Αρχική RETROLOVERS Retro Σαν Σήμερα Σαν σήμερα, έφυγε από κοντά μας η Γκιζέλα Ντάλι

Σαν σήμερα, έφυγε από κοντά μας η Γκιζέλα Ντάλι

Σαν σήμερα έφυγε από κοντά μας η Γκιζέλα Ντάλι

Σαν σήμερα, έφυγε από κοντά μας η Γκιζέλα Ντάλι

Η Γκιζέλα Ντάλι ή Αδαμαντία Μαυροειδή, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στην Αθήνα στις 23 Αυγούστου του 1937. Σπούδασε στη σχολή χορού Ανωμερίτου, στη σχολή «Καλών Τεχνών» και στη δραματική σχολή «Εθνικού Ωδείου». Έγινε γνωστή στις δεκαετιες του ’60 και ’70 κυρίως από τον κινηματογράφο και το τύπο της νέας κοπέλας που προκαλεί τους άντρες με τα νάζια της και την ομορφιά της. Δυστυχώς αποσύρθηκε νωρίς από τον καλλιτεχνικό χώρο. Το 1976 γύρισε την τελευαταί της ταινία. Από εκεί και ύστερα μετά το διαζύγιο της με τον Ντίμη Δαδήρα μετακόμισε μόνιμα στη Νάξο – την πατρίδα της από τη μεριά της μητέρας της – όπου ανέπτυξε και πολιτιστική δραστηριότητα.

1962-1-23 Φαντασία, 127 (3)

Η αρχή της καριέρας της

Το ντεμπούτο της στο κινηματογράφο το έκανε με την ταινία «Ραντεβού στη Βενετία» του σκηνοθέτη Ντίμη Δαδήρα, με τον οποίο και παντρεύτηκε. Από τότε έγινε ο μέντοράς της και γύρισαν επτά ταινίες. Είναι χαρακτηριστικός ο ρόλος της στην ταινία Πολυτεχνίτης και Ερημοσπίτης (1963). Εκεί, στο ξεκαρδιστικό σκετς με τον Θανάση Βέγγο επίδοξο φωτογράφο, η Γκιζέλα Ντάλι ήταν η στριπτιζέζ που τον αναστάτωσε με τις προκλητικές πόζες της, σε σημείο που έπεσε λιπόθυμος.

Υπήρχε μάλιστα και ένας πολύ προκλητικός διάλογος για την εποχή εκείνη που είχε γράψει ο Αλέκος Σακελλάριος:

«Προσοχή και κοιτάτε εδώ» της λέει ο Βέγγος, δείχνοντας της τον φακό. «Θα δω και το πουλάκι, ε;» τον ρωτάει εκείνη για να λάβει την απάντηση: «Αμ έτσι όπως πάμε, θα το δεις και το πουλάκι μου».

 

Η Γκιζέλα Ντάλι, είχει πάντα ρόλους κομπάρσου ή μικρές συμμετοχές σε ταινίες, όπου πάντα υποδυόταν το ωραίο, μοιραίο και σέξι θηλυκό. Από τη δεκαετία του 1970 και με την αρχή της παρακμής για τον εγχώριο κινηματογράφο, η Ντάλι εμφανίστηκε αποκλειστικά σε αισθησιακές ταινίες, μερικές από τις οποίες θεωρούνται cult: «Η Ελληνίδα και ο έρωτας», «Σκάνδαλα στο νησί του έρωτα», «Διεστραμμένοι», «Ο παρθένος», «Έρωτας δίχως σύνορα».

Ο γάμος της με τον Ντίμη Δαδήρα

Ένα χρόνο μετά τον γάμο της με τον Ντίμη Δαδήρα, η Γκιζέλα μένει έγκυος. Επιτέλους το παιδί που ποθούσε τόσο πολύ, μόλις είχε έρθει. Όμως ο Δαδήρας επειδή φοβόταν ότι θα χάσει την στάρ που μόλις είχε δημιουργήσει, την ανάγκασε να αποβάλει και να συνεχίσουν τις ταινίες και το χτίσιμο της καριέρας της.

1962-1-23 Φαντασία , 127 (4) – Copy
Σπάνια φωτογραφία από το γάμο της με τον Ντίμη Δαδήρα

”Αυτό έγινε πολλές φορές. Η αλήθεια είναι ότι πάντα ήθελα ένα παιδί. Όμως για να μην ”χαλάσω” την εικόνα της Γκιζέλας Ντάλι έπρεπε να κάνω εκτρώσεις. Δεν θα πω, πόσες. Απλώς θα πω ότι πόνεσα πολύ για τόσες ζωές που σκότωσα και που ποτέ δεν μπόρεσα να αποκτήσω μία από αυτές. Ίσως ακόμα και τώρα να πληρώνω όλα αυτά που έκανα τότε. Όταν το 1997 βρέθηκα στην εκπομπή τη Ελένης Μενεγάκη, ένα πράγμα την συμβούλεψα: να κάνεις παιδί τώρα που είσαι νέα. Άσε την καριέρα στην άκρη. Το ίδιο συμβουλεύω κάθε γυναίκα. Εγώ ποτέ δεν ολοκληρώθηκα στην γυναικεία φύση μου. Υπήρξα απλώς ενα καλοστημένο σκηνικό του Ελληνικού κινηματογράφου που γρήγορα κατέρρευσε”. Απόσπασμα από συνέντευξή της στο περιοδικό Downtown το 2003.

Γνωρίστηκανε σε ένα πάρτυ την περίοδο των σπουδών της. Έκτοτε την μεταμόρφωσε σε Γκιζέλα Ντάλι. Της ”μάκρυνε” τα μαλλιά, την ανάγκασε να βάφεται σαν ντίβα και να φοράει έντονο ντεκολτέ. Την παρουσίαζε ως Γκιζέλα Ντάλι χωρίς ακόμη να έχει γυρίσει κάποια ταινία. Ήταν η ελληνίδα Μπριζίτ Μπαρντό!

Πώς τελείωσε άδοξα η ”Γκιζέλα Ντάλι”

Το 1974 και ενώ έχει φτάσει μέχρι και την Αμερική για δουλειά σε νυχτερινά κέντρα, αλλά και στο μόντελινγκ, της βρίσκουν καρκίνο λάρυγγος. Η φωνή της κλέινει και τα πάντα γύρω σκοτεινιάζουν. Η καριέρα της έχει ήδη κατρακυλήσει πολύ χαμηλά. Προσπαθεί να βρει γιατρεία και όλοι της λένε πως πρέπει να κόψει τις φωνητικές της χορδές.

1976-3-30 0452

”Έφτασα μέχρι και το μακρινό Θιβέτ. Εκεί κάθισα περίπου έναν χρόνο, γιατί πίστευα ότι με την πειθαρχία και την προσευχή θα υπάρχει αποτέλεσμα. Και τελικά, υπήρξε”. Την ίδια εποχή ο Καματερός χρησιμοποιεί την Γκιζέλα ως διαφημιστικό κόλπο για να πουλήσει το νερό του.

Και ενώ σχεδόν μουγκή προσπαθεί να τα βγάλει πέρα οικονομικά, οι σκηνοθέτες πλέον δεν την βλέπουν ως την εκρηκτική σταρ, αλλά ως σύμβολο του σεξ και της προτείνουν αισθησιακές ταινίες χαμηλού επίπεδου. “Αιμιλία η διεστραμμένη” και “Η σπηλιά της αμαρτίας” είναι δύο από τις ταινίες που η Γκιζέλα συμμετέχει.

”Εγώ και άλλοι συνάδελφοί αρνούμασταν να κάνουμε ταινίες που μας έθιγαν. Όμως οι σκηνοθέτες μας έλεγαν για άλλο τίτλο και άλλη υπόθεση και ξαφνικά βλέπαμε τον εαυτό μας να πρωταγωνιστεί σε ταινίες χαμηλού ηθικού επιπέδου. Η Αννούλα η Φόνσου μάλιστα τους έκανε μήνυση για το μοντάζ που είχαν κάνει σε μια από αυτές που την έθιγε”.

Το φευγιό της στην Νάξο

Και ενώ η καριέρα της Γκιζέλας Ντάλι είχει φτάσει στο τέλος της, μαζί με τη μητέρα της πηγαίνουν σε ένα μικρό σπιτάκι που έχουν στο φαράγγι Λιώνας Νάξου. ”

Οι άντρες της Νάξου με έβλεπαν ως την Γκιζέλα σύμβολο του σέξ και ορισμένοι τα βράδια, έρχονταν έξω από το σπίτι να με πειράξουν. Αυτό έγινε αρκετές φορές. Μέχρι που αναγκάζομαι μια Κυριακή να πάω στην πόλη, εκεί όπου σύχναζαν οι άντρες που με πείραζαν. Μάζεψα λοιπόν τις γυναίκες τους και σε ένα καφενείο ανέβηκα πάνω σε ένα τραπέζι με ένα μαχαίρι στα χέρια και τους είπα: “Γυναίκες, όλα αυτά τα βράδια οι σύζυγοί σας έρχονταν και με πείραζαν πετώντας μου πέτρες στο σπίτι που έχω μέσα στο φαράγγι. Πείτε τους πως αν θα ξανάρθουν, θα τους κόψω τα γεννητικά τους όργανα και θα τους βάλω να τα φάνε”. Έκτοτε ο σεβασμός στο πρόσωπο της ήταν τρομακτικός.

To 2001 διαγνώστηκε με καρκίνο. Οι φίλοι και συγγενείς της αφηγούνται ότι πάλεψε παλικαρίσια τη νόσο. Μάλιστα πρώτα χρόνια της αρρώστιας της δεν πήγαινε σε γιατρό. «Θα τον νικήσω μόνη μου τον π… τον καρκίνο» έλεγε. Ήταν τόσο συνειδητοποιημένο άτομο ώστε όταν κάποια στιγμή διαισθάνθηκε πως το τέλος της ζωής πλησιάζει, ξεκίνησε να μαζεύει τα πράγματα της. Όπως έλεγε, δεν ήθελε να της μαζεύουν άλλοι το σπίτι της, μετά τον θάνατό της. Έξω από την πόρτα της είχε αναρτήσει την επιγραφή: «Δεν δέχομαι επισκέψεις λόγω ασθένειας».

SP_A0068.jpg

Η ανιψιά της έχει αφηγηθεί: «Δεν σηκωνόταν από το κρεβάτι, καθηλωμένη εκεί, χωρίς να κλαίει, χωρίς να μας ενοχλεί καθόλου. Έφυγε σαν πουλί. Άγριο πουλί, όπως ήταν και η ζωή της μέσα στην απομόνωση».

Στις 10 Σεπτεμβρίου του 2010 έφυγε από την ζωή σε ηλικία 73 ετών.

Γκιζέλα Ντάλι:Φιλμογραφία:

  • Η Μπέττυ παντρεύεται 1960
  • Ραντεβού στην Βενετία 1960
  • Αμαρτωλές 1962
  • Οι επικίνδυνοι 1962
  • Το καρπουζάκι 1962
  • Οι αετονύχηδες 1962
  • Του κουτρούλη ο γάμος 1962
  • Η Ελληνίδα και ο έρωτας 1962
  • Οι τρεις σωματοφύλακες 1962
  • Διεστραμμένοι 1963
  • Τον βρήκαμε τον Παναή 1963
  • Ένας βλάκας με πατέντα 1963
  • Σκάνδαλα στο νησί του έρωτα 1963
  • Πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης 1963
  • Το γέλιο βγήκε από τον παράδεισο 1963
  • Όταν η μοίρα προστάζει 1964
  • Τρία κορίτσια από το Αμέρικα 1964
  • Ου κλέψεις 1965
  • Ο παρθένος 1965
  • Νυχτοπερπατήματα 1965
  • Φτωχός εκατομυριούχος 1965
  • Δάφνις και Χλόη 1970
  • Όσο υπάρχει έρωτας 1970
  • Έρωτας δίχως σύνορα 1970
  • Ένας Βέγγος για όλες τις δουλειές 1970
  • Καυτή εκδίκηση 1972
  • Κυνηγημένοι εραστές 1972
  • Ο κύκλος της ανωμαλίας 1972
  • Μιρέλλα, η σάρκα της ηδονής 1973
  • Δαίμονες της βiας και του σeξ 1973
  • Η σπηλιά της αμαρτίας 1976
  • Αιμιλία η διεστραμμένη 1976
  • Τεστοστερόνη 2004

Γκιζέλα Ντάλι: Δείτε την αγαπημένη ηθοποιό σε παιδική φωτογραφία

Διαβάστε ακόμη:


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΤο χιόνι στα δόντια μου: Το νέο θεατρικό έργο του Δημήτρη Φούτσια
Επόμενο άρθροΓιώργος Καραμίχος: Αναλαμβάνει το νεό τηλεπαιχνίδι της ΕΡΤ1
Η αγάπη μου για το θέατρο και τον κινηματογράφο ξεκίνησε πριν 20 χρόνια περίπου. Στο αρχείο μου υπάρχουν πάνω απο 20.000 φωτογραφίες που σκιαγραφούν την χρυσή αυτή εποχή, που όλοι αγαπήσαμε. Τόμοι με περιοδικά και εφημερίδες (1940-1990) συνθέτουν το αρχείο αυτό για να σας δίνω κάθε δυνατή πληροφορία, σε κάθε άρθρο μου. Η δουλειά του συλλέκτη χρειάζεται πόλυ αγάπη , μεράκι , ατελειώτες ώρες ταξινόμησης καθώς και εύρεση υλικού σε καθημερινή βάση. Μαζί λοιπόν θα απολαύσουμε όλη εκείνη την επόχη αλλά και το σήμερα μιάς και το καλλιτεχνικό ρεπορτάζ είναι η μεγάλη μου αγάπη!