Αρχική ΘΕΑΜΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ZANTE DILEMMA:”Βάζουμε όρια σε εκείνους που δεν έχουν μελετήσει  τις παραγωγές μας”

ZANTE DILEMMA:”Βάζουμε όρια σε εκείνους που δεν έχουν μελετήσει  τις παραγωγές μας”

Zante Dilemma

ZANTE DILEMMA:”Βάζουμε όρια σε εκείνους που δεν έχουν μελετήσει  τις παραγωγές μας”

Η μουσική τους πορεία όλα αυτά τα χρόνια έχει καταφέρει να  ξεχωρίσει στις καρδιές του κόσμου με την άρτια αισθητική και την ποιότητα να  συνοδεύουν κάθε νέο μουσικό τους βήμα .

Ο Κώστας Εφέπουλος, συνθέτης και ερμηνευτής του συγκροτήματος Zante Dilemma, σε μια αποκλειστική συνέντευξη στον Πάνο Σταματόπουλο και στο Koitamagazine.gr μιλώντας για την πρόσφατη ολοκληρωμένη κυκλοφορία του νέου άλμπουμ “Ηλεκτρική Βροχή”,  την περίοδο της ακινησίας και των  lockdown αλλά και τις κακοποιητικές συμπεριφορές που ήλθαν στο φως της δημοσιότητας στον καλλιτεχνικό χώρο.  Ακόμη ο ίδιος μιλάει για την ιστορία πίσω από την παρ’ ολίγο συμμετοχή του συγκροτήματος στην  Eurovision το 2011 αλλά και τις μελλοντικές συναυλίες των Zante Dilemma.

Το 5ο σας ολοκληρωμένο album που έχει τίτλο “Ηλεκτρική Βροχή”, είναι ένα μοναδικό μουσικό ανθολόγιο που περιλαμβάνει όλες τις μεγάλες σας επιτυχίες των τελευταίων χρόνων, αλλά και ακυκλοφόρητο υλικό με το πρώτο radio single μέσα από το νέο σας album, είναι η διασκευή στο κλασσικό και αγαπημένο τραγούδι “Κάτι Να Γυαλίζει” του Βασίλη Καζούλη.

Μιλήστε μας λίγο για αυτή τη νέα δουλειά, τι είναι αυτό που σας παρακίνησε να πραγματοποιήσετε αυτή την κυκλοφορία και τι σχόλια έχετε λάβει μέχρι στιγμής από το κοινό;

Χρειάστηκαν 2 χρόνια περίπου για να ολοκληρωθεί το τελευταίο μας album  «Ηλεκτρική Βροχή». Είχαμε άπλετο  χρόνο λόγω του lockdown, να πειραματιστούμε πάνω στους ήχους,και να παρουσιάσουμε ίσως την πιο ολοκληρωμένη ηλεκτρονική μας δουλειά. Βέβαια φροντίσαμε να μη λείψουν και τα κλασσικά όργανα από την παραγωγή. Τα σχόλια ήταν θετικά. Πολλοί φίλοι των ZANTE DILEMMA ισχυρίζονται πως η «Ηλεκτρική Βροχή» είναι η πιο ολοκληρωμένη μας δουλειά. Πιστεύω όμως πως ακόμα έχουμε πολλά περιθώρια βελτίωσης. Πιστεύω πως η μουσική είναι ένας κόσμος ανεξερεύνητος και θέλουμε πολλούς αιώνες ακόμα, για να τον ανακαλύψουμε.

ZANTE DILEMMA – Ηλεκτρική Βροχή (Digital Cover)

Τα τελευταία δύο χρόνια ολόκληρος ο καλλιτεχνικός κλάδος ζορίστηκε σε μεγάλο βαθμό με τις παραγωγές και τις μουσικές συναυλίες να βίωσαν δύσκολες στιγμές στο βιοποριστικό κομμάτι.  Πώς ήταν για εσάς αυτή η περίοδος της ακινησίας και πώς είναι η επιστροφή μετά από δύο χρόνια  στην ενεργό δράση;

Σ’ αυτόν τον «αόρατο εχθρό» οι επιλογές ήταν περιορισμένες. Κανένας δεν μπορούσε να μας απαγορεύσει να κλειστούμε στο στούντιο και να δουλεύουμε σκληρά κάνοντας τη νύχτα μέρα. Στη μουσική πάντα πίστευα πως οι εμπνευσμένες δουλειές αναπαράγονται πιο εύκολα μέσα από δύσκολες και σκληρές καταστάσεις. Πρέπει να γίνει ο διαχωρισμός από τους «διασκεδαστές» και τους εργάτες της μουσικής. Πρέπει να δώσεις  χώρο στον τομέα που ανήκεις. Αυτή είναι μια θέση επιλογής, να εξαντλήσεις και τα τελευταία ποιοτικά σου στοιχεία, ή να μπεις στο στούντιο και να τελειώσεις μια παραγωγή σε 2 ώρες.

Τη τελευταία δεκαετία η δισκογραφία έχασε την αίγλη που είχε τα καλά χρόνια που γνώρισε τη δεκαετία του 90. Σήμερα πώς κρίνετε το μουσικό πεδίο της χώρας; Τι ξεχωρίζετε στο ραδιόφωνο και στις φωνές της νέας γενιάς;

Έχει περάσει ανεπιστρεπτί ο ρομαντισμός της εποχής, όπου ίδρωναν τα δάχτυλα σου κρατώντας το βινύλιο ή το cd , από το δισκάδικο μέχρι  να φτάσεις στο σπίτι με  αγωνία για να το ακούσεις. Μετά το νέο κύμα και το ξέσπασμα των έντεχνων παραγωγών, έγινε η εισβολή της βιομηχανίας της πίστας. Οι έντεχνοι επαναπαύθηκαν στις δάφνες τους, χωρίς να υπολογίσουν το lobby  της «πίστας», που οργανωμένα τους πέταξε στο περιθώριο. Η παρακμή της ποιότητας ήταν αναμενόμενη κι έτσι  φτάσαμε στο σημείο, να ανεχόμαστε και να κουράζουμε τα αυτιά μας με όλη αυτή την ηχορύπανση. Όλο αυτό είναι ένα έγκλημα για τις νέες γενιές που ακολουθούν και σύντομα θα βρούμε μπροστά μας το αποτέλεσμα.

Στις επαγγελματικές προτάσεις που δέχεστε και επεξεργάζεστε, υπάρχει κάτι που θα απορρίπτατε κατευθείαν;  Βάζετε όρια στη δουλειά σας;

Κατά κύριο λόγω από αυτούς που μας προτείνουν μια συνεργασία ζητάμε να είναι γνώστες της εικοσαετούς πορείας μας και το είδος της μουσικής που εκπροσωπούμε. Βάζουμε όρια σε εκείνους που δεν έχουν μελετήσει  τις παραγωγές μας. Δεν υπάρχει σνομπισμός, αντίθετα μάλιστα οι ZANTE DILEMMA έχουν δώσει βήμα και μικρόφωνο σε πάρα πολλούς νέους καλλιτέχνες, όπως όλοι γνωρίζουν. Νομίζω πως είναι έντιμο να δίνεις τη σκυτάλη σε νέους οραματιστές, ειδικά σε εκείνους που μας προσεγγίζουν με σεβασμό και εκλείπει η έπαρση.

Τι είναι αυτό που μέχρι και σήμερα σας γοητεύει στη δουλειά σας και τι είναι αυτό που σας απωθεί;

Αυτό που μας γοητεύει στη δουλειά μας ή καλύτερα στο λειτούργημα μας, είναι κάποιες εμπνευσμένες στιγμές όπου ανακαλύπτουμε έναν ευρηματικό στοίχο, ή μια μελωδία που είναι φορτισμένη συγκινησιακά. Αν δεν τρομάξω με έναν νέο ήχο, δεν προχωρώ στην παραγωγή. Δεν γράφουμε μουσική για να γεμίσουμε τις σκοτωμένες ώρες μας στο στούντιο. Αυτό που απεχθάνομαι είναι η ετοιματζίδικη δουλειά, όταν κάποιοι  παίρνουν έτοιμους ήχους από το internet, κολλάνε και ένα beat και με 5 λέξεις αναπαράγουν ένα τραγούδι. Για παράδειγμα λυπάμαι πολύ για κάποιους ράπερ ή τράπερ που γράφουν στίχους ενώ το λεξιλόγιο τους δεν υπερβαίνει τις 180 λέξεις. Αν δεν ζυμωθείς με Εμπειρίκο, Χριστιανόπουλο, Κέρουακ, Σύλβια Πλάθ, Άλαν Γκίνσμπεργκ, Καρυωτάκη, Φράνκ Οχάρα, τότε είναι καλύτερα να πας σπίτι σου, από το να μεταδίδεις στους νέους 8 λέξεις και δέκα μπινελίκια. Όλο αυτό δεν ωφελεί και αναπαράγει φτωχά μηνύματα χωρίς καμιά ουσιαστική μουσική ή στιχουργική υπόσταση.

Η συνεργασία μας με τους Onyx  στη παραγωγή  «When the music dies», που θα κυκλοφορήσει σε λίγο καιρό, είναι μια απάντηση των ZANTE DILEMMA σε ορισμένους τράπερ που ήρθαν στο πάρτυ απρόσκλητοι. Οι παραγωγές μας προσελκύουν μουσικούς παγκόσμιου βεληνεκούς και αυτό μας κάνει να νιώθουμε πως η σκληρή μας δουλειά βρίσκει αντίκρισμα.

Zante Dilemma & Onyx

Τα τελευταία δύο χρόνια παρατηρείται ότι η ομάδα της ΕΡΤ  επιλέγει νέες φωνές με  διαφορετικό ρεπερτόριο που θα ήθελαν να δοκιμαστούν στη σκηνή της  Eurovision.  Θα ήσασταν θετικοί σε μια μελλοντική πρόταση για τον διαγωνισμό;

Οι ZANTE DILEMMA έχουν πικρή πείρα σε ότι αφορά το διαγωνισμό της Eurovision. Το τραγούδι μας  «Look up don’t  cry»,το 2011 , έγινε το μήλον της Έριδος  για την επιτροπή της ΕΡΤ την περίοδο εκείνη. Αποτέλεσμα να παραιτηθεί η επιτροπή και να γίνει ένα μεγάλο μπάχαλο άνευ προηγουμένου. Το τραγούδι ήταν έτοιμο να διεκδικήσει μια σημαντική θέση στην Ευρώπη. Δεν θέλω να προεκταθώ σε λεπτομέρειες. Ακούστε μόνοι σας την παραγωγή. Υπάρχει στο  youtube. Ήταν ένα τραγούδι που ένωνε 6 δεκαετίες του διαγωνισμού. Θέλει ομαδική κρίση, ή έναν διαφανή διαγωνισμό για να ξεχωρίσει ένα τραγούδι. Δεν μπορεί ένα  lobby  ανθρώπων να αποφασίζουν μόνοι τους.

Τον τελευταίο ενάμιση μήνα είδαν στο φως της δημοσιότητας σοβαρές καταγγελίες ανθρώπων του καλλιτεχνικού χώρου οι οποίοι βίωσαν κακοποιητικές συμπεριφορές και προβληματικές συνεργασίες.  Πώς νιώσατε όλο αυτό το διάστημα με τα όσα ακούστηκαν στο ελληνικό #metoo;

Η δύναμη της εξουσίας σε οποιονδήποτε επαγγελματικό χώρο, πρέπει να ελέγχεται με αξιοκρατικά  κριτήρια. Η ασυδοσία των ισχυρών πρέπει να τιμωρείται. Το ζούμε καθημερινά στο πετσί μας. Όταν  δοθεί εξουσία σε άτομα μα χαμηλό ηθικό και πνευματικό υπόβαθρο, τότε πληρώνουμε όλοι το αντίτιμο του ρατσισμού και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Έχω την εντύπωση πως το κίνημα  #metoo  έδωσε  για πρώτη φορά την ευκαιρία στους αδύναμους να εκφραστούν και να φρενάρουν ακραίες συμπεριφορές που τσαλακώνουν συνειδήσεις και αλλοιώνουν αυτονόητα  δικαιώματα ζωής.

Τι όνειρα έχετε για το μέλλον; Υπάρχουν καλλιτεχνικά απωθημένα που θα θέλατε να πραγματοποιήσετε; Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Όπως πριν λίγα χρόνια φωταγωγήσαμε με lazer τα Μετέωρα, θέλουμε και τώρα να στήσουμε σε ορισμένα ιστορικά σημεία συναυλίες με την ονομασία «ZANTE DILEMMA – THE SOUND AND LIGHT REVOLUTION». Θα  θέλαμε να ντύσουμε με ήχους και φώτα τους χώρους αυτούς, δίνοντας την ευκαιρία στους φίλους μας να απολαύσουν ένα  υπερθέαμα μουσικής και χρωμάτων. Έχουμε  στο πλευρό μας την  PLUS REC και τον Χάρη Πρώϊο που τον ευχαριστούμε γι’ αυτό το δύσκολο εγχείρημά μας .

Οι ZANTE DILEMMA σας ευχαριστούν για την πρόσκληση σε αυτή τη συνέντευξη και για τις εύστοχες ερωτήσεις σας.

Zante Dilemma – Ηλεκτρική Βροχή (Fb cover)

ZANTE DILEMMA – Ηλεκτρική Βροχή (New Album)

Κυκλοφορεί από την Plus Rec | Διανομή: Panik Records

 

Οι ZANTE DILEMMA συνεχίζουν ακούραστα την δημιουργική τους πορεία και μας παρουσιάζουν το 5ο τους ολοκληρωμένο album που έχει τίτλο “Ηλεκτρική Βροχή”, ένα μοναδικό μουσικό ανθολόγιο που περιλαμβάνει όλες τις μεγάλες τους επιτυχίες των τελευταίων χρόνων, αλλά και ακυκλοφόρητο υλικό!

Το πρώτο radio single μέσα από το νέο τους album, είναι η διασκευή στο κλασσικό και αγαπημένο τραγούδι “Κάτι Να Γυαλίζει” του Βασίλη Καζούλη, που μας εξέπληξε με την φρεσκάδα του! Καθώς προχωράμε στην ακρόαση των υπόλοιπων τραγουδιών, θα συναντήσουμε τις μεγάλες επιτυχίες “Απόψε Πετάς” & “Χριστίνα (Version 2021)”, μια νέα εκδοχή του “Θα Σε Περιμένω” αλλά και νέες μοναδικές συνθέσεις, όπως το καταπληκτικό ντουέτο του Κώστα Εφέπουλου με την Όλγα Βουτσινά στο τραγούδι “Τι Είναι Αυτό”,  την υπεροχή δυναμική μπαλάντα “Μην Φοβηθείς” καθώς και τα αγγλόφωνα dance track “Where Do you Fly”, “The Secret” (Solid Drop Remix) και “Thank you Giannis”!

Οι ZANTE DILEMMA με το νέο τους album “Ηλεκτρική Βροχή”, μας χαρίζουν για ακόμα μια φορά καθάριες μελωδίες, που λειτουργούν ως βάλσαμο της ψυχής και του μυαλού και σίγουρα από την πρώτη ακρόαση του θα σιγοτραγουδήσουμε όλοι μας πολλά από τα τραγούδια τους!

Ακούστε το album “Ηλεκτρική Βροχή”

YouTube Link: https://bit.ly/3L2cBO2

ZANTE DILEMMA

Facebook page: https://www.facebook.com/zantedilemma.band

Instagram: https://www.instagram.com/zantedilemma_official

Δείτε ακόμη: Μάθε την ηλικία του Δημήτρη Ήμελλου και λεπτομέρειες από την ζωή του

Διαβάστε ακόμα:

 

 

 


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθρο«Μαύροι κύκνοι»: Η Θεοφανία Ανδρονίκου Βασιλάκη παρουσίασε το βιβλίο της [φωτογραφίες]
Επόμενο άρθροGorgeous Gouri! Το ΥΓΡΟ LIFTING!