«The Story of William Tell» η ταινία που κυριολεκτικά κατέστρεψε τον Errol Flynn
Από τις τραγικές περιπτώσεις όπου ένα μεγαλεπήβολο όνειρο ενός καλλιτέχνη, τον οδηγεί στην απόλυτη καταστροφή. To 1953, ο ακόμα σε ακμή τότε κινηματογραφικός αστέρας, επικών κυρίως ταινιών, Errol Flynn, αποφασίζει να ξεκινήσει το γύρισμα της ιστορικής παραγωγής «The Story of William Tell». Και καθώς η συνεργασία του με τη Warner Bros δεν ήταν στα καλύτερα της εκείνη την εποχή, μετά από έναν άγριο καυγά με το Jack Warner, αναλαμβάνει ο ίδιος την παραγωγή της, σε συνεργασία με Ιταλούς συμπαραγωγούς.
Σχεδίαζε να τη γυρίσει σε CinemaScope, πράγμα πολύ δύσκολο για ανεξάρτητη παραγωγή. Θα ήταν η τρίτη ταινία που θα γυρίζονταν σε CinemaScope, μετά την πρώτη σινεμασκοπική υπερπαραγωγή «The Robe», που είχε κυκλοφορήσει εκείνη τη χρονιά με τεράστια επιτυχία. Ο Flynn θα χρησιμοποιούσε το Eastmancolor , μια νέα διαδικασία χρώματος, που ήταν φθηνότερη από τo Technicolor και ευκολόχρηστη (αν και κάτι που δε γνώριζαν τότε οι κινηματογραφιστές ήταν ότι οι εκτυπώσεις του Eastmancolor ξεθώριαζαν άσχημα σε 5 έως 10 χρόνια κάτι που δε συνέβαινε με το Technicolor).
Errol Flynn
Τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο αξιόλογος Βρετανός Jack Cardiff («Sons and Lovers»-1960, «My Geisha»-1962), όπου θα πραγματοποιούσε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο. Αρχικά θα συμπρωταγωνιστούσαν με τον Flynn, που θα υποδύονταν τον ομώνυμο ρόλο, ο Orson Welles, που εγκατέλειψε το σχέδιο σύντομα και η Gina Lollobridgida, η οποία αντικαταστάθηκε από την Antonella Lualdi. Λέγεται ότι για τον πρωταγωνιστικό ρόλο υποψήφια ήταν και η σχεδόν άγνωστη τότε Sophia Loren, η οποία όμως απορρίφθηκε από τον Flynn. Πρωταγωνιστούσαν επίσης οι Bruce Cabot, Guido Turfidi, Massimo Serato, Waltraut Haas, Aldo Fabrizi και άλλοι.
Με έναν αρχικό προϋπολογισμό 860.000 δολαρίων, από τα οποία ο Flynn θα έβαζε τα μισά και τα υπόλοιπα οι Ιταλοί συμπαραγωγοί, ξεκίνησαν τα γυρίσματα στις 14 Ιουνίου του 1953 στο Courmayeur στην κοιλάδα Acosta, στη βόρεια Ιταλία. Δυστυχώς όμως, δύο μήνες μετά την έναρξη των γυρισμάτων, οι Ιταλοί συμπαραγωγοί αποφασίζουν να αποχωρήσουν από τη σύμβαση που είχαν υπογράψει με τον Flynn. Παρόλα αυτά, τα γυρίσματα θα συνεχιστούν για 6 εβδομάδες, χωρίς να πληρώνεται το προσωπικό. Το Σεπτέμβρη του 1953, τα γυρίσματα σταματούν λόγω οικονομικών δυσχερειών και ο ίδιος ο Flynn βρίσκεται αντιμέτωπος με τις νομικές επιπλοκές που προέκυψαν από την κατάρρευση της συμφωνίας.
Errol Flynn
Οι πιστωτές ζητούσαν τα χρήματα τους πίσω και το δικαστήριο της Acosta αποφασίζει την κατάσχεση του εξοπλισμού, του αρνητικού της ταινίας που είχε γυριστεί μέχρι τότε (περίπου το 1/3 του συνόλου της ταινίας), αλλά και το αυτοκίνητο και τα έπιπλα του Flynn. Ωστόσο ο Flynn διευκρίνισε ότι είχε συμφωνηθεί με τους Ιταλούς συμπαραγωγούς και με ένα συνδικάτο να συνεχιστούν τα γυρίσματα της ταινίας και οι πιστωτές επέστρεψαν τον εξοπλισμό, επιτρέποντας τη συνέχιση των γυρισμάτων. Ο Flynn επεδίωξε να βρει 150.000 λίρες, για να συνεχίσει, άκαρπη όμως η προσπάθεια. Τα πράγματα δυσκόλεψαν περισσότερο όταν πέθανε ο διευθυντής της εταιρείας παραγωγής που διατηρούσε ο Flynn, αλλά και το γεγονός ότι εκείνος χρώσταγε 1 εκατομμύριο δολάρια στην αμερικανική κυβέρνηση.
Μην έχοντας κάτι άλλο να κάνει, αφήνει προσωρινά τα γυρίσματα της ταινίας και πρωταγωνιστεί στο φιλμ «The Dark Avenger» (1955). Συνεχίζει ωστόσο να δηλώνει ότι σκοπεύει να ολοκληρώσει την ταινία, ώσπου το Μάιο του 1955, τον μηνύει ένας από τους συμπρωταγωνιστές του, ο Bruce Cabot, για μη τήρηση της οικονομικής συμφωνίας τους απέναντι του, καθώς υποστήριζε ότι τον άφησε απλήρωτο για 4 εβδομάδων εργασία. Ο Cabot κερδίζει τη δίκη και ο Flynn του καταβάλλει το ποσό των 48.599,60 δολαρίων.
Errol Flynn
Μέχρι και το 1956 ο Flynn θα δηλώνει ότι έχει το αρνητικό της ταινίας και ότι θα την τελειώσει. Η αλήθεια ωστόσο ήταν, ότι η συγκεκριμένη παραγωγή ήταν η αιτία της οικονομικής καταστροφής του, αφού έχασε πάνω από 500.000 δολάρια. Επίσης κόστισε ανεπανόρθωτα στην υγεία του, καθώς αρρώστησε σοβαρά με ηπατίτιδα και ηπατική ανεπάρκεια, που τον οδήγησε στο θάνατο, λίγα χρόνια αργότερα το 1959.
Από την ταινία γυρίστηκαν τελικά 30 μόνο λεπτά, που εκτός από ένα λεπτό που προβλήθηκε στη δεκαετία του 90 από την Turner Classic Movies, δεν έχει κυκλοφορήσει ποτέ κάτι άλλο. Ούτε από το περιβάλλον του αξέχαστου ηθοποιού έχει κοινοποιηθεί κάτι σχετικό με την ταινία όλα αυτά τα χρόνια, με αποτέλεσμα τα πλάνα να θεωρούνται σήμερα χαμένα. Το μόνο που έχει μείνει, είναι το σκηνικό του χωριού των Άλπειων, που είχε κατασκευάσει ο Flynn για την ταινία και αποτελεί εδώ και δεκαετίες, τουριστικό αξιοθέατο στην Ευρώπη.
Διαβάστε επίσης:
Το πέρασμα του Enrico Caruso από τον κινηματογράφο
Cenere (1917) η μοναδική ταινία που γύρισε η Eleonora Duse
Νίκος Κουρού: Όταν συνάντησα την Άννα Καλουτά
Βρέθηκε στα σκουπίδια η χαμένη ταινία της Pola Negri «The Red Peacock» (1920)
Δείτε επίσης:
Χαμένα αριστουργήματα του παγκόσμιου κινηματογράφου – Μέρος 1ο
Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google news και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!