Αρχική ΘΕΑΜΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Θανάσης Κουρλαμπάς:”Ο σύγχρονος θεατής είναι πια αρκετά εξασκημένος και απαιτητικός και πρέπει...

Θανάσης Κουρλαμπάς:”Ο σύγχρονος θεατής είναι πια αρκετά εξασκημένος και απαιτητικός και πρέπει να του δίνουμε όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα μπορούμε”

3097-©Patroklos_Skafidas

Θανάσης Κουρλαμπάς:“Ο σύγχρονος θεατής είναι πια αρκετά εξασκημένος και απαιτητικός και πρέπει να του δίνουμε όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα μπορούμε”

Ανήκει στους χαρισματικούς ηθοποιούς της γενιάς του όπου έχουν διαπρέψει στο καλλιτεχνικό πεδίο αυτής της χώρας και έχουν  βρεθεί στη κορυφή της προτίμησης του κόσμου με ρόλους στο θέατρο και στην τηλεόραση που παραμένουν μέχρι και σήμερα διαχρονικοί.

Ο μοναδικός Θανάσης Κουρλαμπάς σε μια συνέντευξη εφ’όλης της ύλης στο Koitamagazine.gr και στον Πάνο Σταματόπουλο! 

FB_IMG_1672662866336

 

Tην φετινή θεατρική σεζόν ο κόσμος σας απολαμβάνει στο έργο “Οικόπεδα με Θέα” στο Θέατρο Άνεσις”. Ποια είναι τα συναισθήματα σας γι’ αυτό το θεατρικό βήμα;

Αισθάνομαι πολύ τυχερός που μου έγινε αυτή η πρόταση από τον Νικορέστη Χανιωτάκη, σε ένα τόσο εμβληματικό και τόσο συγκλονιστικά επίκαιρο έργο, μιλώντας για το κυνήγι της εξουσίας και του χρήματος ως αυτοσκοπός το οποίο τελικώς διαλύει τους ανθρώπους και τις σχέσεις μεταξύ τους. Αυτό το κομμάτι βγάζει τα αρνητικά στοιχεία των ανθρώπων  αλλά με ένα μαγικό τρόπο βλέπουμε εν τέλει  ότι αυτοί είναι άνθρωποι με τον David Mamet να έχει κάνει μια τρομερή ανοιχτογραφία σε αυτούς τους χαρακτήρες. Είμαι ευτυχισμένος διότι συμμετέχω σε ένα σπουδαίο έργο, σε ένα εξίσου σπουδαίο θέατρο με μια άρτια παραγωγή με την εξαιρετική σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη. Τέλος νιώθω πάρα πολύ τυχερός που είμαι ένα κομμάτι αυτού του μοναδικού θιάσου

Τα τελευταία χρόνια βιώσαμε ως κοινωνία μια αρκετά δύσκολη περίοδος με την έξαρση της πανδημίας η οποία άλλαξε τελείως τα δεδομένα της ζωής μας αλλά και τα πρόσφατα επεισόδια του πολέμου μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας τα οποία θορύβησαν σε μεγάλο βαθμό ολόκληρο τον πλανήτη. Πώς διαχειριστήκατε όλο αυτό τον καταιγισμό των αρνητικών εξελίξεων ως καλλιτέχνης αλά και ως άνθρωπος;

Αυτή την στιγμή ο σύγχρονος άνθρωπος παγκοσμίως έρχεται μετά από  μια δεκαετία κρίσης, συναντάει μια διετία ενός εφιαλτικού σεναρίου που μόνο σε ταινίες θα το φανταζόμασταν πριν δέκα χρόνια, κλείνεται στο σπίτι του και ζει πρωτόγνωρα συναισθήματα. Αυτή την στιγμή ζούμε μια δεκαετία με μια μεγάλη ποικιλία από αγωνίες οι οποίες είναι δύσκολο να τις διαχειριστούμε. Αυτό που με κάνει να νιώθω ευλογημένος που βρίσκομαι σε αυτή την δουλειά είναι ότι η τέχνη σου ανοίγει δρόμους και σου δίνει εφόδια να επανατοποθετηθείς. Σίγουρα σήμερα υπάρχουν συναισθήματα αγωνίας αλλά φαίνεται ότι μάλλον χαράζει κάτι καλύτερο για το μέλλον. Νομίζω ότι φέτος μιλάμε για έναν καλύτερο θεατρικό χειμώνα, εύχομαι και ελπίζω να πάνε όλα καλά, να υπάρξει δουλειά για όλους και το κοινό να βρεθεί ξανά στο θέατρο.

2990-©Patroklos_Skafidas 2856-©Patroklos_Skafidas

Στο τηλεοπτικό πεδίο της χώρας τα τελευταία δυο με τρία χρόνια παρατηρούμε μια δυναμική προσπάθεια της μυθοπλασίας να ανακάμψει ξανά με έναν μεγάλο αριθμό σειρών  να προετοιμάζονται και με κανάλια που δεν είχαν τα προηγούμενα χρόνια στο πρόγραμμα τους σειρές να επενδύουν σε αυτό το κομμάτι , δημιουργώντας νέες ζώνες για τους τηλεθεατές. Πώς κρίνετε αυτή την ευχάριστη αλλαγή;

Xαίρομαι ιδιαίτερα γι’ αυτή την νέα κίνηση και την επιστροφή της μυθοπλασίας στους δέκτες μας. Η αρχή έγινε με την Κρατική τηλεόραση όπου επένδυσε σε αυτό το κομμάτι και σε δουλειές που αγάπησε ο κόσμος όπως το “Χαιρέτα μου τον Πλάτανο” στο οποίο έχω μεγάλη τιμή που βρίσκομαι τα τελευταία 3 χρόνια. Η Ερτ άνοιξε δρόμους με αυτή την κίνηση και έτσι βλέπουμε σήμερα την ελληνική μυθοπλασία σιγά σιγά να βρίσκει ακόμα πιο γερά βήματα και να εξελίσσεται διαρκώς. Εύχομαι και ελπίζω να μαθαίνουμε από διάφορα λάθη ή κινήσεις που δεν λειτούργησαν τα τελευταία χρόνια και να φροντίζουμε να κάνουμε όσο γίνεται καλύτερες δουλειές. Ο σύγχρονος θεατής είναι πια αρκετά εξασκημένος και απαιτητικός και πρέπει να του δίνουμε όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα μπορούμε.

Αισθάνομαι πολύ όμορφα  που η ελληνική μυθοπλασία έχει βρει ξανά την αίγλη και την δύναμη της μετά από μια περίοδο που υπήρχαν ελάχιστα ελληνικά σήριαλ.

Σήμερα τι είναι αυτό που θα σας παρακινήσει περισσότερο ώστε να αποδεχθείτε μια νέα πρόταση, το συναίσθημα ή η λογική;

Τυχαίνει να λειτουργώ κυρίως με το συναίσθημα σαν άνθρωπος, δεν ξέρω αν είναι καλό ή κακό. Έχω την άποψη μου αν είναι καλό ή κακό αυτό αλλά δεν είμαι απόλυτα σίγουρος. Έχω πει όχι σε δουλειές που θεωρητικά θα έπρεπε να έχω πει ναι με βάση το οικονομικό κομμάτι ή το επαγγελματικό status που πρέπει να έχει ένας ηθοποιός στην καριέρα του αλλά προτίμησα πιο συναισθηματικούς δρόμους και έργα που μου άρεσαν περισσότερο από κάθε άλλο πράγμα. Για μένα πάνω απ’ όλα είναι οι βασικοί συνεργάτες γιαυτό και η μέχρι τώρα καριέρα μου έχει στηριχθεί σε συνεργασίες που έχουν κρατήσει χρόνια. Υπήρξα πάρα πολλά χρόνια δίπλα στον αείμνηστο Σπύρο Ευαγγελάτο που με διαμόρφωσε σε μεγάλο βαθμό, με την Κωνσταντίνα Νικολαΐδη αλλά και την Ελένη Σκότη. Είμαι άνθρωπος που το ναι που θα πει, θα το πει κυρίως με το ανθρώπινο περιβάλλον που θα είναι μαζί του για το επόμενο διάστημα που διαρκεί μια δουλειά.

Μπαίνετε στην διαδικασία να ονειρεύετε νέους ρόλους ή συνεργασίες που δεν έχετε πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής και θα θέλατε να ζήσετε τα επόμενα χρόνια;

Κάποια πράγματα λόγω ότι τα τελευταία 2 χρόνια αρχίζω και σκέφτομαι λίγο διαφορετικά, επέλεξα διαφορετικά  και τα κυνήγησα. Σε κάθε όχι που λες στο οποίο αντιστοιχεί ένα ναι, έχεις κάνει την προσωπική σου επιλογή. Ο καθένας μας σιγά-σιγά διαμορφώνει το μονοπάτι του και την τροχιά του με τα ναι αλλά κυρίως με τα όχι που θα πει. Απωθημένα δεν μπορώ να πω ότι έχω διότι πραγματικά μέχρι τώρα έχω σταθεί τυχερός και στις συνεργασίες αλλά και στους ρόλους που μου έχουν προταθεί. Δεν μπορώ να πω ότι αυτή την στιγμή είμαι ένας άνθρωπος που αισθάνεται ότι του υπολείπεται η τύχη. Μέχρι τώρα αυτά που έχω κάνει με έχουν θρέψει πολύ και βέβαια μου έχουν ανοίξει την όρεξη για ακόμα περισσότερες εξίσου καλές συνεργασίες.

Τα τελευταία δύο χρόνια ήρθαν στο φως της επιφάνειας σημαντικές καταγγελίες συναδέλφων σας για περιστατικά βίας αλλά και κακοποιητικής συμπεριφοράς στον εργασιακό χώρο με δύο από αυτές τις περιπτώσεις ήδη να έχουν ακολουθήσει την δικαστική οδό. Εσείς ως επαγγελματίας που βρίσκεται αρκετά χρόνια στο χώρο πώς απαντάτε σε δύσκολες συνθήκες ή συνεργασίες στο επαγγελματικό πεδίο;

Aπαντάω με τον συναισθηματισμό μου, προσπαθώ όπως απαιτώ τον χώρο και τον χρόνο μου, να δώσω το χώρο και τον χρόνο στον άλλον και όταν αυτό γίνεται αντιληπτό από τον άλλον, γίνεται σεβαστό και σε εκτιμάει περισσότερο. Όταν ο άλλος βλέπει ότι τον αντιμετωπίζεις ισάξια με την συνέπεια  και με τον σεβασμό που του αρμόζει, τότε όλα προχωράνε πιο ομαλά. Ο άνθρωπος δεν θέλει πολλά κλειδιά για να ξεκλειδώσει. Αυτό που θεωρώ μυστικό στις ανθρώπινες σχέσεις και αυτό είναι κάτι που μπορεί να αναλογιστεί ο καθένας για τον εαυτό του, είναι ότι ο καθένας δεν θέλει πολύπλοκα κλειδιά για να βγάλει τον καλό του εαυτό. Μια καλημέρα,  μια σωστή συμπεριφορά αλλά και κίνηση συνήθως ακόμα και στους πιο δύσκολους ανθρώπους,  βγάζουν  τον καλό τους εαυτό.  Μέχρι στιγμής νιώθω  πολύ καλά διότι ακόμα και με δύσκολους ανθρώπους που έχω συνεργαστεί λόγω ότι είμαι ένας άνθρωπος που μου αρέσει η ευγένεια και η φροντίδα του συναισθήματος του άλλου, δεν έχω βιώσει κάτι δυσάρεστο το οποίο να με δυσανασχετήσει.

3031-©Patroklos_Skafidas

Ο Θανάσης Κουρλαμπάς αυτή την σεζόν συμμετέχει  στο  έργο “Οικόπεδα με Θέα'” κάθε Τετάρτη,  Πέμπτη, Παρασκευή,  Σάββατο και Κυριακή στο Θέατρο Άνεσις ενώ κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00  τον συναντούμε στο  έργο “Η Αφροδίτη με τη Γούνα” , στο Θέατρο Άνεσις .

INFO!

«ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΜΕ ΘΕΑ», του David Mamet

σκηνοθεσία Νικορέστης Χανιωτάκης

Πάση θυσία να κλείσει η συμφωνία!

…με τους Γιάννη Μπέζο, Άρη Λεμπεσόπουλο, Μάκη Παπαδημητρίου, Θανάση Κουρλαμπά, Γιάννη Δρακόπουλο, Γεράσιμο Σκαφίδα, Μάριο Μαριόλο

Η Happy Productions παρουσιάζει στο Θέατρο Άνεσις, σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη, το βραβευμένο με Pulitzer αριστούργημα του David Mamet «ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΜΕ ΘΕΑ» (Glengarry Glen Ross), με ένα θίασο σπουδαίων ηθοποιών, σε μετάφραση Αντώνη Γαλέου και πρωτότυπη μουσική Γιάννη Μαθέ.

 

Το έργο, διαδραματίζεται κατά τις τελευταίες μέρες ενός διαγωνισμού, που έχει επιβληθεί από τα κεντρικά γραφεία ενός κτηματομεσιτικού γραφείου μιας μικρής αμερικανικής πόλης.

 

Οι τέσσερις απελπισμένοι μεσίτες του γραφείου διαγωνίζονται ποιος θα κλείσει τις περισσότερες πωλήσεις. Ο πρώτος νικητής θα κερδίσει ένα πολυτελές αυτοκίνητο, ο δεύτερος ένα σετ μαχαίρια ενώ ο τρίτος και ο τέταρτος θα απολυθούν!

 

Οι ήρωες αυτού του ρεαλιστικού, σκληρού και δηκτικού έργου, που είναι συγχρόνως σπαρακτικό και αστείο, κυνηγούν το δικό τους «αμερικανικό όνειρο»! Ανταγωνίζονται μεταξύ τους χωρίς ηθικούς φραγμούς, όλοι εναντίον όλων! Θα κάνουν τα πάντα, νόμιμα ή μη, για να πουλήσουν τα περισσότερα ακίνητα, με μότο τη φράση «Πάση θυσία να κλείσει η συμφωνία», υπακούοντας στη φιλοσοφία τού «πουλάω άρα υπάρχω»

 

Ο ανταγωνισμός έχει φθάσει στο αποκορύφωμά του και δεν αφήνει κανένα περιθώριο για ανθρωπιά και έλεος!

 

Το θεατρικό έργο του David Mamet διασκευάστηκε από τον ίδιο για τον κινηματογράφο το 1992, απαρτιζόμενο από ένα cast διάσημων ηθοποιών (Al Pacino, Alex Baldwin, Jack Lemmon, Ed Harris, Kevin Spacey). Η ταινία σημείωσε παγκόσμια επιτυχία, απέσπασε δεκάδες βραβεία και διακρίσεις χαρίζοντας στον Al Pacino μια υποψηφιότητα για Oscar Β` Ανδρικού Ρόλου.

 

Διανομή:

 

Σέλη Λεβίν (Μεσίτης): Γιάννης Μπέζος

Τζορτζ Αρόνοφ (Μεσίτης): Άρης Λεμπεσόπουλος

Ρίτσαρντ Ρόμα (Μεσίτης): Μάκης Παπαδημητρίου

Ντέιβ Μος (Μεσίτης): Θανάσης Κουρλαμπάς

Τζέιμς Λινγκ (Πελάτης): Γιάννης Δρακόπουλος

Τζον Ουίλιαμσον (Προϊστάμενος γραφείου): Γεράσιμος Σκαφίδας

Μπέιλεν (Αστυνομικός): Μάριος Μαριόλος

 

Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΕ ΤΗ ΓΟΥΝΑ

«Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΕ ΤΗ ΓΟΥΝΑ», του Λεοπόλντ φον Ζάχερ-Μαζόχ

ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΕΣΙΣ

 

…με τους Θανάση Κουρλαμπά & Αμαλία Νίνου

 

Ένα έργο που υπενθυμίζει ότι η σεξουαλικότητα πάνω από όλα είναι μια πνευματική κατάσταση: και αυτά που λαχταράει το πνεύμα δεν εξηγούνται πάντοτε λογικά, απλά βιώνονται…

 

Η Happy Productions παρουσιάζει στο Θέατρο Άνεσις, σε σκηνοθεσία Θανάση Κουρλαμπά, το αριστούργημα του Λέοπολντ Φον Ζάχερ-Μαζόχ «Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΕ ΤΗ ΓΟΥΝΑ» (Venus im Pelz), σε μετάφραση Νικολέτας Κοτσαηλίδου, εικαστική επιμέλεια Γιάννη Μετζικώφ και πρωτότυπη μουσική Γιάννη Οικονόμου.

 

Στο βραβευμένο έργο του Μαζόχ, γραμμένο το 1870, παρακολουθούμε την ερωτική σχέση του Σεβερίν (Θανάσης Κουρλαμπάς), ενός γοητευτικού γαιοκτήμονα, με την Βάντα (Αμαλία Νίνου), μια εικοσιτετράχρονη χήρα. Η εκρηκτική συνάντησή τους σε ένα απομονωμένο θέρετρο των Καρπαθίων θα γίνει το πεδίο μάχης ενός οριακού έρωτα.

 

Ο Σεβερίν φαντασιώνεται την Βάντα στο ρόλο της πανέμορφης, ψυχρής, αυταρχικής Αφροδίτης, μιας ιδεατής γυναίκας αφιερωμένης στο κυνήγι της ηδονής. Την παρασύρει σ’ ένα παιχνίδι ψυχολογικής και φυσικής βίας, ξυπνώντας μέσα της την επιθυμία για επιβολή. Σταδιακά και με δική του παρότρυνση μετατρέπεται σε πιστό υπηρέτη της εκχωρώντας της το δικαίωμα να αποφασίζει για οτιδήποτε τον αφορά, να τον κακοποιεί ψυχολογικά και να τον βασανίζει σωματικά.

 

Αντίπαλον δέος του Μαρκήσιου Ντε Σαντ, πολέμιος του αντισημιτισμού, υπέρμαχος του φεμινισμού, απλώς ηδονιστής ή ένας παρεξηγημένος λογοτέχνης, ο Λέοπολντ φον Ζάχερ Μαζόχ γράφει ένα έργο που, ενάμιση αιώνα αργότερα, συνεχίζει να σοκάρει με την σκληρότητα και την απλότητά του. Η Αφροδίτη με την Γούνα όμως, δεν είναι μόνο μία ιστορία ηδονής και πόνου. Είναι κυρίως μία ιστορία οριακού πάθους και αγάπης. Και όπως κάθε τέτοια ιστορία και στην αληθινή ζωή, θέτει τους ήρωες της σε μία δίνη και τους αφήνει έρμαια απέναντι στην τρικυμία του αδηφάγου αλλά και πολύτιμου Έρωτα.

 

Δεν είναι τυχαίο ότι ο Μαζόχ «δάνεισε» το όνομά του στη λέξη μαζοχισμός (το 1893, προς έκπληξη και μάλλον δυσαρέσκεια του συγγραφέα, ο ψυχίατρος Ρίχαρντ φον Κραφτ-Έμπιγκ έχοντας την Αφροδίτη στο επίκεντρο, δημιουργεί τον όρο «μαζοχισμός»), ούτε ότι οι Velvet Underground είχαν τραγούδι στο ιστορικό τους ντεμπούτο το 1967 με τίτλο Venus in furs, ούτε φυσικά ότι ο Ρόμαν Πολάνσκι γύρισε ταινία βασισμένη στους διαλόγους του βιβλίου το 2013…

 

Παραγωγή: Happy Productions

 

Παραστάσεις: Δευτέρα 21:00, Τρίτη 21:00

 

Διάρκεια Παράστασης: 85 λεπτά

 

Πρεμιέρα: Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022

Διαβάστε ακόμα:

Περισσότερα σχετικά άρθρα:

 


Ακολουθείστε το Koitamagazine.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα καλλιτεχνικά νέα!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ακολουθήστε μας στο instagram



Προηγούμενο άρθροΤο Greek Santa’s Village καλωσορίζει το 2023 με το Μανώλη Κονταρό
Επόμενο άρθροΗ συγκινητική εορταστική συναυλία των Operatical