Αρχική ΘΕΑΜΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Νεκταρία Γιαννουδάκη: “Σίγουρα η επαφή με τους ρόλους αποτελεί για τον ηθοποιό...

Νεκταρία Γιαννουδάκη: “Σίγουρα η επαφή με τους ρόλους αποτελεί για τον ηθοποιό και ένα ταξίδι αυτογνωσίας”

Νεκταρία Γιαννουδάκη: “Σίγουρα η επαφή με τους ρόλους αποτελεί για τον ηθοποιό και ένα ταξίδι αυτογνωσίας”

Είναι μία από τις πιο αξιόλογες παρουσίες στον καλλιτεχνικό χώρο με διάκριτη ευγένεια,  άρτιο επαγγελματισμό και μία τεράστια δημιουργική φλόγα η οποία την κινητοποιεί συνεχώς για νέες καλλιτεχνικές προκλήσεις. Όλα αυτά τα χρόνια λαμβάνει μέρος σε σημαντικές παραγωγές στο θέατρο όπου κεντρίζουν την καρδιά και το μυαλό του κοινού ενώ  μέσα από την τηλεοπτική της παρουσία σε σειρές όπως ο Σασμός και οι Ψυχοκόρες, έλαβε μια θερμή αγκαλιά από το κόσμο που την παρακολουθεί.

Η Νεκταρία Γιαννουδάκη με αφορμή το νέο θεατρικό της βήμα στο έργο “Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα ” στο Θέατρο Αργώ,  σε μια συνέντευξη εφ’όλης της ύλης στο Koitamagazine.gr  και στον δημοσιογράφο Πάνο Σταματόπουλο!

Eπιστρέφεις θεατρικά μέσα από το έργο “Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα”  σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν στο Θέατρο Αργώ.  Πώς νιώθεις για αυτό το νέο καλλιτεχνικό βήμα;

Έχω μεγάλη χαρά, αφού αυτή η παράσταση θα είναι η πέμπτη συνεργασία μου με τον σκηνοθέτη της παράστασης Αλέξανδρο Κοέν, καθώς και η δεύτερη με την Αιμιλία Υψηλάντη. Με το συγκεκριμένο έργο “Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα” είχα την τύχη να  έρθω σε επαφή  ούσα ακόμα στη δραματική σχολή και είχα τότε ευχηθεί  στο μέλλον να το ξανασυναντήσω.

Επί σκηνής βρίσκεσαι μαζί με την σπουδαία Αιμιλία Υψηλάντη και έναν εκλεκτό θίασο νέων και ταλαντούχων ηθοποιών.  Πώς είναι να βρίσκεσαι δίπλα στην Αιμιλία Υψηλάντη και τι είναι αυτό που ξεχωρίζεις στην ίδια ως επαγγελματία αλλά και ως προσωπικότητα;

Το μυαλό της!! Είναι μια πανέξυπνη γυναίκα, κινητή βιβλιοθήκη. Λίγους ανθρώπους έχω γνωρίσει να έχουν τόσες γνώσεις γύρω από την Φιλοσοφία και την Ιστορία. Συναδελφικά είναι υπέροχη και μετά την πρώτη μας συνεργασία (Τρωίλος και Χρυσηίδα) είχαμε πει πόσο θέλουμε να ξανασυνεργαστούμε.

 

Αναρωτιέμαι το θέατρο όλα αυτά τα χρόνια που ασχολείσαι ενεργά με αυτό και παραστάσεις που σίγουρα κουβαλούν για τους δικούς τους λόγους ισχυρό συγκινησιακό φορτίο, αποτέλεσε για σένα ψυχοθεραπεία μαλακώνοντας δύσκολες στιγμές αλλά και ανασφάλειες του παρελθόντος;

Σίγουρα η επαφή με τους ρόλους αποτελεί για τον ηθοποιό και ένα ταξίδι αυτογνωσίας, όχι όμως και ψυχοθεραπείας με την μορφή της ολοκληρωμένης διαδικασίας.

Όλα τα χρόνια της πορείας σου στο χώρο με τι γνώμονα εξετάζεις κάθε επαγγελματική πρόταση; Είναι εύκολο σήμερα να μην επαναλαμβάνεσαι, κάνοντας διαφορετικά  πράγματα  μεταξύ  τους και  λιγότερες  εκπτώσεις στο καλλιτεχνικό κομμάτι;

Ως επί τω πλείστω η επιλογή μου γίνεται με γνώμονα το λόγο, με την έννοια του κειμένου, τον άνθρωπο, δηλαδή τους συνεργάτες και τη διαδικασία, αν δηλαδή το ταξίδι αυτό μιας συνεργασίας πρόκειται να με πάει παρακάτω υποκριτικά.

Στην τηλεόραση τα τελευταία χρόνια εν μέσω της ανθισης της μυθοπλασίας, σε συναντάμε σε αξιόλογες παραγωγές όπου όχι μόνο κρίνονται επιτυχημένες από το κοινό αλλά συνεχίζουν δυναμικά με νέα επεισόδια τα οποία προσμένουν οι τηλεθεατές.  Πώς νιώθεις για αυτή την θετική τροπή στη μυθοπλασία;  Εσύ στον ελεύθερο σου χρόνο έχεις θαυμάσει δουλειές από το φετινό τηλεοπτικό πεδίο;

Είναι υπέροχο που η τηλεόραση απομακρύνθηκε κάπως από τα ριάλιτι και έδωσε χώρο στη μυθοπλασία. Από αυτό ωφελούμαστε όλοι, τόσο το κοινό παρακολουθώντας καλές και προσεγμένες σειρές, όσο και οι ηθοποιοί που έχουν δημιουργηθεί περισσότερες θέσεις εργασίας για να μπορούν να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους και σε αυτό το μέσο. Δεν κατάφερα να τις παρακολουθήσω όλες, γιατί είναι πολλές, αποσπασματικά όμως αυτά  που είδα είχαν ενδιαφέρον. Ας ελπίσουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί και θα δοθεί και άλλος χώρος στη μυθοπλασία.

Ο κόσμος έχει στείλει τεράστιο κύμα αγάπης και θαυμασμού προς το πρόσωπό σου με την παρουσία σου στο Σασμό αλλά και στις Ψυχοκόρες οι οποίες έχουν αποκτήσει φανατικό κοινό,  να έχει γραφτεί ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού.  Πώς αντιλαμβάνεται αυτή την τηλεοπτική επιτυχία;  Ήταν κάτι που είχες διαισθανθεί όταν είχες διαβάσει τα πρώτα επεισόδια και  τον ρόλο σου σε αυτές τις σειρές;

Νιώθω τεράστια ευγνωμοσύνη που από τότε που έβαλα στο μυαλό μου ότι θα με ενδιέφερε να κάνω τηλεόραση (αυτό συνέβη την περίοδο της καραντίνας που τα θέατρα ήταν κλειστά και οι ηθοποιοί βρεθήκαμε σε δημιουργικό και οικονομικό τέλμα) ήρθαν αυτές οι δύο πολύ δυνατές σειρές που πράγματι γνώρισαν μεγάλη επιτυχία η καθεμία για διαφορετικούς λόγους. Όμως όταν  είμαι σε μία δουλειά δεν έχω  ποτέ την προσδοκία της  επιτυχίας, αγωνιώ, κάνω το καλύτερο που μπορώ αλλά κατά κύριο λόγο με διακατέχει απαισιοδοξία.

Τι είναι αυτό που έχει η δουλειά του  ηθοποιού και δε θ άλλαζες με τίποτα;

Η μεταμόρφωση , η ποικιλία , η συνεχής αλλαγή, η έρευνα, η άσκηση με το φαντασιακό, η εξάσκηση των εκφραστικών μέσων, η σταδιακή διαδικασία του χτισίματος του ρόλου είναι  πράγματα που δεν θα άλλαζα με τίποτα, αλλά σίγουρα θα άλλαζα την ανασφάλεια και τη συνεχή αναζήτηση εργασίας. Το τελευταίο κάποιες φορές είναι αφόρητο.

Μέχρι σήμερα σε κάθε σου βήμα η ταμπέλα στο χώρο ή  το γεγονός ότι κάποιοι μπορεί  να σε κατηγοριοποιήσουν  σε ένα συγκεκριμένο είδος ή  ρόλο ήταν κάτι που μπορεί να σε απασχόλησε και ίσως να σε προβλημάτισε;  Πόσο εύκολο είναι να μην κολλήσεις σε μια μανιέρα;

Όχι δεν με απασχόλησε ποτέ, γιατί θεωρώ ότι ακόμα και αυτή η σκέψη πρόκειται να με εγκλωβίσει και θα σας πω ένα παράδειγμα. Από πολύ μικρή ηλικία μου έχουν δοθεί ρόλοι μάνας, είναι όμως τελείως διαφορετική η μάνα στο Λόρκα και τελείως διαφορετική η μάνα στο ‘Αμάρτημα της μητρός μου όχι μόνο γλωσσικά αλλά και  στην ουσία του χαρακτήρα της κάθε μάνας.  Επιπλέον είναι και αυτό που θα ζητηθεί και από τον σκηνοθέτη τι επιλέγει να φωτίσει. Μπορούμε να δούμε πάνω στο ίδιο έργο δέκα διαφορετικές εκδοχές. Οπότε όχι δεν με έχει προβληματίσει.

Φωτογραφία: Πηνελόπη Μασούρη

Το τελευταίο διάστημα έγινε γνωστό ότι σε ακροάσεις του χώρου, κύριο task για τους υποψήφιους αποτέλεσε ο αριθμός των followers που μετρούν στα social media. Πώς κρίνεις όλη αυτή την κατάσταση αλλά και το γεγονός ότι μπορεί να επιλεχθούν άτομα για μία δουλειά λόγω της δημοφιλίας που έλαβαν από κάποιο άλλο πρόγραμμα;

Ανήκω σε μια γενιά, που τουλάχιστον στο ξεκίνημα της  τα social media ήταν ανύπαρκτα. Ξέρω ανθρώπους που δεν σταματούν να έχουν δουλειά και δεν διαθέτουν λογαριασμό ούτε στο facebook, ούτε  στο instagram. Τώρα το πως μπορεί να σκέφτονται κάποιοι παραγωγοί είναι κάτι το οποίο δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω.

Σήμερα στην ζωή σου χωράει ένα νέο καλλιτεχνικό όνειρο; Ονειρεύεσαι μέσα από ρόλους , projects και συνεργασίες με ανθρώπους που θα ήθελες να βρεθείς στο μέλλον ή προτιμάς να ζεις το τώρα αφήνοντας όποιο μακροπρόθεσμο σχέδιο ή σκέψη στην άκρη;

Όνειρα έχω άπειρα, η αλήθεια είναι ότι δεν σταματάω να ονειρεύομαι. Αυτό όμως που προσπαθώ να μου υπενθυμίζω συνεχώς και η αλήθεια είναι ότι δεν είναι πάντα εύκολο, είναι το να μην έχω προσδοκίες και να ζω στο τώρα, να νιώθω δηλαδή πλήρης και ευγνώμων με αυτό που συμβαίνει στο παρόν  μου.

Στη σημερινή εποχή σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο τι είναι αυτό που σε γοητεύει,  σε κάνει να ελπίζεις και σε τροφοδοτεί και τι αυτό που σε απωθεί;

Η δοτικότητα, η ευγνωμοσύνη, η δικαιοσύνη, το χιούμορ, η ευγένεια. Θα μείνω σε αυτά που με γοητεύουν και δεν θα γράψω τι με απωθεί, ας μην πούμε εδώ αρνητικές λέξεις!

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια για τους επόμενους μήνες;

Η άνοιξη αποτελεί για εμάς μια μεταβατική περίοδο  τώρα κλείνονται οι δουλειές του επόμενου χειμώνα ,είμαι σε συζητήσεις για κάποια πράγματα, ίδωμεν!

Πληροφορίες Παράστασης Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα 

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας επιλέγει φέτος η Αιμιλία Υψηλάντη να παρουσιάσει την ανοιξιάτικη σεζόν στο θέατρο «Αργώ», σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Κοέν.

Η «Μπερνάρντα ‘Αλμπα» (Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα – La Casa de Bernarda Alba), το τελευταίο πριν τον θάνατό του, έργο του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα επικεντρώνεται στην ιστορία της χήρας Μπερνάρντα που μεγαλώνει σύμφωνα με τους κανόνες της εποχής και της τάξης της, τις πέντε κόρες της.

Η δόνια Μπερνάρντα ανήκει στην αστική τάξη και γαλουχήθηκε με όλες τις συντηρητικές ιδέες τής εποχής της. Τη βρίσκουμε στο σπιτικό της, αμέσως μετά τον θάνατό του άντρα της να ετοιμάζεται να παντρέψει την μεγαλύτερη κόρη της, την Αγκούστια με τον Πέπε Ρομάνο. Είναι η μόνη από τις κόρες που έχει περιουσία. Προίκα . Μια προίκα που θα της εξασφαλίσει έναν γάμο όπως πρέπει. Παρόμοια κοινωνική τάξη, ανύπαρκτος έρωτας.

Ο νέος και ωραίος Πέπε Ρομάνο είναι το αντικείμενο του πόθου όλων των γυναικών του σπιτιού. Η ζωή των πέντε κοριτσιών περιστρέφεται γύρω από τον μύθο αυτού του άνδρα.

Η Μαγκνταλένα, η Αμέλια, η Μαρτίριο και η Αδέλα κλεισμένες στο ασφυκτικό περιβάλλον από τους κοινωνικούς κανόνες που επιβάλλει η εποχή και τους οποίους με άτεγκτο τρόπο υπερασπίζεται η μητέρα τους, είναι σε ηλικίες γάμου. Προσδοκούν να αφήσουν γρήγορα το σπίτι των γονιών και να ζήσουν τη δική τους ζωή.

Η αυστηρότητα της μητέρας τους στερεί τις μικρές και μεγαλύτερες χαρές της νιότης, τη γυναικεία φιλαρέσκεια, την κοριτσίστικη ματαιοδοξία, τις βόλτες κάτω από την πανσέληνο, το φλερτ, τις φιλίες, το πάθος που τις πνίγει τις φεγγαρόλουστες νύχτες.

Η Αδέλα, η μικρή κόρη και ίσως το απόλυτο σύμβολο της ανάγκης του πόθου για ελευθερία ερωτεύεται τον Ρομάνο και ζει μαζί του έναν φλογισμένο έρωτα.

Θα καταφέρει να ξεφύγει; Να επαναστατήσει απέναντι στην τυραννική εξουσία της μητέρας;

Το σπίτι των έξι γυναικών θυμίζει άλλοτε μοναστήρι, άλλοτε σχολαρχείο κι άλλοτε φυλακή και η μητέρα γίνεται σύμβολο του αυταρχισμού. Η πατριαρχία με τον θάνατο του συζύγου της έχει περάσει στην ίδια οδηγώντας την να παίξει το ρόλο του καταπιεστή γονιού που πρέπει τα παιδιά του να κάνουν όλα όσα αυτός νομίζει σωστά.

Σύμφωνα με τα κείμενα , στο πρόσωπο της επαναστάτριας ερωτευμένης Αδέλα ο Λόρκα αποτυπώνει το δικό του πρόσωπο. Η κρυφή, λόγω εποχής, ομοφυλοφιλία του και η δημοκρατική του δράση είναι αυτές που θα οδηγήσουν στη δολοφονία του από τους φαλαγγίτες φρανκιστές την ίδια χρονιά που έχει ολοκληρώσει το Σπίτι της Μπερνάρντα (1936).

Στην παράσταση του θεάτρου «Αργώ», ο σκηνοθέτης παρουσιάζει τη μεγάλη εικόνα και αναδεικνύει την κοινωνικοπολιτική διάσταση του έργου.

  • Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κοέν
  • Σκηνικά-Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
  • Μουσική: Γιώργος Πούλιος
  • Κινησιολογία: Σοφία Μιχαήλ
  • Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Σωσσάνα Χρονοπούλου
    Βοηθός παραγωγής: Ιωάννα Αδάμ
  • Στο ρόλο της Μπερνάρντα Άλμπα η Αιμιλία Υψηλάντη
  • Πρωταγωνιστούν: Νεκταρία Γιαννουδάκη, Ιωάννα Αγγελίδη, Αλεξάνδρα Κουλούρη, Δάφνη Καμμένου, Μαρία Σαρέλη, Φλώρα Καραβελατζή
  • Επικοινωνία-Προβολή: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου
  • Διεύθυνση παραγωγής: Άρτεμις Υψηλάντη-Ναπολέων
  • Φωτογραφίες-Τρέιλερ: Πάτροκλος Σκαφίδας
    Γραφιστική επιμέλεια: Άρης Σομπότης
  • Παραγωγή: Καλλιτεχνική Εταιρεία «Αργώ»

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού.

από 12 Απριλίου 2024
κάθε Παρασκευή & Σάββατο στις 21.00
και κάθε Κυριακή στις 20.00

τιμές εισιτηρίων:
€ 15 (γενική είσοδος)
€ 12 (μειωμένο)

προπώληση: https://www.more.com/theater/to-spiti-tis-bernarda-alba/

ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΓΩ: Ελευσινίων 13-15, στάση μετρό Μεταξουργείο, τηλ. 21 0520 1684

Διαβάστε ακόμη:

 

 


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΟι ONIRAMA υποδέχονται τους ΜΠΛΕ στο Roof Stage του Gazarte
Επόμενο άρθροΤελευταίες Παραστάσεις για “Το Μυστικό Της Κοντέσσας Βαλέραινας” στον Ελληνικό Κόσμο