Ο ταλαντούχος ηθοποιός Τάσος Πυργιέρης, μιλάει στο Koita-magazine για την παράσταση ”Κούρσα Γκρέκα” που σκηνοθετεί στο Ιστορικό Αρχείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς.
Ηθοποιός με πηγαίο ταλέντο, σπουδαίες συνεργασίες και πολλές επιτυχίες στο θέατρο και την τηλεόραση.
Με τον σεβασμό, το ήθος και την αγάπη του για την υποκριτική κάνει πάντα δουλειές που ξεχωρίζουν και κερδίζουν το κοινό. Μία από αυτές φαίνεται πως είναι και η παράσταση ”Κούρσα Γκρέκα’’.
Τα τεκμήρια του Ιστορικού Αρχείου ΠΙΟΠ γίνονται οι «φωνές» που οδηγούν στην παράσταση «Κούρσα Γκρέκα», με τη δραματουργία να αξιοποιεί τμήματα ιστορικών αρχείων αντίστοιχων βιομηχανιών και να περιλαμβάνει πρωτότυπα τεκμήρια, μαρτυρίες ειδικών και συμπεράσματα ερευνητών, παλιά ελληνικά μοντέλα, καινοτόμους μηχανικούς, τις δυσκολίες και τις επιτυχίες του κλάδου του ελληνικού αυτοκινήτου, σε ένα ιλαρό τελικά σκηνικό αποτέλεσμα.
Με την παράσταση δίνεται η ευκαιρία στο κοινό να επισκεφτεί τον χώρο του Αρχείου, να εξοικειωθεί με τις αρχειακές πηγές, και να ταξιδέψει στο βιομηχανικό παρελθόν της Ελλάδας με «όχημα» μια ιστορία. Μια σειρά από παράλληλες δράσεις επεκτείνουν τη συζήτηση γύρω από το «ελληνικό αυτοκίνητο», ολοκληρώνοντας τη διαδρομή της παράστασης.
”Κούρσα Γκρέκα’’. Μίλησε μου λίγο γι’αυτή την πρωτότυπη παράσταση που σκηνοθετείς κι ανεβαίνει στο Ιστορικό Αρχείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς.
Ήθελα από καιρό να φτιάξω μία παράσταση που την θεματολογία της δεν την είχε ακουμπήσει κανένας παραστατικά έως τώρα.
Ποιο ήταν το έναυσμα που σε ώθησε να καταπιαστείς με ένα τέτοιο θέμα;
Το έναυσμα το πήρα από την επίσκεψη μου το 2015 στο ιστορικό αρχείο του ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς. εκεί φυλάσσονται ιστορικά ντοκουμέντα , αρχεία επιχειρήσεων της μεταπολεμικής περιόδου που δραστηριοποιήθηκαν σε διάφορους τομείς της Ελληνικής βιομηχανίας. Ένας από αυτούς ήταν και ο άγνωστος στους περισσότερους από εμάς κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πόσο δύσκολος είναι ο τρόπος προσέγγισης ενός τέτοιου θέματος; Είναι θα λέγαμε και μία συνάντηση παρόντος-παρελθόντος;
Στοίχημα για μένα ήταν να αναδείξω όλα αυτά τα ιστορικά ντοκουμέντα σε μία παράσταση που δεν θα ήταν αδιάφορη, αλλά διδακτική σε αυτούς που ήθελαν να μάθουν. Γι’ αυτό και επέλεξα δραματουργικά πέντε γνώριμα πρόσωπα από το παρελθόν. Πρόσωπα που θα μπορούσες να συναντήσεις στη γειτονιά που γεννήθηκες, στα συνοικιακά αναψυκτήρια της εποχής που διασκέδασες ,στις ελληνικές ταινίες που αγάπησες.
Εκμεταλλευόμενος έτσι την επιστημονική γνώση της Λένας Μπενέκη, την σπιρτάδα του συγγραφέα Δημήτρη Μπαμπίλη, καθώς και το ταλέντο των πέντε αυτών χαρισματικών ηθοποιών Γεράσιμο Μιχελή ,Τζούλη Σούμα, Λευτέρη Βασιλάκη, Χρήστο Καπενη και Φρόσω Μάνη. Έφτιαξα μία ανάλαφρη ιστορία γεμάτη σεβασμό στην ελληνική επιχειρηματική ιστορία. Ευχαριστώ μέσα απ’ την καρδιά μου για την εμπιστοσύνη που έδειξαν στο πρόσωπό μου.
Είσαι από τους ανθρώπους που κάνουν αισιόδοξες σκέψεις για το μέλλον ή σε φοβίζει αυτό και στέκεσαι στα γεγονότα που διαδραματίζονται;
Πάντα σκέφτομαι θετικά αλλά δυστυχώς οι εξελίξεις προσπερνούν την επιθυμίες μου.
Με ποιο αγαπημένο σου μότο για τη ζωή, θα ήθελες να κλείσει η κουβέντα μας;
Μότο ζωής μου είναι ότι η πίστη σε αυτό που πρεσβεύεις σε αυτό που υπηρετείς με συνέπεια, χωρίς εκπτώσεις, αυτό θα σε οδηγήσει στην επιτυχία, στην ολοκλήρωση.