιήθηκα μέσω του χιούμορ. Ομολογώ πως δεν δυσκολεύτηκα καθόλου να καταλάβω τα κίνητρα της, τα συμπεράσματα δικά σας…!

Πως είναι για έναν ηθοποιό να συνεργάζεται με τη σπουδαία Κάρμεν Ρουγγέρη;

Είναι πράγματι σπουδαία η Κάρμεν Ρουγγέρη. Το πιο σπουδαίο στοιχείο της είναι για μένα η αφοσίωση και η λατρεία της σ αυτό που κάνει. Την κοιτάω καμία φορά και σκέφτομαι πως άνθρωποι σαν εκείνη δεν έχουν ηλικία , δεν αρρωσταίνουν, δεν πονάνε , έχουν κάτι μαγικό, μιας και μιλάμε για τον Όλυμπο!  Η συνεργασία μαζί της έχει και λίγο τη χροιά δοκιμασίας. Αν καταφέρεις να νοιαστείς για την παράσταση έστω το μισό απ όσο εκείνη τότε έχεις σίγουρα κερδίσει την αγάπη της. 

Αν ήσουν για μία μέρα η θεά Ήρα στην  πραγματικότητα, πως θα το εκμεταλλευόσουν;

Πολύ πολύ δελεαστικό!  Πρώτα θα πήγαινα και θα έβρισκα τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο και θα τους ανάγκαζα να δώσουν στον Ήλιο πιο πολλές ώρες και στον Ιούνιο τις μισές από τις μέρες τους! Αν δεν υπάκουαν θα τις έπαιρνα με το ζόρι! Μετά θα άνοιγα στον Ερμηήένα ταξιδιωτικό γραφείο για ταξίδια υπερκόσμια, δηλαδή μεταξύ επάνω και κάτω κόσμου. Οι αιτήσεις θα αξιολογούνται από πενταμελή επιτροπή στην οποία σίγουρα επικεφαλής θα είναι η Αθηνά. Ίσως να έπρεπε να βάλω και τον Δια μέσα στην επιτροπή αλλά δεν το κάνω γιατί εκεί θα κυκλοφορεί πολύς κόσμος και είναι πειρασμός αυτές οι θνητές! Έχω και άλλες ιδέες αλλά η θνητή μου πλευρά τις λογοκρίνει.

Πέρα από αυτή την παράσταση σε θαυμάσαμε και στην μεγάλη παραγωγή «Νίκη» στο Θέατρον Ελληνικός Κόσμος σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή. Ποια τα συναισθήματα σου από αυτή τη δουλειά;

Είμαι ευγνώμων γι ‘αυτή τη συνεργασία. Το βραβευμένο έργο του Χρήστου Χωμενίδη στα χέρια του Σταμάτη Φασουλή, του Γιώργου Λύρα αλλά και όλων των συντελεστών, έγινε μια υπέροχη παράσταση. Δεν μπορώ παρά να ευχηθώ συνεργασίες σαν και αυτή να έχουν συνέχεια για μένα.

Tι ρόλο παίζει η τέχνη στην Ελλάδα του 2017 και ποια θεωρείς ότι είναι τα περιθώρια εξέλιξης της;

Είναι πολύ σοβαρή αυτή η ερώτηση και δε μπορώ να απαντήσω με σιγουριά.
Τα περιθώρια εξέλιξης της τέχνης θεωρώ πως είναι απεριόριστα και οι κατευθύνσεις μη προβλέψιμες.  Μπορεί κανείς να την φροντίσει, να την διευκολύνει, να την καλλιεργήσει. Ευτυχώς όμως είναι αδύνατο να την αποκλείσει.  Ιδίως σήμερα, στις τόσο δύσκολες κοινωνικές-οικονομικές-πολιτικές συνθήκες που βιώνουμε, ο κόσμος στρέφεται στην τέχνη ως δημιουργός η ως αποδέκτης.  Τα θέατρα είναι πολλά, οι γκαλερί όλο και περισσότερες, λαϊκή μουσική, βρίσκεις συχνότερα σε μαγαζιά, τα φεστιβάλ πολλαπλασιάζονται.
Ενώ το χρήμα είναι λιγότερο η καλλιτεχνική παραγωγή αυξάνει.
Οι συνθήκες γίνονται δυσκολότερες όμως οι προσπάθειες εντείνονται. Στρέφονται περισσότερο προς την ουσία και λιγότερο προς τη φόρμα. Άρα υπάρχει ανάγκη.  Άρα θα υπάρξει συνέχεια.Έχω ακόμα μια αίσθηση πως κάτι κυοφορείται. Ελπίζω όταν ανθίσει να είμαι εδώ.

Ως νέα και ταλαντούχα καλλιτέχνιδα, τι θα απαντούσες σε μία δελεαστική πρόταση για δουλειά εκτός Ελλάδας;

Θα με ενδιέφερε πολύ να δουλέψω για ένα διάστημα στο εξωτερικό. Δεν είμαι οπαδός της ιδέας ότι στο εξωτερικό όλα είναι καλύτερα, ευκολότερα και σωστότερα. Ούτε και θα επέλεγα να μείνω μόνιμα εκτός Ελλάδας. Όσες περισσότερες εκδοχές όμως ξέρεις τόσο καλύτερα μπορείς να οργανώσεις τη δική σου εκδοχή. Αυτή είναι για μένα η αξία της εξοικείωσης με άλλους πολιτισμούς.

Η μουσική πως προέκυψε στη ζωή σου;

Μικρή  είχα ως παιχνίδι να τραγουδάω και να ηχογραφώ τα τραγούδια μου σε κασέτες. Μετά τα άκουγα, έκανα διορθώσεις και τα ξανατραγουδαγα από πάνω! Μεγαλώνοντας έψαχνα με μανία τον τρόπο να συνεχίσω αυτό το παιχνίδι..

Ποιο είναι το στοιχείο που αγαπάς περισσότερο στη δουλειά σου και δεν θα το άλλαζες με τίποτα;

Ο πλουραλισμός, η πληθωρικότητα ,η πολυφωνία σε όλους τους τομείς. Στις ιδέες, την έκφραση, την επικοινωνία.  Και τελικά η δική μου πολυδιάστατη προσωπικότητα που βρίσκει διεξόδους μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον.
Ευχαριστώ πολύ Βερόνικα για την όμορφη κουβέντα μας. Σου εύχομαι από καρδιάς πάντα επιτυχίες! 

Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΧειμερινή Δίαιτα Orac από τον Δημήτρη Γρηγοράκη: Χάσε κιλά και το περιττό λίπος!
Επόμενο άρθροH Aθήνα υποδέχεται το 2018 στο Θησείο με ένα πολυθέαμα – έκπληξη!