Αρχική ΘΕΑΜΑ Αλεξάνδρα Χαραλαμπίδου: “Με γοητεύουν οι άνθρωποι που δεν επαναπαύονται!”

Αλεξάνδρα Χαραλαμπίδου: “Με γοητεύουν οι άνθρωποι που δεν επαναπαύονται!”

Αλεξάνδρα Χαραλαμπίδου: “Με γοητεύουν οι άνθρωποι που δεν επαναπαύονται!”

Η Αλεξάνδρα Χαραλαμπίδου με αφορμή την επιτυχημένη πορεία της παράστασης “Γυναίκες στο Ντιβάνι”  στο Θέατρο Αλκμήνη,  σε μια συνέντευξη εφ’όλης της ύλης στο Koitamagazine.gr και στον δημοσιογράφο Πάνο Σταματόπουλο!

Την φετινή θεατρική σεζόν το θεατρόφιλο κοινό σε συναντάει στη παράσταση “Γυναίκες στο Ντιβάνι” της Βούλας Αργυροπούλου σε σκηνοθεσία Σάκη Τσινιάρου, στο Θέατρο Αλκμήνη.  Τι είναι αυτό που έχει γράψει μέσα σου μέσα σε αυτό το έργο;

Το πόσο σύγχρονο δυστυχώς είναι. Αυτά που ζούνε και εξομολογούνται αυτές οι υπέροχες γυναίκες, είναι καταστάσεις που συμβαίνουν ακόμα γύρω μας. Πέρα όμως από αυτή την προσωπική συνειδητοποίηση, πρέπει να αναφέρω ότι μετά από κάθε παράσταση αυτό που γράφεται ανεξίτηλα μέσα μου είναι το πως το εισπράττουν οι θεατές. Τους ευχαριστώ πολύ για όλα τα συναισθήματα που μας ανταποδίδουν!

3 διαφορετικές εξομολογήσεις, 3 διαφορετικές γυναίκες και 3 ιστορίες με κοινό τον πόνο μεταξύ τους.  Μετά από μια απαιτητική παράσταση η οποία απαιτεί έκφραση αρκετών συναισθημάτων,  πως καταφέρνεις και αποφορτίζεσαι και γυρνάς αμέσως στην έξω ζωή; Υπάρχει κάτι από αυτές τις ιστορίες που ως Αλεξάνδρα χτυπάει την καρδιά σου λίγο πιο έντονα;

Θα σας φανεί περίεργο αλλά με αυτές τις γυναίκες ζω 24 ώρες την ημέρα. Κάθε μέρα. Μετά την παράσταση τις νιώθω λίγο πιο ενεργές μέσα μου από ότι τις υπόλοιπες ώρες οπότε η αποφόρτιση είναι σταδιακή. Βοηθάει η επικοινωνία με το κοινό μετά το τέλος της παράστασης. Η αγκαλιά από τους δικούς μου όταν γυρνάω σπίτι που ηρεμεί και εμένα και τις ηρωίδες μου…

Όλες τους έχουν μια πολύ ιδιαίτερη σχέση με τις μητέρες τους. Όποτε λοιπόν αναφέρονται σε αυτήν, η καρδιά μου σταματάει για λίγο. Ίσως γιατί μου θυμίζει την εξαιρετική σχέση που έχω με την δική μου μητέρα και μου θυμίζει πόσο τυχερή είμαι. Και φυσικά η επιβεβαίωση μέσα από τις ιστορίες τους ότι η μητρότητα είναι ένστικτο πέρα και έξω από την τεκνοποίηση.

Το θέατρο όλα αυτά τα χρόνια που ασχολείσαι ενεργά με αυτό,  αποτέλεσε για σένα ψυχοθεραπεία μαλακώνοντας δύσκολες στιγμές αλλά και ανασφάλειες του παρελθόντος;

Για να χτίσεις έναν ρόλο, πρέπει να σκάψεις βαθιά μέσα σου. Φυσικά αυτή η διαδικασία ξεσκέπασε τραύματα που έχουμε την τάση και ανάγκη πολλές φορές να θάψουμε για να επιβιώσουμε. Με θεωρώ από τους τυχερούς γιατί μέσω της δουλειάς μου και αυτής της μαγικής και επίπονης διαδικασίας έμαθα καλύτερα τον εαυτό μου. Τον συμπόνεσα, τον κατάλαβα, τον κανάκεψα, τον μάλωσα και τελικά τον αγάπησα περισσότερο. Τώρα που το σκέφτομαι, το λες και λίγο ψυχοθεραπεία! ( Γέλιο)

Η μυθοπλασία στο γυαλί βιώνει μια σημαντική άνοδο με τις σειρές των τελευταίων τριών χρόνων να κέρδισαν το στοίχημα της τηλεθέασης και να έφεραν έναν διαφορετικό αέρα στον τηλεοπτικό μηχανισμό ενώ φέτος παρατηρούμε ένα μεγάλο αριθμό σειρών  στο πεδίο. Παρακολουθείς καθόλου  τηλεόραση  και αν ναι έχεις ξεχωρίσει κάποια νέα δουλειά;

Η αλήθεια είναι ότι ενώ αγαπώ πολύ την τηλεόραση, λόγω χρόνου δεν παρακολουθώ όλα αυτά που θα ήθελα. Και σαν θεατής και σαν ηθοποιός. Όσο προλαβαίνω λοιπόν δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω ότι υπάρχουν εξαιρετικές σειρές, ξεκινώντας από την θεματολογία έως το καλλιτεχνικό τους αποτέλεσμα. Ενδεικτικά θα αναφέρω, το Κάνε ότι κοιμάσαι στην ΕΡΤ, τις Ψυχοκόρες και την Μάγισσα στον ΑΝΤ1, Το προξενιό της Ιουλίας στον ALPHA, Το Ναυάγιο στο MEGA , το Έτερος Εγώ και τις 17 Κλωστές στον Cosmote tv. 

Ερχόμενοι στα δεδομένα που επικρατούν στο χώρο,  η ανασφάλεια συνεχίζει να υφίσταται στο επάγγελμα ενώ τα κακώς κείμενα όπως οι ματαιώσεις παραγωγών αλλά και τα χρωστούμενα των δεδουλευμένων στους ηθοποιούς δυστυχώς ταλανίζουν ακόμα την δουλειά.  Πώς διαχειρίζεσαι αυτές τις συμπεριφορές αλλά και τον ανταγωνισμό που πολλές φορές υπάρχει στο επάγγελμα αλλά και μια δύσκολη ή προβληματική συνεργασία  που μπορεί να προκύψει;

Νομίζω ότι όλα όσα αντιμετωπίζουμε είναι αποτέλεσμα δράσης – αντίδρασης. Θέλω να πω ότι είμαστε και εμείς μέρος του προβλήματος. Προσπαθώ να γίνω και μέρος της λύσης. Το πρώτο βήμα λοιπόν για μένα είναι η αποδοχή ότι κάνω και εγώ λάθος και η προσπάθεια να το αλλάξουμε όσο περνάει από το χέρι μας. Με λίγα λόγια να πάψω να υπομένω σιωπηλά. Πιστεύω ότι για όλα υπάρχει τρόπος και ότι το ενδιαφέρον, η ενεργή συμμετοχή και ο διάλογος μπορούν να κάνουν τον κόσμο λίγο καλύτερο.

Αν έπρεπε να δώσεις τώρα μια συμβουλή στον εαυτό σου τότε όταν ξεκινούσες σε αυτή την δουλειά θα ήταν;

Έχω επιλέξει από τότε που κατάλαβα τον εαυτό μου να ζω την ζωή μου μετανιωνοντας για πράγματα που έχω κάνει και όχι να αναρωτιέμαι τι θα γινόταν αν είχα επιλέξει κάτι άλλο. Πάντα ρισκαρα και αγαπώ εξίσου τα “λάθη” μου όσο και τις επιτυχημένες επιλογές μου. Να μην σου πω ότι ίσως αγαπώ τα “λάθη” μου λίγο περισσότερο.

Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Μάλλον λοιπόν θα με συμβούλευα να ακολουθήσω την καρδιά μου και το ένστικτο μου, όπως έκανα και κάνω ούτως ή άλλως δηλαδή.

Τι είναι αυτό που αναζητάει η Αλεξάνδρα στην καλλιτεχνική της  καριέρα; Δίνεις μεγαλύτερη σημασία στη βαρύτητα των έργων ή στο επιτελείο των ανθρώπων που απαρτίζουν μια δουλειά και το κατά πόσο σε εμπνέουν και ταιριάζεις μαζί τους;

Είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων που διαφέρει από πρόταση σε πρόταση και από επιλογή σε επιλογή. Στην βάση του όμως έχει να κάνει με τον άνθρωπο. Πιστεύω πολύ στον άνθρωπο, στην ενέργεια που εκπέμπει, στην αύρα του. Όλα ξεκινούν από αυτόν. Μάλλον λοιπόν οι αποφάσεις μου είναι ανθρωποκεντρικές και μέχρι τώρα πρέπει να αναγνωρίσω ότι έχω την τύχη να δουλεύω με πολύ εμπνευσμένους συνεργάτες.

Το τελευταίο διάστημα έγινε γνωστό ότι σε ακροάσεις του χώρου, κύριο task για τους υποψήφιους αποτέλεσε ο αριθμός των followers που μετρούν στα social media. Πώς κρίνεις όλη αυτή την κατάσταση αλλά και το γεγονός ότι μπορεί να επιλεχθούν άτομα για μία δουλειά λόγω της δημοφιλίας που έλαβαν από κάποιο άλλο πρόγραμμα;

Θα σου πω ότι έκανα λογαριασμό στο Tik Tok γιατί ήθελε η μαμά μου να μου στέλνει video! Χαχαχα. Αν λοιπόν για να βρω δουλειά είναι σημαντικοί οι  followers, μάλλον με βλέπω άνεργη!!!

Είναι μία πραγματικότητα που φυσικά με ενοχλεί αλλά όπως σου είπα και πριν πιο πολύ με ενοχλεί που στηρίζεται αμφίδρομα! Είναι τραγικό αντί να χρησιμοποιούμε τα social media σαν ένα επιπλέον εργαλείο, να έχουμε χάσει το μέτρο και εν τέλει να μας “χρησιμοποιούν” αυτά.

Σήμερα στην ζωή σου χωράει ένα νέο καλλιτεχνικό όνειρο; Ονειρεύεσαι μέσα ρόλους , projects και συνεργασίες με ανθρώπους που θα ήθελες να βρεθείς στο μέλλον ή προτιμάς να ζεις το τώρα αφήνοντας όποιο μακροπρόθεσμο σχέδιο η σκέψη στην άκρη;

Κάνω πάντα όνειρα!!! Και κάνω πολλά και μεγάλα!!! Η ζωή είναι πολύ μικρή για να ζούμε μόνο στο σήμερα. Στην ζωή χωράνε όλα! Είναι επιλογή να τα θέλουμε όλα!

Στη σημερινή εποχή σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο τι είναι αυτό που σε γοητεύει,  σε κάνει να ελπίζεις και σε τροφοδοτεί και τι αυτό που σε απωθεί;

Με γοητεύουν οι άνθρωποι που δεν επαναπαύονται! Που έχουν ” τσακωθεί” με τα δεδομένα! Που παθιάζονται και θέλουν να πάνε πιο ψηλά, πιο πέρα! Σε όλα τα επίπεδα. Αυτοί τροφοδοτούν και την δική μου ορμή σε όλα τα επίπεδα, είτε καλλιτεχνικά είτε προσωπικά. Με απογοητεύει που δεν είναι περισσότεροι! Στο δικό μου κόσμο δεν σου κρύβω ότι λαχταράω να ήταν όλοι!

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια; Υπάρχουν συζητήσεις για νέα projects; Η συμμετοχή σου σε μια τηλεοπτική σειρά θα ήταν κάτι που θα σ’ ενδιέφερε;

Εννοείται!!! Σου είπα δεν παίρνω τίποτα δεδομένο και δεν εφησυχάζομαι ποτέ!!! Όσο για την τηλεόραση, που την φλέρταρα λίγο στην αρχή της καριέρας μου, είναι μια σχέση που έχει καθυστερήσει λίγο να ξεκινήσει αλλά όταν μου προταθεί, έχω την αίσθηση ότι θα είναι μια σχέση ζωής και την περιμένω πως και πως!!!

Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο και την πρόταση!

Με εκτίμηση
Αλεξάνδρα Χαραλαμπίδου 

Τελευταίες 2 Παραστάσεις

Δευτέρα 11 / 3  στις 18:30 Τρίτη 12 /3 στις 21:00

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Τι κάνει μια γυναίκα μάνα; Τι γίνεται όταν της θίγεται το μητρικό της φίλτρο; Πως επηρεάζεται από τη δική της μητέρα; Πως αντιδρά στην βία σε ένα παιδί ακόμη κι αν δεν είναι δικό της; Ακόμη κι αν δεν έχει γεννηθεί; Πως καθορίζουν τη ζωή της τα κοινωνικά στερεότυπα;

Τρεις διαφορετικές γυναίκες. Τρεις διαφορετικές εξομολογήσεις. Τρεις διαφορετικές οπτικές.

Κατά βάθος μια γυναίκα. Η γυναίκα που στον πυρήνα της είναι μάνα. Ανεξάρτητα αν κοινωνικά είναι. Το μητρικό φίλτρο που μας συνδέει όλες ανεξάρτητα από την επιλογή να γίνουμε μάνες. Ανεξάρτητα από την αποδοχή ή όχι του να μπορούμε βιολογικά να τεκνοποιήσουμε.

Η επιβίωση μιας γυναίκας σε μια πατριαρχική κοινωνία. Η επιβίωση μιας γυναίκας σε έναν κόσμο γεμάτο κοινωνικά στερεότυπα. Η διαμόρφωση μιας γυναίκας γαλουχημένης σε ένα περιβάλλον συναισθηματικών εκβιασμών. Συναισθηματικής κακοποίησης. Υποταγής.

Η έκρηξη και η αντίδραση. Γιατί το μητρικό φίλτρο είναι ένα ένστικτο που δεν τιθασεύεται. Δεν μπαίνει σε καλούπια. Δεν υποκύπτει σε καθωσπρέπει συμπεριφορές, κι όταν προσβάλλεται, έχει απρόβλεπτες συνέπειες.

Σκηνοθετικό σημείωμα

Μεγαλώνοντας στην επαρχία και σε μία γυναικοκρατούμενη οικογένεια έχοντας πέντε αδελφές, πάντα παρατηρούσα και προσπαθούσα να αποκωδικοποιήσω τη γυναικεία φύση σχετικά με τη θέση της στην κοινωνία. Οι κοινωνικές απαιτήσεις για μια γυναίκα, και οι συνέπιες για την ίδια όταν δεν τις εκπληρώνει. Το βάρος που κουβαλάνε μεγαλώνοντας σε έναν κόσμο που ακόμη απαιτεί και θεωρεί δεδομένο από αυτές να ανταπεξέρχονται σε στερεότυπα. Τη φυσική τους τάση να δημιουργούν ζωή, να την προστατεύουν, και να αντιδρούν σε οποιαδήποτε μορφή βίας ως προς αυτήν. Ακόμη και σε ένα περιβάλλον φαινομενικής χειραφέτησής τους, ή απόλυτης υποταγής τους σε αυτό, κάποια στιγμή το μητρικό φίλτρο που συνεπάγεται προστασία αυτών των αθώων ψυχών, εκρήγνυται και οδηγεί τις πράξεις τους.

Σάκης Τσινιάρος

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ «ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΟ ΝΤΙΒΑΝΙ», βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο.

Είδος θεατρικού : Δραματοποιημένη λογοτεχνία.

Πρώτη Παράσταση: 22/01/2024 στο θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ.

Συγγραφέας : Βούλα Αργυροπούλου

Σκηνοθεσία- Διασκευή κειμένου : Σάκης Τσινιάρος.

Δραματουργική επεξεργασία : Αλεξάνδρα Χαραλαμπίδου.

Ερμηνεία : Αλεξάνδρα Χαραλαμπίδου, Σάκης Τσινιάρος.

Βοηθός Σκηνοθέτη : Μάρω Χαραλαμπίδου.

Μουσική : Αχιλλέας Στέλιος.

Σκηνικά – Κοστούμια : LiwLiwX.

Σχεδιασμός Φωτισμού : Δημήτρης Χρισταράς.

Εικαστικά : Μαίρη Πανδή.

Μακιγιάζ – Κομμώσεις : Γιώργος Καρδάτος.

Φωτογράφηση προγράμματος , αφίσας και τρέιλερ παράστασης: Νίκος Χατζηβασιλείου.

Δημόσιες Σχέσεις : Χρύσα Ματσαγγάνη.

Στούντιο ηχογράφησης : JUKEBOOKS.

Έκδοση Προγράμματος : ΚΑΚΤΟΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ.

Παραγωγή: Light on Stage

 


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΜαριλένα Μπαρταλούτσι: “Όταν αντί για την ικανότητα κυνηγάς «αριθμούς» δεν σέβεσαι την τέχνη”
Επόμενο άρθροΠάνος Λουκαίδης: “Αναζητώ την αμοιβαία αξία και δέσμευση σε κάθε συνεργασία”