Αρχική ΘΕΑΜΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Αγγελικη Παρδαλίδου: ”Το Flik Flok είναι μία υπέροχη περιπέτεια”

Αγγελικη Παρδαλίδου: ”Το Flik Flok είναι μία υπέροχη περιπέτεια”

angel pardalosS6

Αγγελικη Παρδαλίδου: ”Το Flik Flok είναι μία υπέροχη περιπέτεια”

H Αγγελική Παρδαλίδου ήρθε να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις! Ευγενική παρουσία, νέα, φιλόδοξη και ταλαντούχα ηθοποιός! Η καλλιτεχνική της πορεία χαρακτηρίζεται από ήθος και αξιόπρεπεια! Ας την γνωρίσουμε καλύτερα.

Γράφει η Ηλέκτρα Ζίζιουλα

Το Ορλάντο, έργο της Βιρτζίνια Γουλφ, στο οποίο πρωταγωνιστείτε στο θέατρο “Τόπος Αλλού” σε σκηνοθεσία Νίκου Καμτσή, έχει χαρακτηριστεί μεταξύ άλλων βιογραφία αλλά και μυθιστόρημα. Πιστεύετε ότι μπορεί να αποδοθεί ένας τελικός προσδιορισμός ή η απόφαση σχετίζεται στην “κρίση” του καθενός;

To ιδιαιτέρως πρωτότυπο λογοτεχνικό δημιούργημα «Ορλάντο» θεωρείται πλέον μυθιστόρημα κλασικής λογοτεχνίας. Ένα έργο γραμμένο από έρωτα, αφιερωμένο στο πάθος της Βιρτζίνια Γουλφ για την συγγραφέα Βίτα Σάκβιλ Γουέστ. Συνδυάζει πολλά λογοτεχνικά είδη και κινείται πότε στο ρομαντισμό, άλλοτε στο σουρεαλισμό, στο ρεαλισμό, στον ποιητικό λόγο χωρίς ποτέ να χάνει το καυστικό χιούμορ του.

Η ίδια η Βιρτζίνια Γουλφ έχει πει ότι στον Ορλάντο ένιωσε πιο ελεύθερη από ποτέ διότι είναι ένα έργο απαλλαγμένο από ρεαλιστικές περιοριστικές συνθήκες όπως είναι ο χρόνος, τα ιστορικά γεγονότα και το φύλο. Ο/η Ορλάντο διανύει 5 αιώνες, αλλάζει φύλο έτσι απλά, ζει το παρόν. Μπορεί να έχει εμπνευστεί η Γουλφ από αληθινά γεγονότα και πρόσωπα αλλά σίγουρα δε μιλάμε για βιογραφία. Είναι ένα συνονθύλευμα πολλών στιγμών, κομματιών, αισθητικών οπότε δεν χρειάζεται να το περιορίσουμε σε έναν ορισμό. Είναι ανεξάντλητο, δίχως όρια και θα το αδικούσαμε αν έπρεπε οπωσδήποτε να του βάλουμε μία ταμπέλα.

265729077_672022620873669_2407494800355282919_n

Τι εμπειρίες βιώνει ο/η Ορλάντο μέσα από τις διάφορες εκδοχές του “εαυτού” του/της;

Όλες τις εμπειρίες που μπορεί να βιώσει ένας άνθρωπος, τόσο θετικές όσο και αρνητικές: χαρά, λύπη, προδοσία, δημιουργικότητα, έρωτα, ταξίδια, φήμη, καταποντισμό, πίκρες, αλήθειες… τα πάντα. Η Βιρτζίνια Γουλφ δεν ήθελε τα μεγάλα ζητήματα της ζωής, την ίδια τη ζωή, να την περιορίσει σε ένα φύλο. Δεν επιθυμούσε να μιλήσει για έναν άντρα ή για μία γυναίκα. Γι΄αυτό ο/η Ορλάντο είναι στην αρχή άντρας και μετά γυναίκα. Οι βασικές μας αξίες, τα βασικά μας συναισθήματα, οι ρίζες και οι πανανθρώπινες αλήθειες μας αφορούν σαν όντα, σαν άτομα και όχι σαν φύλα. Έμμεσα το έργο αυτό είναι και βαθιά φεμινιστικό. Διότι παλεύει να αποποιηθεί το φύλο και παράλληλα να στηλιτεύσει και τις κοινωνικές διαφορές.

Τι θεωρείτε πως κρατάει παγιδευμένους τους ανθρώπους στους εαυτούς τους;

Δε θεωρώ ότι κάτι κρατάει παγιδευμένους τους ανθρώπους στους εαυτούς τους. Το αντίθετο, πιστεύω ότι υπάρχουν πολλά που δεν αφήνουν τους ανθρώπους να είναι πραγματικά και λυτρωτικά οι εαυτοί τους. Υπάρχουν εξωτερικοί περιορισμοί, κοινωνικοί, προσωπικοί, ηθικοί που μας κάνουν ίσως κάποιες φορές να μην λάμπουμε όπως μας αξίζει. Δεν είμαστε τέλειοι είμαστε υπέροχα ευάλωτοι, με τα σκοτάδια και το φως μας. Το ζήτημα λοιπόν είναι να είμαστε ελεύθεροι να είμαστε οι εαυτοί μας.

241842590_470314917854492_6139559664814937548_n

Τι ήταν αυτό που σας μάγεψε όταν διαβάσατε το κείμενο; Υπήρξε κάτι που σας στιγμάτισε στον ρόλο; Υπήρξαν σημεία που ταυτιστήκατε με τον χαρακτήρα της ηρωίδας σας;

Προτού διαβάσω τη θεατρική μεταφορά του κ. Καμτσή αποφάσισα να διαβάσω το ίδιο το μυθιστόρημα. Ούσα και εγώ συγγραφέας καθώς περνούσαν οι σελίδες πραγματικά αναρωτιόμουν πώς θα καταφέρει να δημιουργηθεί θεατρικό κείμενο. Το μυθιστόρημα πολυσέλιδο, με πάρα πολλές δυσκολίες σε θέματα παραγωγής, διανύει πέντε αιώνες, πολλά πρόσωπα, χιλιάδες τοπία, γεγονότα, ο κεντρικός ήρωας από άντρας γίνεται γυναίκα, ταξιδεύει…
Ωστόσο όταν διάβασα το θεατρικό κείμενο ενθουσιάστηκα. Ο κ. Καμτσής κατάφερε να κρατήσει την ουσία του κειμένου τόσο στα γεγονότα όσο και στο ύφος.

Γιατί και αυτό ήταν μια δυσκολία, το ότι η Γουλφ παίζει με τη γλώσσα , την αισθητική και το ύφος κάθε εποχής, ρομαντισμός, λυρισμός, ρεαλισμός, ποιητικός λόγος… Και πάνω από όλα , πολύ πολύ βασικό για ΄μενα που με χαρά διαπίστωσα ότι είχε κρατηθεί ήταν το χιούμορ! Η Βιρτζίνια Γουλφ έχει ένα υπέροχα καυστικό χιούμορ και αυτό έχει μεταφερθεί στη σκηνή. Προσωπικά νιώθω πως το χιούμορ ακόμα και σε πιο δραματικές σκηνές μπορεί πραγματικά να δώσει άλλο βάθος στα πράγματα και να τα μεταφέρει πιο κοντά στη ζωή. Διότι η ζωή ποτέ δεν είναι αμιγώς δραματική η αμιγώς κωμική. Είναι είτε κωμική με δραματικά στοιχεία είτε δραματική με κωμικά στοιχεία

Αυτό που με στιγμάτισε είναι ότι όλο αυτό το μνημειώδες πια μυθιστόρημα που διαβάζεται σε όλον τον κόσμο, έχει αγαπηθεί, έχει γίνει ταινία και θα συνεχίσει για πάντα να υπάρχει, είναι αποτέλεσμα ενός αδιέξοδου έρωτα. Είναι ένα δώρο στον έρωτά της. Δύο πλάσματα αγαπήθηκαν και η αγάπη αυτή έγινε τέχνη…

Υπάρχουν πολλές στιγμές μέσα στο έργο που συγκινούμαι πραγματικά και ως Ορλάντο και ως Αγγελική διότι ξυπνούν προσωπικά βιώματα και αναμνήσεις: o έρωτας που συγκλονίζει, η προδοσία , η αγάπη, η χαρά της δημιουργίας, το άγχος για αποδοχή, η λαχτάρα της ελευθερίας, να μπορείς να είσαι ο εαυτός σου πέρα από όλα… αυτά είναι κάποια από τα στοιχεία που βαθύτατα με έχουν επηρεάσει και τα βιώνω και χαίρομαι που τα βιώνω κάθε βράδυ στη σκηνή.

Επίσης κάτι ακόμα σημαντικό που αποκόμισα από την ενσάρκωση αυτού του πλάσματος είναι ότι μπήκα σε μία μεγάλη έρευνα να αναζητήσω, ανακαλύψω μέσα μου το θηλυκό και το αρσενικό κομμάτι και τι μπορεί να σημαίνει αυτό είτε σαν εξωτερικά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς αντιδράσεις, σώμα, φωνή, είτε εσωτερικά, συναισθηματικής φόρτισης. Έχουμε όλοι στοιχεία και από τα δύο φύλα και μάλιστα αυτά αλληλεπιδρούν σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Η πρώτη σας κινηματογραφική ταινία “ Flik Flok” με την υπογραφή την δική σας, ταξίδεψε μέχρι το Φεστιβάλ Δράμας με συμπρωταγωνιστή, τον καταξιωμένο ηθοποιό Γιώργο Καραμίχο. Μιλήστε μας για αυτήν την εμπειρία. Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν για εσάς αυτό το εγχείρημα;

Το Flik Flok είναι μία υπέροχη περιπέτεια, ένα ταξίδι που έχει ξεκινήσει από το 2017 θα έλεγα, διότι το κείμενο αυτό αρχικά ήταν θεατρικό μονόπρακτο που διακρίθηκε στο ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη, σκηνοθετήθηκε από τη Ρούλα Πατεράκη και έκτοτε σταδιακά και με τη βοήθεια καταξιωμένων συνεργατών καταφέραμε το 2020 να το γυρίσουμε σαν ταινία μικρού μήκους και το Μάιο του 2021 να ξεκινήσει την πορεία του στα φεστιβάλ όλου του κόσμου. Υπογράφω σενάριο, σκηνοθεσία, ερμηνεία και παραγωγή! Το έχουν επιλέξει ήδη σε πολλά και σημαντικά φεστιβάλ τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό , έχει βραβευτεί σε κάποια από αυτά. Έχουμε λάβει βραβείο καλύτερης ταινίας, καλύτερου ηθοποιού για το Γιώργο Καραμίχο, καλύτερης ηθοποιού για εμένα, για μοντάζ του Λάμπη Χαραλαμπίδη και εύφημο μνεία σκηνοθεσίας. Πάμε καλά και δυναμικά.

Είναι μια μαύρη κωμωδία που έχει αγαπηθεί πολύ και νιώθω μεγάλη συγκίνηση για όλο αυτό. Το Φεστιβάλ Δράμας ήταν το πρώτο που μας επέλεξε. Αρχικά δεν το πίστευα διότι είναι η πρώτη μου ταινία και το συγκεκριμένο φεστιβάλ είναι αν όχι το σημαντικότερο, από τα σημαντικότερα ελληνικά φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους. Ήταν πολύ μεγάλη χαρά για όλη την ομάδα. Η εμπειρία ήταν μοναδική εν γένει. Γνώρισα υπέροχους ανθρώπους . Μία ευτυχής συγκυρία για την οποία είμαι πολύ ευγνώμων.

Δεν είναι εύκολο εγχείρημα να αποφασίσεις εν μέσω κρίσης και covid να κάνεις μια ταινία. Ωστόσο δεν περιμένω να είναι οι συνθήκες ιδανικές για να πραγματοποιήσω τα όνειρά μου διότι απλούστατα οι συνθήκες ποτέ δεν θα είναι ιδανικές. Αυτή είναι η ζωή, κάποιες στιγμές καλύτερα, κάποιες στιγμές πιο δύσκολα. Δε θέλω να χάνω τη δημιουργικότητα και τη χαρά μου. Μου αρέσει να αξιοποιώ το δυναμικό μου με τον καλύτερο τρόπο δεδομένων των συνθηκών όσο άσχημες και αν είναι. Επέλεξα να είμαι αισιόδοξη no matter what.

Ποιά στάδια ακολουθούνται για την παραγωγή μιας κινηματογραφικής ταινίας;

Αμέτρητα! Ένας κόσμος ολάκερος το σινεμά! Πολλά τα στάδια, πολλοί οι άνθρωποι που πρέπει να συνεργαστούν για να έχεις το αποτέλεσμα που θέλεις. Μάλιστα πίστευα ότι το σημαντικότερο ήταν να γίνουν τα γυρίσματα μιας ταινίας. Γελάω τώρα που το σκέφτομαι! Το γύρισμα είναι μόνο η αρχή. Το κομμάτι που ακολουθεί είναι τεράστιο, μοντάζ, ήχος, sound design, color correction, marketing, festivals… Ένα μεγάλο σχολείο κάθε βήμα. Όλα καινούργια, νέα, η πρώτη μου ταινία. Ήμουν πολύ τυχερή γιατί σε όλα αυτά τα κομμάτια και πριν το γύρισμα και κατά τη διάρκεια και μετά , είχα κοντά μου πολύ έμπειρους και καταξιωμένους συνεργάτες. Νιώθω σαν να έκανα ένα σεμινάριο διαρκείας. Αποκόμισα απίστευτες γνώσεις και νιώθω πολύ πιο πλούσια σαν καλλιτέχνης. Ευχαριστώ όλη την ομάδα που ήτανε μαζί μου στα πρώτα μου βήματα και ήταν κοντά μου με αγάπη, με στήριξη, κατανόηση , απίστευτη δοτικότητα και μέγιστη αποδοτικότητα.

Μπορείτε να μας εξηγήσετε με λίγα λόγια, ποιες ακριβώς είναι οι αρμοδιότητες ενός σκηνοθέτη κατά τη διάρκεια του γυρίσματος μιας ταινίας;

Ο σκηνοθέτης είναι ουσιαστικά ο συνδετικός κρίκος που ενώνει τα πάντα. Είναι αυτός που θα δώσει την αισθητική γραμμή, την υποκριτική πορεία, αυτός που θα αποφασίσει με ποιον οπτικό τρόπο θα επικοινωνηθεί η ταινία, σε ποια κομμάτια του κειμένου θα δοθεί έμφαση και πολλά άλλα.

Είναι ο μάγος της εικόνας. Αυτός που σε συνεργασία πάντα με τους υπόλοιπους συνεργάτες θα πάρει τις τελικές αποφάσεις για την ταινία και την αισθητική της εν γένει. Στο Flik Flok ήμουν ταυτόχρονα και σεναριογράφος και σκηνοθέτης και ηθοποιός και παραγωγός οπότε είχα μια συνολική εποπτεία σε όλα τα στάδια τόσο καλλιτεχνικά όσο και οικονομικά. Το Flik Flok το νιώθω πραγματικά σαν «παιδί» μου.

Έχετε αναπτύξει κάποια προτίμηση ή “αδυναμία” ανάμεσα στην υποκριτική, τη συγγραφή ή τη σκηνοθεσία; Ποια θεωρείτε ότι είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του καθενός;

Mου αρέσει να λέω ιστορίες. Αυτό είναι! Τώρα από ποιο πόστο θα την πω, αυτό είναι που αλλάζει. Κάποιες φορές γράφω από το μηδέν μια ιστορία σαν συγγραφέας. Άλλες έχω την ιστορία και επιλέγω πώς θα την επικοινωνήσω στο κοινό είτε σαν σκηνοθέτης κινηματογράφου είτε σαν σκηνοθέτης θεάτρου. Κάποιες άλλες παίρνω τις λέξεις, ακούω την καθοδήγηση και φτιάχνω τον ξεχωριστό κόσμο ενός πλάσματος που βιώνει αυτές τις καταστάσεις. Δεν έχω κάποια προτίμηση σε κάποιο από τα τρία διότι μέσα μου είναι το ίδιο πράγμα, αφηγούμαι ένα παραμύθι. Μου αρέσουν εξίσου, τα έχω ανάγκη ως δημιουργός. Με δυναμώνει αυτή η εναλλαγή. Μάλιστα νιώθω ότι αυτή η πολύπλευρη ενασχόληση με έχει πλουτίσει σαν καλλιτέχνη γενικά. Σαν ηθοποιός το να ξέρω τη λειτουργία του συγγραφέα και του σκηνοθέτη με βοηθάει να ενταχθώ γρηγορότερα και ποιοτικότερα σε μια παρούσα κατάσταση.

Το ότι είμαι και ηθοποιός και σκηνοθέτης με βοηθά να γράφω κείμενα με την απαραίτητη προφορικότητα. Τέλος το να είμαι συγγραφέας και ηθοποιός εμπλουτίζει τη σκηνοθετική ματιά διότι μπορώ ευκολότερα να καθοδηγήσω τους ηθοποιούς, γιατί ξέρω τη λειτουργία τους και επίσης αναγνωρίζω γρηγορότερα το τι μπορεί να κρύβεται πίσω από τα κείμενα.

FB_IMG_1635920869734

Το “Flik Flok” έχει ήδη αποσπάσει βραβεία. Πως νιώθετε για αυτές τις διακρίσεις και τι σημαίνουν για εσάς;

Να αναφέρουμε λιγάκι τα βραβεία:

  • 3ο βραβείο Καλύτερης Ταινίας – London Greek Film Festival 2021(Αγγλία)
  • Καλύτερου Ηθοποιού (Γιώργος Καραμίχος)- London Greek Film Festival 2021(Αγγλία)
  • Καλύτερης Ηθοποιού (Αγγελική Παρδαλίδου)- Lulea International Film Festival (Σουηδία)
  • Καλύτερου Μοντάζ (Λάμπης Χαραλαμπίδης)-Athens Marathon International Film Festival
  • Καλύτερης Ηθοποιού (Αγγελική Παρδαλίδου)- Athens International Monthly Film Festival-Ιούνιος(Ελλάδα)

Eίναι συγκινητικό να νιώθεις ότι αυτό που με τόση αγάπη, λαχτάρα και αφοσίωση έφτιαξες επικοινωνεί όντως με το κοινό, αγαπιέται και ξεχωρίζει. Είναι υπέροχο και νομίζω ότι είναι ένας από τους στόχους των δημιουργών όχι το βραβείο σαν βραβείο αλλά αυτό που υποδηλώνει ένα βραβείο, δηλαδή ότι κάποιοι το ξεχώρισαν. Δε θα κρυφτώ! Μου αρέσουν τα βραβεία και ευελπιστώ να έρθουν ακόμα περισσότερα γιατί πραγματικά έβαλα πολλή πολλή ενέργεια. Αλλά πέρα από τα βραβεία το κύριο για μένα είναι να αγαπηθεί από το κοινό, να καταφέρει να το επηρεάσει εκείνη τη στιγμή , είτε γελώντας είτε δακρύζοντας, είτε βιώνοντας αυτό που ζουν οι ήρωες αλλά και να του εντυπωθεί κάτι, μία ατάκα, κάτι που θα το μνημονεύει και θα μείνει μέσα του.

Φέτος παρατηρείται μια “άνθιση” στα τηλεοπτικά δρώμενα με τον περισσότερο κόσμο να στρέφεται στην μυθοπλασία απ’ την αρχή της σαιζόν. Ποιό είναι το σχόλιό σας πάνω σε αυτό;

Τι καλά! Τι ωραία! Επιτέλους! Καιρός ήταν! Είναι πολύ ευχάριστο το γεγονός ότι γυρίζουμε στη μυθοπλασία σειρών, ένα σημαντικό καλλιτεχνικό είδος. Μάλιστα βλέπουμε μία παγκόσμια άνθιση όχι μόνο στην Ελλάδα. Σειρές παντού και μάλιστα με απίστευτη ποιότητα και ετερόκλιτα θέματα, κωμωδίες, δραματικά, υβριδικά!
Ευκαιρίες και βήμα σε πολλούς και νέους καλλιτέχνες σε όλα τα πόστα! Αγαπάω την τηλεόραση, τα γυρίσματα εν γένει. Μπαίνει μέσα στο σπίτι σου, είναι η συντροφιά σου. Θα ήταν υπέροχο να διατηρηθεί αυτή η κατάσταση και μάλιστα να ανέβουν και ποιοτικά οι ελληνικές σειρές και κάποια στιγμή να τις δούμε να προβάλλονται και στις παγκόσμιες μεγάλες πλατφόρμες. Αυτό θα ήταν ένας ωραίος στόχος για τους έλληνες παραγωγούς.

Με αφορμή όλες αυτές τις απίστευτες καταγγελίες που βομβάρδιζαν τον χώρο του θεάτρου , με τρανταχτά ονόματα που προέβαιναν σε λεκτική, σεξιστική , βίαιη συμπεριφορά εναντίον συναδέλφων σας, αν έχετε τύχει ανάλογης κατάστασης στη Δραματική Σχολή, είτε επαγγελματικά ή αν σας έχουν αποκαλύψει συνάδελφοι σας ότι έπεσαν θύματα;

Πιστεύω ότι το 99% των ανθρώπων έχουνε ζήσει κάποια μορφή βίας και δεν μιλάω μόνο για το χώρο του θεάματος μιλάω για όλους τους χώρους. Απλά στο χώρο μας υπάρχουν πιο πολλά φώτα… Και το λέω αυτό από εμπειρία, διότι υπήρξαν περίοδοι της ζωής μου που έκανα και άλλα επαγγέλματα. Η κατάχρηση εξουσίας με όλα όσα μπορεί να σημαίνει αυτό υπάρχει σε όλα τα επαγγέλματα. Μου έχει τύχει ναι. Εκείνη τη στιγμή προσπαθείς να κάνεις το καλύτερο που μπορείς, με όσο γίνεται ελάχιστες συνέπειες για σένα, για το μέλλον σου και γενικότερα για την ψυχική σου κατάσταση. Είναι θετικό το ότι έχουν βγει αυτά στη φόρα και ο κόσμος μιλάει διότι εφόσον σιγά-σιγά φεύγει ο φόβος των θυμάτων τόσο μαζεύονται οι θύτες.

Ο χώρος μας είναι ευλογημένος, δημιουργικός, το επάγγελμά μας είναι καταπληκτικό, αυτή είναι η ζωή που θέλω να ζήσω και κάποια παρατράγουδα δεν θα εμποδίσουν ούτε εμένα ούτε κανέναν άλλον να σταματήσει να ονειρεύεται, να δημιουργεί, να είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού του. Δεν είναι ο κανόνας αυτή η συμπεριφορά, είναι η εξαίρεση και καιρός είναι να φύγουν αυτά τα άτομα από το χώρο.

Αγγελικη Παρδαλίδου

Τι ευχαριστεί και τι εκνευρίζει την Αγγελική στην καθημερινότητα;

Πολλά με ευχαριστούν και με κάνουν χαρούμενη, από τα πιο απλά έως τα πραγματικά σημαντικά. Η ευγένεια των ανθρώπων, τα χαμόγελα, το χιούμορ, η δουλειά μου, οι άνθρωποι που αγαπώ, το σπίτι μου, το γατούλι μου, τα social… πολλά πολλά πολλά.
Mε ζορίζει η αγένεια και η κάθε είδους υποτίμηση.

Είμαι άνθρωπος από τη φύση μου αισιόδοξος και επιλέγω να είναι περισσότερα αυτά που με ευχαριστούν και να περιορίζονται αυτά που με εκνευρίζουν ούτως ώστε να καταφέρω μέσα σε όλο αυτό το πολύ δύσκολο πλαίσιο στο οποίο ζούμε στην Αθήνα να διατηρώ τη χαρά μου. Σκέφτομαι ότι μία φορά ζούμε, κάθε μέρα είναι μοναδική και το παιχνίδι της ζωής προσπαθώ να το κάνω όσο γίνεται πιο όμορφο, πιο ενδιαφέρον, με τα καλά και τα κακά του.

Ένας από τους τρόπους να αντέχω στα δύσκολα είναι να τα βλέπω ως εξωτερικός παρατηρητής και να σκέφτομαι πώς θα μπορούσε όλο αυτό να γίνει μία ωραία ταινία και μάλιστα σε πράγματα που μου συμβαίνουν να αντιδρώ όπως θα ήθελα να δω την ηρωίδα να δρα αν ήμουν θεατής. Μπορεί να ακούγεται περίεργο αυτό, παράλογο ,αλλά η αλήθεια είναι ότι με έχει βοηθήσει πολλές φορές να βγω από αδιέξοδες καταστάσεις, από δυσάρεστες λούπες… Ό,τι βοηθάει τον καθένα να είναι καλύτερα χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα στους άλλους είναι καλοδεχούμενο.

Γενικά οι τέχνες έχουν δεχθεί μεγάλο πλήγμα και ειδικά το θέατρο βιώνει πρωτόγνωρες καταστάσεις . Πόσο σας επηρεάζει αυτή η κατάσταση μέχρι τώρα;

Ολόκληρη η ανθρωπότητα βιώνει πρωτόγνωρες καταστάσεις οπότε μέσα σ΄ αυτήν την καταιγίδα φυσικά πλήττεται και το θέατρο. Ωστόσο μόνο το κομμάτι των παραστατικών δια ζώσης τεχνών διότι τα γυρίσματα ταινιών, σειρών, διαφημιστικών συνεχίζουν κανονικά. Άρα ουσιαστικά στερηθήκαμε την άμεση επικοινωνία με το κοινό και ήταν δυσάρεστο σίγουρα. Προσωπικά για μένα ήταν μια πρωτόγνωρη ευκαιρία και πολυτέλεια να ξεκουραστώ, να γυμναστώ, να ηρεμήσω, να αναλογιστώ λιγάκι τη ζωή μου και το τι θέλω πραγματικά, να γράψω, να εξελιχθώ θεωρητικά πάνω στη δουλειά μου καθώς παρακολούθησα πολυάριθμα ιντερνετικά σεμινάρια από το εξωτερικό. Έγραψα καινούργια έργα, τα οποία μάλιστα έχουν διακριθεί και πολύ σύντομα θα παρουσιαστούν, πήρα επιχορήγηση για καινούργιο ψηφιακό πρότζεκτ… Προσπάθησα να αξιοποιήσω εν ολίγοις την κατάσταση και να μην αφήσω να με διαλύσει ψυχολογικά. Όλη η κοινωνία είναι αναστατωμένη αλλά δε θα το βάλω κάτω. Μια η κρίση, μια ο covid… Δε γίνεται να περάσει η ζωή μας άκλαυτη!

Πότε και πως ξεκίνησε το επάγγελμα του ηθοποιού για εσάς; Ποιό ήταν το ερέθισμα για να ακολουθήσετε την τέχνη της ηθοποιίας;

Από παιδάκι έτρεχα στα ωδεία και στις θεατρικές ομάδες. Ωστόσο επειδή ήμουν καλή μαθήτρια πέρασα αρχικά στο Πολυτεχνείο, ηλεκτρολόγος μηχανικός και μηχανικός ηλεκτρονικών υπολογιστών. Καθώς όμως σπούδαζα στη Θεσσαλονίκη αντιλήφθηκα ότι δεν είναι αυτή η ζωή που θα ήθελα να ζήσω οπότε άρχισα να ψάχνω τι πραγματικά μου αρέσει και πού ανήκω. Μπήκα λοιπόν στη θεατρική ομάδα του πολυτεχνείου και αντιλήφθηκα ότι τις ώρες που ήμουν εκεί ένιωθα πραγματικά χαρούμενη, ο εαυτός μου, ότι αναπνέω ελεύθερα, οπότε αποφάσισα ότι εκεί πρέπει να πάω. Έψαξα δραματική σχολή στη Θεσσαλονίκη γιατί ήθελα να βγάλω και το Πολυτεχνείο να μην το παρατήσω και έτσι γράφτηκα στην δραματική σχολή του Βασίλη Διαμαντοπούλου Γνώρισα υπέροχους ανθρώπους που ακόμα έχουμε επικοινωνία. Ένας από αυτούς είναι η δασκάλα, φίλη και συνοδοιπόρος Πέμη Ζούνη που έκτοτε είναι κοντά μου σε όλα τα βήματα. Επέλεξα να γίνω επαγγελματίας καλλιτέχνης συνειδητά και δεν το έχω μετανιώσει ούτε μια στιγμή.

Τι είναι για εσάς η υποκριτική; Θα μπορούσε κάτι να την αντικαταστήσει στην ζωή σας;

Υποκριτική είναι να μπορείς να μπεις στην ψυχοσύνθεση ενός άλλου πλάσματος , να μπορείς να βρεις τον τρόπο που σκέφτεται , τα δίκια του, να παρατηρήσεις πόσο διαφορετικά από εσένα θα αντιδρούσε, να περπατήσεις όπως θα περπατούσε, να βρεις τη φωνή του και να μπορείς να πεις τα λόγια που θα έλεγε με τέτοια φυσικότητα σαν να είναι τα δικά σου λόγια. Μέσα από όλη αυτή την τεράστια μελέτη αντιλαμβάνεσαι πιο πολλά για τον ίδιο σου τον εαυτό.

Δεν θα μπορούσε τίποτα να αντικαταστήσει στη ζωή μου την υποκριτική και όχι μόνο την υποκριτική , την δουλειά μου εν γένει στο δημιουργικό κομμάτι, είτε σαν ηθοποιό , είτε σαν συγγραφέα είτε σαν σκηνοθέτη. Αυτή είναι η ζωή που αγαπώ, η ζωή που θέλω να ζήσω, μέσα από την τέχνη μου και να έχω την ευλογία να μπορώ να βιοπορίζομαι πλήρως από αυτό και ταυτόχρονα να έχω ισορροπία και σε όλους τους άλλους τομείς της ζωής μου, στο συναισθηματικό, τον οικονομικό, τον οικογενειακό διότι για να είσαι ένα χαρούμενο άτομο χρειάζεται μια γενικότερη ισορροπία.

Μελλοντικά σχέδια;

Το Φεβρουάριο θα ολοκληρωθεί το προσωπικό project με τίτλο «Angel Pardalos» που έχει επιχορηγηθεί εν μέρει από τον ψηφιακό κόσμο του Υπουργείου Πολιτισμού. Είναι ένα πολύχρωμο, χαρούμενο, συγκινητικό έργο. Επειδή δεν μπορούσα να το εντάξω σε κάποιο είδος αποφάσισα να το αποκαλέσω multiart theatrical cinema. Είναι ψηφιακό σαν ταινία μεγάλου μήκους αλλά παράλληλα έχει κομμάτια θεατρικά, αμιγώς κινηματογραφικά, εφέ, θα γίνουν γυρίσματα σε green screen, ποίηση, πρωτότυπη μουσική, αισθητική του YouTube και social … Ένα μοντέρνο, πρωτότυπο έργο. Ένας αυτοβιογραφικός μονόλογος με πολύ χιούμορ χωρίς να χάνεται και η συγκίνηση.

Η ομάδα ακόμα χτίζεται αλλά οι βασικοί συντελεστές είναι: στη θεατρική σκηνοθεσία η Πέμη Ζούνη, στη διεύθυνση φωτογραφίας ο Θάνος Λυμπερόπουλος και ο Γιάννης Μαργκετουσάκης οι οποίοι θα με βοηθήσουν και στην κινηματογραφική σκηνοθεσία που έχω αναλάβει εγώ. Παράλληλα με το έργο γυρίζεται ένα ντοκιμαντέρ από τα backstage και το παρασκήνιο της όλης δημιουργίας πλάνα από το οποίο θα μπούνε και εμβόλιμα στο ίδιο το έργο όπου χρειαστεί. Υπάρχει μελέτη πάνω στο τι είναι ψηφιακή διάδραση. Περιμένουμε με αγωνία να ολοκληρωθεί και να δούμε πώς θα το αγκαλιάσει το κοινό διότι δεν έχουμε ξαναδεί και δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο.

Δείτε ακόμη:


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΦαίδρα Δρούκα: Νόμιζα ότι όλο αυτό με τις μάσκες θα ήταν πρόβλημα, βλέπω όμως με χαρά ότι δεν επηρεάζει καθόλου αρνητικά ούτε εμένα ούτε το κοινό
Επόμενο άρθροΡάδιο Αρβύλα: Στάθης Παναγιωτόπουλος -Τον κατήγγειλαν για «εκδικητικό πορνό»