Αρχική ΘΕΑΜΑ Κοσμάς Ζαχάρωφ: “Αποκλεισμούς δεν δέχτηκα, γιατί είχα την φήμη του καλού επαγγελματία...

Κοσμάς Ζαχάρωφ: “Αποκλεισμούς δεν δέχτηκα, γιατί είχα την φήμη του καλού επαγγελματία και έτσι είχα πάντα δουλειά”

Κοσμάς Ζαχάρωφ: “Αποκλεισμούς δεν δέχτηκα, γιατί είχα την φήμη του καλού επαγγελματία και έτσι είχα πάντα δουλειά”

Από τους ηθοποιούς εκείνους που έχουν γράψει στον καλλιτεχνικό τους δρόμο αμέτρητα χιλιόμετρα στο θεατρικό σανίδι, κοσμούν το βιογραφικό τους μεγάλες επιτυχίες και  μετρούν αξιόλογες συνεργασίες στο ενεργητικό τους οι οποίες αποτελούν τεράστια προίκα τους.

Ο μοναδικός Κοσμάς Ζαχάρωφ με αφορμή την πρεμιέρα της παράστασης Ο κύκλος με την κιμωλία» του Μπέρτολτ Μπρεχτ η οποία ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά,  στο Θέατρο Μοντέρνοι Καιροί,  σε μια συνέντευξη εφ’όλης της ύλης στο Koitamagazine.gr και στον δημοσιογράφο Πάνο Σταματόπουλο!

Την νέα χειμερινή σεζόν το θεατρόφιλο κοινό θα σας απολαύσει στο έργο «Ο κύκλος με την κιμωλία» 
του Μπέρτολτ Μπρεχτ, στο Θέατρο Μοντέρνοι Καιροί σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη. Τι σας έκανε να πείτε το ναι στο φετινό θεατρικό άλμα;

Η παράσταση ανέβηκε πέρυσι με μεγάλη επιτυχία και συνεχίζεται και φέτος. Το «ναι» συνήθως το λέω, όταν μου αρέσουν οι συνεργάτες και το έργο.

 

Μετά την πανδημία οι θεατρικές παραγωγές της χώρας πήραν μια μεγάλη ανάσα με το κόσμο να στηρίζει το θέατρο αλλά και την μυθοπλασία στο γυαλί με καλογραμμένες δουλειές σε δημόσια και ιδιωτική τηλεόραση. Θεωρείτε ότι η άνθηση αυτή είναι αποτέλεσμα της αξιόλογης προετοιμασίας και του αναβαθμισμένου budget από τους παραγωγούς ; Ξεχωρίσατε στο δικό σας μάτι κάποιες παραγωγές;

Είναι παράξενο, ότι το θέατρο ανέβηκε πολύ μέσα στην πανδημία. Ίσως η ανάγκη του κόσμου να βγει από το σπίτι και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να γίνουν πολλές και καλές παραγωγές. Ήταν πολλές οι παραγωγές, που πήγαν όλη τη σεζόν sold out.

Το τηλεοπτικό πεδίο έπειτα από την άφιξη των Άγριων Μελισσών άλλαξε σε ουσιαστικό βαθμό, επενδύοντας αρκετά στην μυθοπλασία με σειρές που ξεχώρισαν στη προτίμηση του κοινού ενώ φέτος θα δούμε αρκετές δουλειές τόσο στην δημόσια όσο και στην ιδιωτική τηλεόραση. Πώς βλέπετε αυτή την αλλαγή στρατηγικής στο γυαλί σε σχέση με τα προηγούμενα έτη όπου τα ριάλιτι προγράμματα υπερτερούσαν σε σχέση με τις σειρές;

Οι «Άγριες Μέλισσες» ανέβασαν ψηλά τον πήχη, ακολούθησε ο «Σασμός», που κράτησε ψηλά το επίπεδο και από εκεί ξεκίνησαν πολλές σειρές υψηλών προδιαγραφών. Η μυθοπλασία κέρδισε τους θεατές, καθώς δεν προσβάλλει την αισθητική των θεατών, όπως τα ριάλιτι. Γυρίζονται καθημερινές σειρές με προδιαγραφές κινηματογράφου.

Έχετε δήλωσει στο παρελθόν ότι “Μέσα σε λιγότερο από 6 χρόνια, έπαιξα 30 ρόλους, από αυτούς οι 25 είναι ρόλοι που οι περισσότεροι ηθοποιοί ονειρεύονται σε όλη τους τη ζωή και δεν προλαβαίνουν να τους παίξουν” έχοντας εκπληρώσει όλα τα όνειρα και τις επιθυμίες σας. Αν σήμερα έκλεινε για εσάς ο διακόπτης στο επάγγελμα, τι είναι αυτό που θα κρατούσατε γερά στο μυαλό σας, ίσως μια δυνατή στιγμή όπως συνεργασία η οποία παραμένει χαραγμένη στη συνείδηση σας

Οι μεγάλες καλλιτεχνικές στιγμές. Όταν έπαιξα τον Άμλετ το ΄81- ‘82 Κ.Θ.Β.Ε., τον Αστρώφ στο Θείο Βάνια του Τσέχωφ με τον Λευτέρη Βογιατζή και ο Τζορτζ στο «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» με το ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας. Μεγάλες στιγμές μέσα σε 105 ρόλους μέχρι τώρα.

Όλα αυτά τα χρόνια στο επάγγελμα έχετε βιώσει δυνατές στιγμές στο σανίδι και στο γυαλί έχοντας συνεργαστεί με κορυφαίους σκηνοθέτες αλλά και ηθοποιούς σε παραγωγές που έλαβαν τρομερή ανταπόκριση από το κόσμο. Υπήρχε στιγμή μέσα σε όλο αυτό το ταξίδι όπου νιώσατε ότι δε σας γεμίζει μια δουλειά ή μια συνεργασία;.

Αν δεν περνούσατε καλά κάπου σκεφτόσασταν αποχωρήσετε ή κάνατε το καλύτερο των δυνατοτήτων σας έως ότου ολοκληρωθεί η πορεία μιας δουλειάς;

Θεωρώ τον εαυτό μου ιερέα αυτής της τέχνης, οπότε έμενα μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο, με όποιο κόστος.

Στην διαδρομή σας μέχρι και σήμερα έχετε δεχθεί κατηγοριοποίηση από ανθρώπους του χώρου όπως το να σας έχουν τοποθετήσει στο μυαλό τους σε ένα συγκεκριμένο είδος και να σας αποκλείουν από άλλα πράγματα όπως συνέβη και σε αρκετούς ηθοποιούς ;

Μετά τις συνεργασίες μου με την αείμνηστη φίλη μου, Αλίκη Βουγιουκλάκη, οι ποιοτικοί με θεωρούσαν εμπορικό ηθοποιό και η εμπορικοί ποιοτικό. Αποκλεισμούς δεν δέχτηκα, γιατί είχα την φήμη του καλού επαγγελματία και έτσι είχα πάντα δουλειά.

Το τελευταίο διάστημα έγινε γνωστό ότι σε ακροάσεις του χώρου, κύριο task για τους υποψήφιους αποτέλεσε ο αριθμός των followers που μετρούν στα social media. Πώς κρίνετε όλη αυτή την κατάσταση αλλά και το γεγονός ότι μπορεί να επιλεχθούν άτομα για μία δουλειά λόγω της δημοφιλίας που έλαβαν από κάποιο άλλο πρόγραμμα;

Αυτό είναι ένα είδος ανωμαλίας. Το αποτέλεσμα είναι στις παραστάσεις να μην παίρνουν μέρος οι καλύτεροι, αλλά οι πιο δημοφιλείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό είναι θάνατος για την τέχνη του θεάτρου.

Το φετινό καλοκαίρι το Αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου αποτέλεσε πολλές φορές σημείο συγκρούσεων και έντονης διαμάχης με το κοινό και τους ανθρώπους του χώρου σε ορισμένες περιπτώσεις να αποδοκίμασε κάποιες παραστάσεις και να αποχώρησε από αυτές όπως ήταν οι Σφήκες της Λένας Κιτσοπούλου αλλά και η Μήδεια» του Γερμανού σκηνοθέτη Φρανκ Κάστορφ για το αμφιλεγόμενο σκηνικό τους. Θεωρείτε ότι μιλάμε για πειραματισμούς οι οποίοι δικαίως δημιούργησαν απογοήτευση και αντιδράσεις σε ένα μέρος του κοινού ;

Δεν έχουμε αντίρρηση να πειραματιζόμαστε με το αρχαίο δράμα, αλλά όχι στην Επίδαυρο. Υπάρχουν πολλοί άλλοι χώροι για αυτό. Η Επίδαυρος είναι ένα αρχιτεκτονικό αριστούργημα και χρειάζεται αντίστοιχες παραστάσεις. Εξάλλου είναι και τουριστικός προορισμός. Για τον τουρίστα, που θα έρθει σε επαφή με το αρχαίο δράμα, χρειάζονται πιο ορθόδοξες προσεγγίσεις. Φαντάζομαι ότι δεν τον ενδιαφέρει το πείραμα.

Κλείνοντας τους διακόπτες της δουλειάς με τις πρόβες αλλά και τα τηλεοπτικά γυρίσματα, πώς είναι η καθημερινότητα σας έξω από την δουλειά και τι σας γεμίζει ευχαρίστηση και αισιοδοξία; Όταν τελειώνει η δουλειά αφιερώνεστε στα δικά σας ενδιαφέροντα ή πάντα υπάρχει ανοιχτό ένα κουτάκι που σκέφτεται την ίδια την δουλειά;

Όταν κάνεις θέατρο, όλο σου το είναι, είναι συνδεδεμένο με την παράσταση. Θες δεν θες, η σκέψη σου είναι στην επόμενη παράσταση. Το μόνο που με απασχολεί στο ενδιάμεσο είναι το γράψιμο. Αυτό μου δίνει ευχαρίστηση!

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια για τους επόμενους μήνες; Υπάρχουν συζητήσεις και ζυμώσεις για κάτι νέο τηλεοπτικό;

Δεν κάνω σχέδια. Ό,τι έρθει. Ανάλογα με το τι είναι και αν με ενδιαφέρει μπορεί να το κάνω. Αυτό που αποκλείεται είναι να κάνω θέατρο και τηλεόραση την ίδια περίοδο.

Πληροφορίες για την παράσταση «Ο Κύκλος με την κιμωλία»

  • Κείμενο: Μπέρτολτ Μπρεχτ
  • Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Κώστας Νταλιάνης
  • Σκηνικά: Αντώνης Χαλκιάς
  • Ενδυματολογική επιμέλεια: Πέλαγία Βουτζουλίδου
  • Μουσική σύνθεση: Φίλιππος Περιστέρης Χορογραφίες: Μαρία Μάργαρη
  • Οπλομαχίες: Κωνσταντίνος Μπουμπούκης

Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί:

Κοσμάς Ζαχάρωφ (Αζντάκ), Φάνια Νταλιάνη (Γκρούσα), Εβίτα Παπασπύρου (Αφηγητής), Αγγελική Λυμπεροπούλου, Θωμάς Βούλγαρης, Μαρία Κολοκυθά, Κατερίνα Κοντογούρη, Ορέστης Στύλος, Ειρήνη Δρακουλέλη, Μαρία Λάμπρου, Γιάννης Τσόρβας, Τζώρτζης Χορταριάς.

Πού: Θέατρο Μοντέρνοι Καιροί, Δαμοκλέους 8, Αθήνα 118 54, Γκάζι), τηλ. 210 3470 670, 693 2454 812, 698 1712 406

Πότε: από 21 Οκτωβρίου 2023 και κάθε Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 19.30

Διάρκεια έργου: 2 ώρες χωρίς διάλειμμα

Εισιτήρια: 17 ευρώ (γενική είσοδος), 12 ευρώ( ομαδικό & group , οικογενειακό, φοιτητικό, ανεργίας, ΑΜΕΑ), 10 ευρώ (καθημερινές για σχολεία)

Δείτε σχετικά άρθρα:

Διαβάστε ακόμη:


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΣασμός: Ποιό είναι το σατανικό σχέδιο του Ανδρέα για να εκδικηθεί τους Σταματάκηδες
Επόμενο άρθροΔείτε πως έφυγε από την ζωή ο Νικήτας Πλατής